جایگاه عزاداری در فرقه صوفیه

 

فرقه سیاسی صوفیه به قطبیت نورعلی تابنده که مدعی اسلام حقیقی است تناقضات بسیار زیادی با اسلام ناب محمدی دارد. یکی از این تناقضات، تفسیر عجیب و غریب بزرگان این فرقه در مورد عزاداری است. در ادامه به بررسی این رویکرد انحرافی می پردازیم.

جایگاه عزاداری در فرقه صوفیه / سند
 فرقه سیاسی صوفیه به قطبیت نورعلی تابنده که مدعی اسلام حقیقی است تناقضات بسیار زیادی با اسلام ناب محمدی دارد. یکی از این تناقضات، تفسیر عجیب و غریب بزرگان این فرقه در مورد عزاداری است. در ادامه به بررسی این رویکرد انحرافی می پردازیم:
  رویکرد قطب و بزرگان فرقه صوفیه نسبت به عزاداری
-نورعلی تابنده قطب سیاسی صوفیه در ۵ دی۱۳۹۲ ادعا کرد علت حادثه کربلا انتقام عشقی یزید از امام حسین (ع) بوده است
-نور علی تابنده در پیام عید نوروز سال ۱۳۸۱ که مصادف با ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده‌اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است. پس عزا نداریم! این قطب سیاسی در ادامه بیان می‌کند: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.
-محجوبی شیخ سیاسی صوفیه در سخنرانی خود در جمع فقرای این فرقه در صحبتی وقیح گفت: مگر علی اصغر آب گوشت و تلیت خورده بود که حسین برای او در خواست آب کرد!‌ای بی‌حیا مرید توف به روحت! خاک تو سرت بی‌شرف!
-نورعلی تابنده در یکی از نامه های خود باردیگر رویکرد انحرافی خود نسبت به مجالس عزاداری را بیان کرد و گفت: ما عزاداری به یاد کسانی می‌کنیم که خودشان از شادی می‌رقصیدند…. پس چرا ما عزا می‌گیریم!؟… عزا و گریه بر وضع خودمان است!!

پاسخ نورعلی تابنده به یکی از فقرا
-حرمت شکنی بزرگان این فرقه نسبت به عزاداری، به اعضای این فرقه سرایت کرد و کار به جایی رسید که در صبح شهادت امام باقر (ع) فقرای این فرقه با برگزاری مراسم تولد نورعلی تابنده به جشن و پایکوبی پرداختند.
پس از این حرمت شکنی قطب این فرقه ضمن تشکر از فقرا برای برگزاری اینش جشن اظهار داشت: هرچه جشن و پایکوبی کنید خوب است عزا معنی ندارد برای اینکه عزای که می‌گیرید؟ عزای خودتان که نمی‌گیرید همه به دنیا می‌آیند و از دنیا می‌روند اینکه عزا ندارد، شادی کنید.
گفتنی است رویکرد سیاسی قطب صوفیه نسبت به عزادرای در حالی است که با وجود ادعاهای فوق هر ساله برای اقطاب قبلی این فرقه در چندین نوبت مراسم عزاداری برگزار می‌شود حتی اگر این سالگرد در روز میلاد یکی از ائمه اطهار باشد.
برای نمونه می‌توان به برگزاری مراسم عزاداری برای محبوبعلیشاه (یکی از اقطاب قبلی این فرقه) که با میلاد امام حسن مجتبی (ع) مصادف شده بود اشاره کرد.
این طرز تفکر اقطاب و بزرگان این فرقه نشان می دهد این فرقه اگر مراسمی برای میلاد و یا عزاداری اهل بیت(ع) برگزار می کند فقط برای سواستفاده از فقرای کم اطلاع و ساده لوح است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.