دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان




اللَّهُمَّ لا تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ وَ أَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ وَ لا تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلایَا وَ الْآفَاتِ بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِینَ


خدایا مرا در این ماه بر لغزش ها سرزنش مکن، و از خطاها و افتادن در گناهان دور بدار، و هدف بلاها و آفات قرار مده، به عزّتت اى عزّت مسلمانان.

وحشت سعودی‌ها از «واحد ۴۰۰» نیروی قدس سپاه...

گفته می‌شود که سپاه قدس واحدی موسوم به «واحد ۴۰۰» را برای انجام عملیات‌های ویژه خارج از کشور ایجاد کرده است و عملیات‌های سایبری هم در این زمان در دستور کار سپاه قرار گرفت.

 اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی – اعم از غربی، شرقی و منطقه‌ای – منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده
درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

تهدیدات ایران و حزب‌الله علیه عربستان سعودی سوابق گذشته

پایگاه اندیشکده واشنگتن با اشاره به سابقه دیرینه خصومت ایران و عربستان به ارائه یک‌سری اتهامات بی‌پایه و اساس علیه نیروهای حزب‌الله و سپاه پاسداران پرداخته و می‌نویسد: روز ۲۷ آوریل سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مداخله نظامی اخیر عربستان سعودی در یمن را محکوم کرد و سعودی‌ها را به خاطر کشتن مردم بی‌گناه یمن به جا پایِ رژیم صهیونیستی گذاشتن تشبیه نمود. وی گفت که افزایش اقدامات خصمانه عربستان در منطقه نیازمند واکنش قاطع‌تری از جانب ایران است. به همین ترتیب، نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس در روز ۱۳ آوریل گفت که عربستان به خاطر حمله به یمن بهای سنگینی را خواهد پرداخت. با توجه به پیشینیه تاریخی موجود، عربستان سعودی باید این تهدیدات را جدی بگیرد.

ایران
ادامه مطلب ...

عربستان برای کسب مقام «شیطان بزرگ» سر و دست می‌شکند...

 اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی – اعم از غربی، شرقی و منطقه‌ای – منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

خبر خوب برای آمریکا: عربستان برای به دست آوردن جایگاه شیطان بزرگ در ایران رقابت می‌کند

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی درباره واکنش‌های منفی ایران به اقدامات آل‌سعود در یمن می‌نویسد: عربستان هنوز به شیطان بزرگ تبدیل نشده است. اما هنوز دشمنی است که نظام ایران و مردمش می‌توانند علیه آن با هم متحد شوند.

ایران
ادامه مطلب ...

دلالی سیاسی و افیون لابی در رگ‌های دولت و پارلمان انگلیس

این روزها، فضای انگلیس درگیر نفوذ
هزاران لابی‌گر شرکتی و شخصی است. اطراف پارلمان انگلیس را نهادهای لابی‌گر
فرا گرفته‌اند و عملا شاهد افول ساختار دموکراسی در این کشور هستیم. اما چه کسی این لابی‌گرها را حمایت‌ می‌کند. پاسخ مشخص است: صاحبان ثروت‌های عظیم.
لابی‌گری در انگلستان بیداد می‌کند (جنگ نرم) /// در حال انجام ///


فرد صاحب ثروت عظیم در انگلیس، در فرایند ۶ مرحله‌ای لابی به اهداف خود دست می‌یابد: گام اول برای یک صاحب نفوذ و قدرت،


ادامه مطلب ...

روسیه از فروش S300 به ایران منصرف شد؟

روزنامه کویتی الجریده مدعی شد که نخست وزیر اسرائیل در سفر محرمانه اخیرش به مسکو، ولادیمیر پوتین را متقاعد کرده است تا قرارداد فروش سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران را لغو کند.

اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی – اعم از غربی، شرقی و منطقه‌ای – منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

پوتین به درخواست نتانیاهو از فروش اس ۳۰۰ به ایران منصرف شد

روزنامه کویتی الجریده مدعی شد که نخست وزیر اسرائیل در سفر محرمانه اخیرش به مسکو، ولادیمیر پوتین را متقاعد کرده است تا قرارداد فروش سامانه موشکی اس
۳۰۰ به ایران را لغو کند و مسکو نیز تهران را از این امر مطلع کرده است.

روزنامه کویتی «الجریده» در شماره امروز خود به نقل از منابع خود نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در سفر محرمانه چند روز پیش به مسک توانست قرارداد فروش موشک های اس سیصد روسی را به ایران لغو کند.
چرا ایران دائما نیروی دریایی آمریکا را به چالش می‌کشد؟/ روسیه از فروش S300 به ایران منصرف شد // آماده
ادامه مطلب ...

امام علی علیه السلام:...

افسران - هر کس که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شودمی شودامام علی علیه السلام

هر کس که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شودمی شود.

امام علی علیه السلام

نوشیدنی معجزه آسایی که چشمانتان را مانند عقاب تیز بین می کند

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولادیمیر پتروویچ فیلاتو، جراح مشهور روس از طب پزشکی و سنتی برای درمان ضعف بینایی و کمک به بهبود آن و جلوگیری از کوری چشم استفاده کرد. 
 

او یک دستور معجزه آسا با اثر درمانی فوق العاده به بیماران توصیه کرد.


 

  ادامه مطلب ...

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان




اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَى کَائِنَاتِ الْأَقْذَارِ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ


خدایا مرا در این ماه از آلودگیها و ناپاکی ها پاک کن، و بر شدنی هاى مورد تقدیرت شکیبایم گردان، و به پرهیزگارى و هم نشینى با نیکان توفیقم ده، به یاریات اى نور چشم درماندگان

دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاهها، پارک های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی، با ترسیم اهداف بیست ساله نظام اسلامی برای دستیابی به جایگاه ایرانی «مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند، برخوردار از عدالت و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار»، دانشگاهها را پایه و اساس این اهداف والا برشمردند و تأکید کردند: «افزایش سرعت رشد علمی در دانشگاهها و مراکز علمی»، «ایجاد و تقویت احساس هویت افتخارآمیز ایرانی- اسلامی در جوانان»، «انقلابی بودن دانشگاهها و دانشجویان»، و «نقش آفرینی واقعی فرماندهان و افسران جنگ نرم»، از جمله الزامات تبدیل شدنِ نظام اسلامی به یک قدرت علمی مطرح، و الگوی مردم سالاری همراه با اسلام و معنویت، در دنیا است.

http://www.leader.ir/media/album/original/48587_242.jpg

ادامه مطلب ...

عثمان طه کیست؟

«عثمان طه» حافظ برجسته و شهیر معاصر سوری است که کتابت قرآن کریم توسط او در دو دهه قبل باعث تحول در زمینه رسم الخط و چاپ قرآن کریم در جهان اسلام شد. این استاد سوری، در دهه هفتاد میلادی کتابت قرآنی را به خط نسخ به پایان رساند. نخستین چاپ این قرآن در قطع رحلی در سال ۱۴۰۰(ه.ق)  در دمشق انتشار پیدا کرد. کتابت این قرآن طرح سنجیده و برنامه ریزی شده ای دارد. به این معنی که هر صفحه آن پانزده سطر دارد وهر صفحه، با اول یک آیه آغاز شده و به آخر یک آیه ختم می‌گردد و هر جز قرآن در بیست صفحه نوشته شده و با احتساب دو صفحه در اول و دو صفحه در آخر که برای تذهیب و تزیین‌های دیگر در نظر گرفته شده مجموعا در ۶۰۴ صفحه تدوین شده است.

بزرگترین شگفتی این کتابت در همین نظم و صفحه‌بندی آیات است؛ به نحوی که این استاد سوری قرآن موفق شده طولانی‌ترین آیه قرآن کریم را در یک صفحه جای بدهد. ویژگی بعدی این کتابت اعراب‌گذاری دقیق و کامل است و تقریبا هیچ خطی از این لحاظ به کاملی عثمان طه نیست؛ گرچه همین اعراب‌گذاری گاهی خواندن قرآن را برای عموم مردم مشکل می‌کند

قرآن عثمان طه خیلی زود در تمام کشورهای اسلامی پخش و منتشر شد و تقریبا تمام خطوط و کتابت‌های دیگر را منسوخ کرد و الان با گذشت چهار دهه از عمر کتابت آن، هنوز رایج‌ترین کتابت قرآن به شمار می‌رود.

روحیه سربازان سعودی به شدت تضعیف شده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فعال افشاگر عربستانی از وضع بسیار بد نظامیان این کشور در مناطق مختلف درگیری خبر داد.  

«مجتهد،» که به دلیل افشای مسائل پشت پردۀ خاندان حاکم در عربستان، شهرت و هواداران بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده است، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: نیروهای ارتش سعودی به صورت روزانه از طرف‌های مختلف هدف حمله قرار می‌گیرند، و در این حملات شماری کشته و یا مجروح می‌شوند. 
مجتهد تأکید کرد روحیۀ سربازان سعودی در وضعی بسیار بد است.

امارات دیگر نمی‌خواهد در جنگ بیهوده یمن حضور داشته باشد

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فرا منطقه‌ای رای الیوم در گزارشی به برخی زوایای پنهان جنگ یمن پرداخته است.

این رسانه نوشته است: انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه ،به فاصله چند ساعت پس از آنکه از توقف  عملیات نظامی این کشور در یمن خبر داده بود به ناگاه از ادامه نقش این کشور خبر داد که این نشان دهنده فشار سعودی ها است.
 
یک منبع آگاه به رای الیوم گفت سعودی ها از این تصمیم امارات به شدت شوکه و آزرده خاطر شده اند.
 
این رسانه می نویسد: قرقاش در حالی از تحریف سخنان خود حرف زده و گفته است: "ما در جنگ هستیم و این باعث تاسف است که بخشهایی از سخنان من به خاطر اهداف خارجی تحریف شده است"؛ که واقعیت این است که سخنان وی از خبرگزاری رسمی امارات نقل شده است. به طور حتم این تغییر موضع  در چارچوب اطمینان بخشی به عربستان و کاستن از حجم خشم آن است.
ادامه مطلب ...

دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان




اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِینَ


خدایا مرا در این ماه به پوشش و پاکدامنى بیاراى، و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در این ماه از هرچه مى ترسم ایمنى ده، به نگهدارى ات اى نگهدارنده هراسندگان.

ماه رمضان، بهار دعا برای امام زمان علیه السلام

 

در این ماه عزیز، راز و نیاز با خداوند بیشتر شده، دعا‌ها رونق خاصی می یابند در هیچ یک از ماه‌های سال ،این همه سفارش به دعا کردن ‏نشده است. در ادعیه این ماه به طور ویژه به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت شده است و در چندین مورد، یاد، نام و دعای برای حضرت ‏مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به چشم می خورد؛ آنچه در این ادعیه، نمایان است، آرزو‌ها و خواسته‌هایی است که تا به حال، جامعه بشری به ‏خود ندیده، فقط در عصر ظهور به آنها خواهد رسید؛ بنابراین خواندن این دعا‌ها و درخواست محتوای آن به‌گونه‌ای طلب نزدیک‌تر شدن زمان ظهور است؛ به زبان دیگر، خلاصه این دعاها، این است: «اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج».
در این نوشته، ابتدا نگاهی کوتاه به بعضی از این دعا‌ها داشته، سپس برخی از فرازهای ادعیه را با ویژگی های حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و نشانه‌های عصر سبز ظهور مقایسه می کنیم. ‏
اهم این دعا‌‌ها عبارتند از:‏

- دعای افتتاح
یکی از ادعیه وارد شده در تمامی شب‌های این ماه مبارک ، دعای شریف افتتاح است، مرحوم علامه مجلسی رحمه الله علیه این دعا را در ‏جلد بیست و چهارم بحارالانوار آورده، آن را منسوب به امام زمان علیه السلام دانسته است. ‏

  

 
ادامه مطلب ...

تقدیرات شب قدر به دست امام زمان (علیه السلام) امضا می شود


هر ساله در شب های قدر فرشتگان نامه اعمال ما را محضر حضرت حجت (علیه السلام) تقدیم و آن را امضا می کند که این، با اراده و مشیت الهی صورت می گیرد.

در شب قدر، ملائکه و روح نازل می‌شوند. اما به چه کسی؟ اینکه می فرماید: «نزد ولی امر آورده می‌شود»، به چه معناست؟

قرآن می‌گوید همیشه تا قیامت ولی امر است، یعنی تا خود قیامت امام داریم که ملائکه باید تقدیرات همه امور را به نزد او ببرند.

او وجود مقدس آقا امام زمان (علیه السلام) است که حسابدار خداست، یعنی تمام تقدیرات الهی در مورد همه عوالم و همه موجودات همه به دست اوست.

بی‌نهایت موجود همه عوالم از مقام الهی به قطب عالم، به حسابدار عالم، به خزانه ­دار عالم و ولی امر عالم وجود مقدس آقا امام زمان(علیه السلام) نازل می‌شود تا هر موجودی و هر مخلوقی رزق خودش را و تقدیرات یک سال خودش را از دست مبارک امام زمان (علیه السلام) دریافت کند.



   ادامه مطلب ...

نگرانی از تاثیرگذاری نیروی قدس سپاه در جهان

 نگرانی آمریکا از افزایش قدرت سپاه و نیروی قدس در جهان/آیا ایران دارد دولت خودش را در عراق ایجاد می‌کند؟

روزنامه گاردین در تلاش برای تخریب وجهه اقدامات مثبت ایران در
عراق می‌نویسد: عراق و امنیت آن بخش مهمی از بحث‌ها درباره مذاکرات هسته‌ای بین
ایران و قدرت‌های بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. کشورهای حاشیه خلیج آگاه سازی می‌ترسند
که تهران به واسطه کاهش تحریم‌ها کنترل خود را بر خاورمیانه افزایش داده و آن را
تحکیم بخشد.

نگرانی از تاثیرگذاری نیروی قدس سپاه در جهان/ قدرت دریایی ایران عامل ایستادگی در برابر متحدان واشنگتن
ادامه مطلب ...

ایران‌روزی‌به ناوهواپیمابر آمریکا حمله خواهد کرد

 مجله فرونت پیچ نوشت: ایران با اقداماتش در تنگه هرمز در حین برگزاری جلسه با سران عرب، اوباما را تحقیر کرد. ایران روزی به یک ناوهواپیمابر آمریکایی حمله خواهد کرد و ادعا می‌کند که این اقدام به خاطر مسائل حقوقی است.

 اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی – اعم
از غربی، شرقی و منطقه‌ای – منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده
درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و
نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه
دهد.

ایران‌روزی‌به ناوهواپیمابر آمریکا حمله خواهد کرد/ آیا حوثی‌ها نیروهای نیابتی ایران هستند؟
ادامه مطلب ...

بخل = دوری همیشگی از آرامش

 

در ادامه صحبت درباره بخل و تبعات آن به حدیث دیگری از امیرمؤمنان(علیه السلام) اشاره می کنیم.

حضرت می فرمایند:
بخیل آن مقداری که از آبرویش مایه می گذارد نمی تواند آبرویش را حفظ کند. (بیشتر آبرو ریزی می کند تا اینکه بتواند آبرو داری کند.)

انسانها در زندگی ثروت می اندوزند، تا آبروی خود را حفظ کرده و در زندگی نیازمند و محتاج به کمک دیگران نشوند.
اما فرد بخیل هر چه که پولدار تر می شود در نزد دیگران بی آبرو تر شده و بخاطر داشتن همین صفت ناپسند (بخل) نمی تواند، از مالش برای خود شخصیتی واقعی درست کند.
او با داشتن  ثروت ، ذلیل و بدبخت است ،و نه در دنیا و نه در آخرت طعم خوشبختی را هرگز نخواهد چشید.



  ادامه مطلب ...

انفاق ؛ اولین قدم انسان، برای شباهت به الله

 

در مسائل اقتصاد خانواده، اگر زن و مرد دچار صفت پلید بخل شده، یکدیگر و فرزندان را از نیاز های معقول و منطقی شان محروم نموده، و از خرج کردن و هزینه در خانواده بترسند؛ بطور حتم راه برکت و خیر را به روی خود و خانواده شان بسته اند. ‼️

مسأله اقتصاد و خرج کردن در زندگی به مشابه چشمه ایست… به این معنا که هر چه مقدار از اب چشمه برداشته شود به همان نسبت آب جایگزینش میشود.

بنابراین بخل ورزیدن ،ترسیدن از خرج کردن ،سخت گیری، منت گذاشتن  و له کردن دیگران جز اینکه انسان را بدبخت کند و راه خیر و برکت را به روی او بندد،، هیچ سود دیگری برای فرد نخواهد داشت!! البته آثار منفی دیگری هم دارد اما فایده هرگز.



  
ادامه مطلب ...

بیماری خودبرتربینی در خانواده و اجتماع

 

اگر در قلب کسی روح بدخواهی و فریب دیگران، وجود داشته باشد؛ نشانه‌ی بیماری خودشیفتگی در او بوده به فرموده‌ی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) از همه‌ی گناهان بالاتر است؛ کسی که قاعده‌ی «هو أنت» را می‌فهمد، اساساً چیزی به عنوان فخرفروشی و خودبرتربینی در قلبش راه نمی‌یابد.

مؤمن، از روح بدخواهی عاری است

می‌دانیم که نفس،‌ یک حقیقتِ واحد است که به قالب‌های مختلف، تعلق یافته است؛ بنابراین همه‌ی ما، یک حقیقتِ واحد هستیم که بدن‌های متفاوتی داریم و این ریشه و حقیقت مشترک است که موجباتِ برادریِ‌ حقیقیِ آنان را با یکدیگر فراهم نموده است. توجه داشته باشیم که این پیوند برادری،‌ بسیار عمیق‌تر و حقیقی‌تر از پیوندهای برادریِ زمینی است. این ریشه‌ی مشترک، عامل اصلیِ قاعده‌ی «هو أنت» در میان مؤمنان است؛ بطوری که طبق این قاعده، تمام حسادت‌ها و بدخواهی‌ها در باطن مؤمن، کاملاً‌ مردود بوده و ابتلا به این بیماری‌ها، فرد مؤمن را از دایره‌ی ایمان و توحید، خارج می‌سازد.

قاعده‌ی «هو أنت» ثابت می‌کند که؛ هر گونه بدخواهی و یا حسادت، نسبت به دیگران،‌ در حقیقت بدخواهی و حسادت نسبت به خودمان بوده و ما را از رشد انسانی ساقط می‌کند. لذا امام رضا (علیه‌السلام) در نامه‌ی حکیمانه خود به حضرت عبدالعظیم الحسنی، بدخواهیِ نسبت به دیگران را، عاملِ‌ نفرین خود دانسته و به شخص بدخواه، عاقبتی نافرجام را بشارت می‌دهد.


  
ادامه مطلب ...

حزب الله در عرض نیم ساعت شمال اسرائیل را تصرف می کند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه خبری العالم، یک افسر ذخیرۀ ارتش رژیم صهیونیستی، که ساکن یکی از شهرک های نزدیک مرزهای لبنان است، به پایگاه  صهیونیستی "والاه" گفت که «حزب الله لبنان توان تصرف "الجلیل" را دارد».
پایگاه "العهد" لبنان در این باره گزارش داد: این افسر صهیونیست که به نظر می رسد از توانمندی های حزب الله لبنان بسیار هراسان است، به پایگاه "والاه" گفت که از چند ماه قبل احتمال داده است که جنگی با حزب الله رخ دهد و رزمندگان مقاومت وارد سرزمین های اشغالی شوند، به همین دلیل تونلی حفر و در آن آب و مواد غذایی برای خود و خانواده اش ذخیره کرده است. 
    
این افسر صهیونیست می گوید، «حتی قبل از جنگ دوم لبنان (2006) اعتقاد داشتم که فقط باید به خودم تکیه کنم، به همین دلیل این پناهگاه مخفی را آماده کردم که فقط خودم و خانواده ام از مکانش باخبریم».