حمایت نسل آینده نیروهای امنیتی توسط لاکهید مارتین

 

شرکت لاکهید مارتین انگلیس به تازگی اعلام کرده است قصد دارد از برنامه‌ی سایبر فرصت این کشور برای آموزش نیروهای امنیت سایبری حمایت کند.

شعبه‌ی لاکهید مارتین انگلیس به تازگی اعلام کرده است قصد دارد از برنامه‌ی سایبر فرست (CyberFirst) دولت این کشور برای پرورش نسل بعدی متخصصان امنیت سایبری حمایت می‌کند. ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) برنامه‌ی سایبرفرست را در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی با همکاری دولت و صنعت راه‌اندازی کرد تا بتوانند متخصصان امنیت سایبری آینده را با سرعت بیشتری پیش برده و با شروع از دانشجویان سال اولی دانشگاه‌ها اقدام به پرورش نیروها کردند. برنامه‌ی سایبرفرست بر اساس مدرسه‌ی سایبری تابستانی ستاد ارتباطات انگلیس۱ (GCHQ’s Cyber Summer Schools) و چندین طرح ملی دیگر مانند چالش امنیت سایبری (Cyber Security Challenge) و چالش ملی ریاضیات راه‌اندازی شده است. این برنامه بخشی کلیدی از طرح امنیت سایبر ملی دولت انگلیس (National Cyber Security Programme) که هم‌اکنون زیر نظر مرکز امنیت سایبر ملی است۲ (NCSC) به‌حساب می‌آید.

  

   

برنامه‌ی سایبرفرست یک رقابت امنیت سایبری را بین دانش آموزان مدارس برگزار کرده و به ۲۵۰ نفر از آن‌ها کمک‌هزینه‌ی تحصیلی ۴ هزار دلاری تعلق می‌گیرد و به عنوان نسل بعدی متخصصان استخدام می‌شوند.

شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد قصد دارد در یک دوره‌ی سه‌ساله از تعدادی از دانش آموزان حمایت کرده و در جریان آموزش برای آن‌ها اقدام به کاریابی می‌کند. این شرکت با همکاری مرکز امنیت سایبر ملی می‌خواهد شکاف مهارت‌های در حال رشد را از طریق شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای نوظهوری سایبری در زمینه‌های مختلف، تکمیل کند.

کریس انسور (Chris Ensor)، معاون مدیر بخش رشد و استعدادیابی مرکز امنیت سایبری گفت: «این اولین باری است که دولت و صنعت برای استعدادیابی، پرورش و حمایت نسل جوان برای امنیت سایبری با یکدیگر همکاری می‌کنند. ما خوشحال هستیم که با همکاری صنعت از سایبرفرست حمایت می‌کنیم.»

پیتر رادک (Peter Ruddock)، مدیر اجرایی لاکهید مارتین انگلیس گفت: «در حال حاضر شکاف مهارت‌های سایبری وجود دارد و پر کردن آن موضوع بسیار مهمی به نظر می‌رسد.»

رادک افزود: «حمایت از سایبر فرصت به بخشی جدایی‌ناپذیر از کار لاکهید مارتین برای حفظ دفاع سایبری انگلیس تبدیل‌شده و روی نوآوری‌ها، فناوری و آموزش انگلیس برای امن نگه‌داشتن آن درده‌های آینده تمرکز کرده است.»

خبر پشتیبانی لاکهید مارتین از سایبر فرست هم‌زمان با گزارش کمیته‌ی حسابرسی عمومی  (Public Accounts Committee) منتشر شد. در این گزارش ۶ نگرانی دولت انگلیس درباره‌ی امن نگه‌داشتن کشور در برابر حملات سایبری اعلام شد. یکی از نگرانی‌های مطرح شده در مورد حصول اطمینان از تأمین گروه‌های امنیت سایبری ماهر بود.

ریچارد پاریس (Richard Parris) مدیر اجرایی شرکت امنیت سایبری و هویت دیجیتالی اینترسد (Intercede) گفت: «تهدیدات امنیت سایبری در حال رشد بوده؛ اما نیروی کافی برای پاسخ به مشکل ایجاد شده وجود ندارد. در این زمینه کمبود مهارت وجود دارد و ما باید برای تأمین امنیت داده‌های حیاتی و زیرساخت‌های بخش‌های عمومی و حیاتی، رویکردهای خود را تغییر دهیم.»

با توجه به گزارش پاریس تا کنون ۱۲۰ میلیارد دلار در امنیت سایبری سرمایه‌گذاری شده است که بیشتر آن برای برطرف سازی نقض‌های داده و تقویت آن سرمایه‌گذاری شده است.

شرکت مایکروسافت نیز مدتی قبل اعلام کرد با هدف بهبود اقتصاد دیجیتال و افزایش سواد دیجیتالی به مردم کشور انگلیس آموزش می‌دهد.

__________________________________

۱- مدرسه‌ی سایبری تابستانی یک دوره‌ی تابستانی ۱۰ هفته‌ای امنیت سایبری است. در طول این دوره برگزارکنندگان اقدام به استعدادیابی نیروی‌های آینده‌ی می‌پردازند.

۲-  مرکز امنیت سایبر انگلیس (National Cyber Security Centre) در یک اکتبر سال ۲۰۱۶ با هدف مشاوره و پشتیبانی از بخش‌های دولتی و خصوصی افتتاح شد تا به آن‌ها برای مقابله با تهدیدات کمک کند. این مرکز همچنین به عنوان سازمان مادر ستاد ارتباطات دولت انگلیس نیز شناخته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.