لازمه گشایش در معیشت مردم تلاش بی‌وقفه در جهت اقتصاد مقاومتی است

رهبر انقلاب با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریمهای ظالمانه و عقب نشینی طرفهای مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوشش دست اندرکاران مذاکرات، بر ۵ نکته مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای روحانی رئیس‌جمهور در خصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و عقب‌نشینی طرف‌های مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوشش‌های همه دست اندرکاران مذاکرات، بر پنج نکته مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.
 همین اندازه دستاورد بر اثر مقاومت به‌دست آمده است/ لازمه گشایش در معیشت مردم تلاش بی‌وقفه در جهت اقتصاد مقاومتی است/ از خدعه و نقض عهد آمریکا غفلت نشود
 

  
ادامه مطلب ...

تشریح دستاوردهای یازده گانه ایران با اجرای برجام در نامه رئیس جمهور به رهبری

 
رییس جمهور در نامه‌ای به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تشریح دستاوردهای یازده گانه ایران اسلامی در حوزه‌های هسته‌ای، سیاسی، حقوقی و اقتصادی پس از اجرای برجام پرداخت.
 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن کامل نامه رییس جمهوری به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:


 
   
ادامه مطلب ...

اولین مسیر برای نفوذ تغییر باورها است

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند‌ هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: اولین مسیر برای نفوذ تغییر باورها است.

اولین مسیر برای نفوذ تغییر باورها استحجت الاسلام والمسلمین انصاری رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در مراسم اختتامیه طرح بصیرت گروه پدافند هوایی کیش در جمع کارکنان و خانواده‌های آنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند‌هوایی نفوذ دشمنان اسلام را در چهار حوزه دانست و گفت: اولین مسیر برای نفوذ، تغییر باورها است، باور و اعتقاد ملت ما باعث پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس شد.

وی ادامه داد: دومین مسیر نفوذ تغییر آرمان‌ها است یعنی آرمان‌های الهی را به آرمان‌های مادی تغییر دهند که برگزاری دوره‌های بصیرت برای تقویت و حفظ آرمان‌های الهی موثر است.

حجت السلام انصاری سومین راه نفوذ را تغییر نگاه‌‌ها دانست که نگاه اسلامی به مسائل انسانی را تغییر می‌دهد و تغییر سبک زندگی را چهارمین راه نفوذ عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنانی، مصادیق سبک زندگی اسلامی را بیان داشته‌اند و به تغییر آن هشدار داده‌اند و سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های مختلفی مطرح است از جمله خانواده، که مادر در آن نقش موثرتری دارد.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند‌هوایی با بیان این که نفوذ دشمنان اسلام در حوزه‌های مختلفی تاثیرگذار است اظهار داشت: نفوذ در فکر و فرهنگ، در مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی نقش پررنگ‌تری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: در قرآن کریم، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دشمن، دشمن دین معرفی شده است به همین دلیل تلاش در حوزه فرهنگی و دینی کار مهمی است.

طرز تهیه اکبر جوجه اصل و خوشمزه

 اکبرجوجه یکی از غذاهایی است که افرادی که به شمال سفر کرده اند، قطعا آن را امتحان می کنند. این غذا را در خانه نیز می توان به راحتی تهیه کرد. اکبر جوجه با پلو سرو می شود و بسیار لذیذ است.افرادی که به شمال ایران سفر کرده باشند، حتما نام رستوران اکبر جوجه را در بین مسیرها دیده اند. اکبر جوجه لقب ابداع کننده این غذا است که شعبه های زیادی در شمال کشور دارد. اکبرجوجه اصل بسیار خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد.






ادامه مطلب ...

سه هشدار رهبر انقلاب درباره انتخابات پیش رو

 

جریان غرب‌گرا و جریان نفوذی در این انتخابات حضور پیدا می‌کنند. آن‌ها با «مقاصد فاسد و غیر انقلابی، فهرست انتخاباتی پیشنهاد خواهند داد.» راه نفوذ اینگونه بازخواهد شد.

سه هشدار رهبر انقلاب درباره انتخابات پیش رو
 بررسی بیانات رهبر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که ایشان درباره سه موضوع مهم انتخابات اخیر هشدار داده‌اند و از آن اظهار نگرانی کرده‌اند. این سه موضوع عبارتند از:
ادامه مطلب ...

امیر سیاری از نشستن کنار نماینده نیروی دریایی آمریکا خودداری کرد

به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که به منظور شرکت در پنجمین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به بنگلادش سفر کرده بود، در ضیافت شام نیروی دریایی بنگلادش شرکت کرد.

اما در این مراسم نکته‌ای توجه همه را به خود جلب کرد و آن این بود که امیر سیاری هنگامی که متوجه شد میز محل استقرار وی با نماینده نیروی دریایی آمریکا یکی است، از نشستن دور میز شام خودداری کرد.

پس از تذکر هیات ایرانی، میز شام فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده و در کنار نماینده آلمان قرار گرفت.


به‌راحتی در خانه رایحه درمانی کنید!

اگر شما می‌خواهید از راهی امن، موثر و کامل حالت روحی خود را بهبود بخشید و یا هوا را تمیز کنید یا حتی عملکرد مغزتان را افزایش دهید، باید شروع به افشاندن این روغن‌های اسانسی کنید.

 روغن‌های لازم و ضروری موثرترین و سالم‌ترین محلول برای سلامتی شما هستند. با افشاندن آن‌ها نه تنها خانه شما خوش‌بو می‌شود بلکه با هر بار تنفس سلامت بدن خود را تضمین می‌کنید. به این علت که از طریق افشاندن، مولکول‌های روغن در هوا پخش می‌شود به عنوانی راهی برای افزایش خواص مفید این روغن‌های ضروری در نظر گرفته می‌شود.
 

  
ادامه مطلب ...

بودجه ۳۰ میلیون دلاری آمریکا برای تغییر نظام ایران در سال جدید میلادی

 

آمریکا در ۱۲ سال گذشته به صورت رسمی بیش از ۴۰۸ میلیون دلار برای تغییر نظام ایران تحت برنامه «ارتقای دموکراسی برای ایران» هزینه کرده است که بودجه سرویس فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا نیز از همین بخش تامین می‌شود.

تغییر نظام جمهوری اسلامی یا حداقل تغییر رفتار ایران، موضوعی است که حکومت آمریکا اعم از دولت و کنگره بدون وقفه به آن اهتمام داشته‌اند؛ یکی از راه‌های همیشگی برای حمایت از انقلاب سیاسی جدید در ایران توسط دولت و کنگره آمریکا، اجرای برنامه‌هایی موسوم به «ارتقای دموکراسی برای ایران» است.

در گزارش جدید مرکز تحقیقات کنگره آمریکا با عنوان «ایران، امنیت خلیج (فارس) و سیاست آمریکا» به قلم “کنث کاتزمن”، به برخی از بودجه‌های «ارتقای دموکراسی برای ایران» از سال ۲۰۰۴ تا کنون پرداخته که نشان می‌دهد بیش از ۴۰۸ میلیون دلار در این رابطه هزینه شده است که بودجه سرویس فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا نیز از همین بخش تامین می‌شود.

378 میلیون دلار مالیات دهندگان آمریکا برای تغییر نظام ایران//// در حال ویرایش
برخی از بودجه‌های ارتقای دموکراسی برای ایران، در راستای آموزش ایرانیان در استفاده از فناوری‌هایی بوده است که بتواند تلاش‌های نظام ایران برای سانسور اینترنتی را تقلیل دهد

ادامه مطلب ...

مهدی علیه السلام میراث دار انبیاء علیهم السلام

 

در مورد شباهت آن حضرت به انبیا و رسولان سلف، باقر آل محمد علیه السلام فرمود: «اِنَّ فِی الْقائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله شَبَهاً مِنْ خَمسَةٍ مِنَ الرُّسُل یونُسُ بْنُ مَتی وَ یوسُفُ بْنُ یعْقُوب وَ موسی وَ عیسی وَ مُحَمَّد صَلَواتُ اللّه عَلَیهِمْ اَجْمَعینَ…؛ (۱) به راستی در قائم از آل محمد صلی الله علیه و آله شباهتی است به پنج تن از رسولان، یونس و یوسف و موسی و عیسی و محمد علیهم السلام»

مهدی موعود علیه السلام هم شباهت تام به انبیای گذشته دارد و هم میراثدار تمام انبیاء است.
الف. جامع کمالات
در مورد شباهت آن حضرت به انبیا و رسولان سلف، باقر آل محمد علیه السلام فرمود: «اِنَّ فِی الْقائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله شَبَهاً مِنْ خَمسَةٍ مِنَ الرُّسُل یونُسُ بْنُ مَتی وَ یوسُفُ بْنُ یعْقُوب وَ موسی وَ عیسی وَ مُحَمَّد صَلَواتُ اللّه عَلَیهِمْ اَجْمَعینَ…؛ (۱) به راستی در قائم از آل محمد صلی الله علیه و آله شباهتی است به پنج تن از رسولان، یونس و یوسف و موسی و عیسی و محمد علیهم السلام»
اما شباهتش به یونس بن متی علیهماالسلام، بازگشت او از غیبت است در حالی که با وجود سن زیاد، جوان باشد. و اما شباهتش به یوسف بن یعقوب علیهماالسلام، پنهان زیستن آن حضرت از خاص و عام و مخفی شدن از برادران و پوشیده شدن امر او بر پدرش، یعقوب علیه السلام باشد و این در حالی بود که بین او و پدر، بستگان و پیروانش، فاصله کمی بود (امام زمان علیه السلام در بین مردم با فاصله کم از آنها مخفی و پنهان است.)

  
ادامه مطلب ...

گزارشی از یک اتفاق غرورآفرین

 

این یگان از زیر مجموعه های “فرماندهی نیروی رزمی اعزامی نیروی دریایی آمریکا” به شمار می رود که تامین امنیت خطوط عبوری در آبهای ساحلی و کم عمق، حفاظت از تاسیسات ساحلی و مقابله با نیروهای آب های کم عمق دشمن، از جمله وظایف آن محسوب می شود.

 روز سه شنبه اتفاق بزرگی به دست رزمندگان نیروی دریایی سپاه خلق شد و ۲ فروند شناور آمریکایی متجاوز به آب های سرزمینی ایران، در کمال اقتدار توقیف و ۱۰ سرنشین این شناورها، بازداشت شدند. البته در ابتدا، ناو هواپیمابر هری ترومن آمریکا در واکنش به این اقدام قاطعانه سپاه پاسداران، تلاش کرد رفتاری قلدرانه را به نمایش بگذارد که با عکس العمل یگانهای نیروی دریایی سپاه، ترجیح داد همچون اقدامات گذشته شناورهای امریکایی، عقب نشینی کند.مسئولان ارشد کشورمان نیز پس از دریافت گزارش نیروی دریایی سپاه و احراز عمدی نبودن این اقدام، دستور آزادی این تفنگداران آمریکایی را صادر کردند و نیروی دریایی سپاه نیز ظهر روز چهارشنبه، این افراد را در آب های بین المللی رها کرد. محل دستگیری این متجاوزان، آبهای سرزمینی حد فاصل مرز بین ایران و عربستان بوده و از نظر موقعیت ژئوپلتیک بسیار حائز اهمیت است.
آمریکایی‌های متجاوز از کدام یگان ارتش آمده بودند/ همه آبهای ایران «فارسی» است +عکس (آماده)

  
ادامه مطلب ...

خانه‌تکانی در خانه تیمی؛ رئیس جدید BBC فارسی کیست؟

 

پس از تعطیلی روزآنلاین به عنوان پایگاه اصلی خبرنگاران فراری و تأمین‌کننده نیروی انسانی بی‌بی‌سی فارسی، شبکه سلطنتی انگلیس هم در بالاترین سطح با تغییر و تحول روبروست. دو ماه پس از ویژه برنامه «صد زن» بی‌بی‌سی، حالا یک زن رئیس بخش فارسی این شبکه شده است.

چند ماه قبل بود که سرپل‌های شبکه رسانه‌ای ضدانقلاب در کشور در عملیات نیروهای اطلاعاتی منهدم شد و رابطان رسانه‌های ضدانقلاب از جمله بی‌بی‌سی فارسی و سایت روز آنلاین که در پوشش خبرنگاران برخی رسانه‌های داخلی مشغول فعالیت بودند، به دام افتادند؛ شبکه‌ای که با هدایت مسعود بهنود و حسین باستانی به همراه دیگر عوامل رسانه‌ای در خانه تیمی رسانه‌های ضدانقلاب سال‌ها به جذب نیرو و کسب خبر و اطلاعات از داخل کشور مشغول بودند.(در همین ارتباط مطالعه کنید: مسعود بهنود و مأموریت وی در برنامه دیدبان، حسین باستانی نورچشمی رئیس دولت اصلاحات، هیفوس؛ دسته‌گل هلندی برای خبرنگاران فراری، سرنوشت خبرنگاران اصلاح‌طلب فراری، و حال و روز این‌ روزهای اصلاح‌طلبان افراطی)
در نهایت پس از افشای خانه تیمی و بازداشت حلقه‌های ارتباطی آن در داخل کشور، فسادهای مالی سرکرده‌های این گروه نیز علنی شد و مشخص شد بخش اعظم پول‌های گرفته‌شده از بنیادهای برانداز نظیر هیفوس توسط افرادی نظیر حسین باستانی، هرگز برای اهداف مورد نظر هزینه نشده و اختلاس صورت گرفته است. حجم رسوایی به حدی رسید که تأمین‌کنندگان مالی روزآنلاین تصمیم به تعطیلی آن گرفتند.
سردبیر جدید بی‌بی‌سی فارسی کیست/ آیا بی‌بی‌سی به پیشواز انتخابات اسفند ماه رفته است؟
یکی از سندهای ارتباط حسین باستانی با برخی خبرنگاران داخلی و پرداخت پول به آن‌ها

  
ادامه مطلب ...

بیل گیتس می‌گوید این ۵ رویکرد موفقیت شما را تضمین می‌کنند

 
بیل گیتس می‌گوید این ۵ رویکرد موفقیت شما را تضمین می‌کنند
اگر شما به دنبال الگویی برای موفقیت در زندگی می‌گردید، چه کسی بهتر از بیل گیتس؟ شرکتی که او تاسیس کرد یک صنعت جدید و کامل را به وجود آورد. او با دارایی تقریبا ۸۰ میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد جهان است. فعالیت‌های بشردوستانه‌اش به همه جا می‌رسد و دنیا را به مکان بهتری تبدیل می‌کند. البته که به رویایش هم دست یافت: یک کامپیوتر دسکتاپ روی همه‌ی میزها. اما چه خصلت‌هایی به موفقیت گیتس کمک کرد؟ در ادامه‌ می‌توانید با تعدادی از مهم‌ترین عادت‌ها و رویکردهای بیل گیتس که به موفقیت‌اش کمک کردند، آشنا شوید.
ادامه مطلب ...

دانلود کتاب صوتی نهج البلاغه با ترجمه فارسی

فایل های صوتی نهج البلاغه امیرالمونین علی (ع) بصورت فشرده و رایگان در اختیار شما کاربران عزیز قرار میگیرد

قسمت اول- خطبه ها

دانلود با لینک مستقیم و حجم ۹۴ مگابایت

قسمت دوم-  نامه ها

دانلود با لینک مستقیم و حجم ۲۶ مگابایت

قسمت سوم- کلمات قصار

دانلود با لینک مستقیم و حجم ۲۷ مگابایت

شرایط خواندن دعای فرج

 

از مهم‌ترین دعاها، دعای فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. دعای تعجیل فَرج، دوای دردهای ما است.(۳) روایت دارد که در آخرالزّمان همه هلاک می شوند به جز کسی که برای فرج دعا می کند. گویا همین دعا برای فرج، یک امیدواری است و یک ارتباط روحی با صاحب دعا است. همین، مرتبه ای از فرج است.(۴)
خواندن دعای فرج در نظر ایشان همراه با شرایطی به شرح زیر است:

۱. توبه از گناهان
آیة الله بهجت می فرمودند: بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان، دعای فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؛ البته دعایی که در همه اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند، مبصراتی (دیدنی‌هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جمله شرایط دعا است.

ایشان می‌فرمودند: ترک واجبات و ارتکاب محرمات، حجاب و نقاب دیدار ما از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.


  
ادامه مطلب ...

چگونه از سرقت اطلاعات کارت های بانکی جلوگیری کنیم؟

در این گزارش همراه ما باشید تا به شما بگوییم اسکیمر چیست و چگونه باعث سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی می‌شود.

 چند صد سال است که در تمام جهان بانک‌ها امین مردم هستند و اغلب افراد پول‌های اضافی خود را در آن‌ها نگهداری می‌کنند تا هم خطر سرقت آن‌ها به‌حداقل برسد و هم پول‌های راکد، در اقتصاد کشور مورد استفاده قرار گیرند.با وجود اینکه بانک‌ها نهایت سعی خود را در امانت‌داری می‌کنند اما در این بین افرادی نیز هستند که سعی می‌کنند با انجام کار‌هایی هم نفعی به شرایط اقتصادی خود داشته باشند و هم اعتماد مردم را نسبت به بانک‌ها از بین ببرند.
چگونه از سرقت اطلاعات کارت های بانکی جلوگیری کنیم؟
  ادامه مطلب ...

ناگفته‌هایی از مصطفای شهید و نحوه اطلاع مادر از شهادت فرزند...

چند روز دیگر می‌شود دو ماه پس از صبح روز چهارشنبه‌ای که خبر انفجار یک ماشین در اثر چسباندن بمب مغناطیسی به یک پژو در میدان کتابی تهران، تیتر یک تمام رسانه‌ها شد؛ ترور ناجوانمردانه‌ای که دقیقاً در سالروز شهادت دکتر مسعود علی‌محمدی و در سالروز شهادت شهید شهریاری دقیقاً با همان سبک ترور رخ داد، تا همه‌ی دنیا بفهمند که صهیونیست‌ها در قبال ملت ایران آن‌قدر ضعیف و زبون شده‌اند که راه دیگری جز استفاده از ابزارهای وحشیانه و غیرانسانی ندارند.


 

اما در کنار شهادت مصطفی احمدی روشن، واکنش خانواده‌ی این شهید از همان روز اول بسیار قابل توجه بود. تأکید بر ولایت‌مداری و هدف قرار دادن جبهه استکبار و صهیونیست‌ها از سوی پدر، مادر و همسر شهید، به‌سرعت توطئه صهیونیست‌ها را خنثی کرد. خانواده شهید دو روز پیش قدم رنجه کردند و میهمان رجانیوز بودند تا ناگفته‌های شنیدنی از ابعاد شخصیتی شهید مصطفی، اقدامات کلیدی او در صنعت هسته‌ای، نقش بر آب شدن نقشه دشمن، تقدیر از حضور ملت ایران در انتخابات و… را بیان کنند.


 
ادامه مطلب ...

سفر به جهنم/ روایتی از زنی که با پسر ۴ساله‌اش عضو داعش شد

سوفی کاسیکی یکی از زن هایی است، که برای عضویت در داعش همسرش را در فرانسه ترک کرد و به سوریه رفت، اما در این سفر همراه دیگری هم داشت؛ فرزند چهار ساله اش. او که دوباره به فرانسه بازگشت از روایت این سفرش به جهنم می گوید.
 

سوفی کاسیکی به عکس جوان انگلیسی که با لباس مبدل سربند سیاه، می گفت کافرها باید کشته شوند، خیره شده بود.

به طور ناگهانی اشک از چشمانش جاری شد و گفت: او می توانست پسر من باشد، گفتن این برای من سخت است و باعث می شود اشک بریزم. من ترجیح می دادم هر دو ما بمیرم تا اینکه او به یک قاتل تبدیل شود و به دستان آن هیولاها بیافتد.

 

  
ادامه مطلب ...

حتی در سیاه‌چاله هم گیر افتاده باشید راه فرار هست!

استیون هاوکینگ،فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور جهان در آخرین سخنرانی خود برای کسانی که افسرده هستند و همیشه از کار جهان می‌نالند حرف زده است. 

هاوکینگ که خودش مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک است و از هر نوع تحرک عاجز است در سخنرانی مؤسسه سلطنتی لندن در آستانه هفت و چهارمین سالگرد تولدش گفت: نتیجه همه حرفهایم این است که سیاهچاله‌ها آن قدرها هم که همه فکر می‌کنند تاریک و سیاه نیستند. آن‌ها بر خلاف تصوری که وجود دارد یک زندان همیشگی و ازلی نیستند.

 

  
ادامه مطلب ...

۵ شغل پرطرفدار آینده چیست؟

 
مشاغل مرتبط با مقوله امنیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد مزیت های رقابتی در کسب و کارهای نوین، در صدر فهرست شغل های پرطرفدار سال های آینده قراردارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اطلاع از مشاغلی که در آینده بازار کار بهتر و بیشتری دارند به همه ما خصوصا آن دسته افرادی که در آستانه انتخاب رشته تحصیلی هستند، کم می کند تا با اولویت بندی علائق، توانایی ها و البته ظرفیت های بازار کار دست به گزینش رشته تحصیلی بزنیم یا برای افزایش دانش و توانمندی های خود در حوزه های مورد نیاز بازار کار سرمایه گذاری کنیم؛ دوره های آموزشی ببینی یا مطالعتمان را افزایش دهیم.

با گسترش زندگی دیجیتالی، خطر و احتمال سرقت اطلاعات و شکسته شدن حریم شخصی افراد نیز افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر افرادی که دارای توانایی و دانش لازم در زمینه ارتقای امنیت در حوزه آی تی و حفظ حریم امن شرکت ها، کسب و کارها و حتی افراد باشند، از شانس بیشتری برای یافتن شغل مناسب و پردرآمد برخوردار خواهند بود.


  
ادامه مطلب ...

به فکر چک کردن گوشی شوهرتان نباشید

 

خیلی وقت‌ها ریشه اختلاف‌های عمیق، ناشی از مجموع تنش‌های ریز و درشتی است که در روند زندگی ایجاد می‌شود. گاهی تکرار رفتارهای اشتباه به ظاهر ساده، ریشه‌های زندگی مشترک را متزلزل می‌کند. در مرحله اول هر یک از زوج‌ها باید رفتارهای نامناسب‌شان را بشناسند و در راستای تغییر این رفتارها تلاش کنند.

دکتر آناهیتا خدابخشی، عضو هیات علمی دانشگاه خاتم عوامل مختلف درگیری‌هایی را که منجر به اختلاف‌های شدید و گاها جدایی می‌شود بررسی کرده و به شما می‌گوید با چه اقدامات اشتباهی ممکن است مرد زندگی‌تان را از دست بدهید.

چطور مرد زندگی‌تان را  از دست ندهید
ادامه مطلب ...

مهدی علیه السلام میراث دار انبیاء علیهم السلام

در مورد شباهت آن حضرت به انبیا و رسولان سلف، باقر آل محمد علیه السلام فرمود: «اِنَّ فِی الْقائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله شَبَهاً مِنْ خَمسَةٍ مِنَ الرُّسُل یونُسُ بْنُ مَتی وَ یوسُفُ بْنُ یعْقُوب وَ موسی وَ عیسی وَ مُحَمَّد صَلَواتُ اللّه عَلَیهِمْ اَجْمَعینَ…؛ (۱) به راستی در قائم از آل محمد صلی الله علیه و آله شباهتی است به پنج تن از رسولان، یونس و یوسف و موسی و عیسی و محمد علیهم السلام»

مهدی موعود علیه السلام هم شباهت تام به انبیای گذشته دارد و هم میراثدار تمام انبیاء است.
الف. جامع کمالات
در مورد شباهت آن حضرت به انبیا و رسولان سلف، باقر آل محمد علیه السلام فرمود: «اِنَّ فِی الْقائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله شَبَهاً مِنْ خَمسَةٍ مِنَ الرُّسُل یونُسُ بْنُ مَتی وَ یوسُفُ بْنُ یعْقُوب وَ موسی وَ عیسی وَ مُحَمَّد صَلَواتُ اللّه عَلَیهِمْ اَجْمَعینَ…؛ (۱) به راستی در قائم از آل محمد صلی الله علیه و آله شباهتی است به پنج تن از رسولان، یونس و یوسف و موسی و عیسی و محمد علیهم السلام»

  
ادامه مطلب ...

انقراض انسان‌ها با «سبک زندگی آمریکایی»

 

اگر با کارگرانی صحبت کنید که مسؤول جمع‌آوری و مدیریت زباله‌های شهری هستند، بسیاری از آن‌ها به شما خواهند گفت که هر روز، پیشروی دنیا به سوی پایان تاریخ را می‌بینند؛ این فاجعه از فرهنگ مصرف‌گرایی که با سبک زندگی آمریکایی پیوند خورده، نشأت گرفته است.

 فرهنگ مصرف‌گرایی که به طور گسترده با سبک زندگی آمریکایی پیوند خورده، منجر به فاجعه‌های زیادی در سطح جهانی شده تا جایی که بسیاری از کارشناسان جمعیت معتقدند که این افزایش جمعیت در جهان نیست که منابع طبیعی کره زمین را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه سبک زندگی مصرف‌گرایی است که حتی با کاهش جمعیت هم هم‌چنان بشریت را با خطر انقراض مواجه کرده است.

نسل موجودات کره زمین در آستانه انقراض
فرهنگ مصرف‌گرایی، زمین را در معرض نابودی قرار داده است
ادامه مطلب ...

به جای شمردن کالری، گام هایتان را بشمارید

وب سایت آوای سلامت: اگر شما هم جزو افرادی هستید که برنامه هایی برای کاهش وزن دارید، رژیم غذایی گام شاید بهترین انتخاب باشد. در این رژیم هیچ شمارشی برای کربوهیدارت مصرفی یا میزان چربی و کالری وجود ندارد.

رژیم غذایی گام تلفیقی از الگوهای صحیح غذا خوردن و ورزش صحیح بدون برنامه های سخت رژیم غذایی است.

داستان رژیم غذایی گام ساده است: پیاده روی به اندازه ۱۰ هزار گام در روز و کاهش سهم وعده های غذایی به یک چهارم. در واقع رژیم غذایی گام بر این اصل استوار است؛ حرکت بیشتر، خوردن کمتر.

به جای شمردن کالری، گام هایتان را بشمارید
 

  
ادامه مطلب ...

توصیه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب: آدم صالح را رد نکنید

مقام معظم رهبری فرمودند: یکی از اصول رعایت حقوق مردم این است که آدم صالح را رد نکنیم و ناصالح را راهش ندهیم.
 

به نقل از گروه پیامکی پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، ائمه‌ جمعه‌ سراسر کشور، پیش‌ از ظهر امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

  
ادامه مطلب ...

تلگرام قرار نیست فیلتر شود

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تلگرام فیلتر نخواهد شد، گفت: از نظر فنی آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیک را داریم و منتظر توافق وزارت کشور و شورای نگهبان هستیم.

محمود واعظی امروز در حاشیه همایش اقتصادی مقاومتی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان در جمع خبرنگاران، در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات در کشور، اظهار کرد: با هماهنگی وزارت کشور از ۴ ماه قبل کمیته ای در وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات از همه بخش‌های زیر ربط برای آماده سازی زیر ساخت انتخابات الکترونیکی تشکیل شد.

  
ادامه مطلب ...