از حضور فعال جمهوری اسلامی در آسیای مرکزی تا رد پیشنهاد مادلین آلبرایت از سوی ایران

 
سرویس تحقیقاتی کنگره اذعان کرده است بسیاری از دولت‌های آسیای مرکزی قراردادهای انتقال انرژی با ایران بسته‌اند. این وضعیت به معمایی برای کنگره و دولت آمریکا تبدیل شده است که چگونه می‌توانند هم منابع درآمدی ایران را محدود سازند و هم توسعه سیاسی و اقتصادی را در جمهوری‌های استقلال یافته از شوروی شتاب بخشند.

 اگر گزارش‌های پیشین ما را دنبال کرده باشید، در سری گزارش‌هایی به دنبال اسناد جالب در ویکی لیکس می‌گردیم. می‌خواهیم فارغ از تأیید یا رد قطعیِ آنها، بدانیم چه چیزهایی درمورد ایران بر پیشخوان این پایگاه اینترنتی جنجالی قرار گرفته و به کاربران جهانی عرضه شده است. به هر حال شاید ما ایرانیان از همه بیشتر حق داشته باشیم بدانیم در مورد ما چه می‌گویند.

در این گزارش قصد داریم اسنادی از ویکی لیکس که مرتبط با قدرت منطقه‌ای ایران و نفوذ آن در کشورهای مختلف است را بررسی کنیم. عمده این اسناد برگرفته از سرویس پژوهشی کنگره آمریکا است. نگاهی به این اسناد، دو کاربرد مفید برای ما دارد: اولاً رقبای ما در چه مواردی به توانایی های ایران اذعان کرده‌اند و ثانیاً در گوشه گوشه این اسناد، شاید بتوان سرنخ‌هایی یافت برای اصلاح برخی روندها و اقدامات در کشورمان. طبیعتاً نمی‌توان به سطر سطر این اسناد اعتماد کرد اما هوشمند کسی است که از هر تهدیدی فرصت بسازد و با زیر و رو کردن این صفحات، دستاوردی برای کمک به پیشرفت انقلاب اسلامی و رفع موانع بیابد.


  
ادامه مطلب ...

سازماندهی ۲هزار گردان امام حسین و بیت‌المقدس در کشور

فرمانده کل سپاه از تشکیل ۵۰۰ گردان امام حسین(ع) و ۱۵۰۰ گردان بیت المقدس بسیج در سراسر کشور خبر داد.

رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس بسیج با حضور ۱۲۰ گردان از بسیجیان کشور در یکی از مناطق اطراف قم درحال برگزاریست.سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در جمع بسیجیان حاضر در رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس، با بیان اینکه آمادگی دفاعی بسیج در ابعاد مختلف از جمله ساختاری و سازماندهی در مقایسه با قبل تغییر کرده است،‌ گفت: اکنون در استان‌های مختلف کشور ۵۰۰ گردان امام حسین (ع) و ۱۵۰۰ گردان بیت‌المقدس تشکیل و سازماندهی شده است.



  
ادامه مطلب ...

دختران تلگرامی بخوانند

 
پسر پرحاشیه تلگرامی گفت: تروخدا به جوون ها بگین از این خبط و خطاها نکنن. بهشون بگین خیلی مراقب باشن. گول تلگرام رو نخورن که ایشالا زودتر فیلتر شه همه راحت شیم!

به گزارش  پلیس فتا، پسری که تصاویرش با دختران مختلف و در حالاتی نامناسب در فضای مجازی منتشر شده بود، دستگیر کرد.

با این حال شیوه گزارش نویسی پرونده های این چنینی همیشه بر اساس کلیشه هایی تکراری و گاه تعجب آور بوده که هیچگاه مخاطب به طور کامل از داستان آگاه نمی شود.

بخشی از اعترافات پسر و ناگفته های دختران اغفال شده، به این سبک و سیاق همیشگی را در ادامه می خوانید: (این مطالب طنز است)

ادامه مطلب ...

ایجاد نظام یکپارچه ملّی محیط زیست...

ایجاد نظام یکپارچه ملّی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، در نامه‌ای به روسای قوا، سیاستهای کلی محیط زیست را ابلاغ کردند.ایجاد نظام یکپارچه ملّی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

  
ادامه مطلب ...

رزمایش ارتش به روایت تصویر....

اولین روز از رزمایش محمد رسول‌الله(ص)۳ نیروی زمینی ارتش صبح روز برگزار شد.

از تمرین مقابله با داعش تا رونمایی از تسلیحات تازه

 

  
ادامه مطلب ...

دستاورد سفر گران‌قیمت شاه سعودی به آنتالیا چیست

اگرچه هدف سفر شاه سعودی به ترکیه، شرکت در نشست گروه ۲۰ اعلام شده اما تبادل نظر درباره روابط ریاض – آنکارا و پرونده‌های منطقه‌ای از دیگر اهداف این سفر است و البته آنچه عربستان سعودی را به تکاپو برای نزدیکی بیش از پیش به ترکیه واداشته، افولی است که در روابط ریاض – واشنگتن مشاهده می‌شود.

  «سلمان بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان سعودی روز پنج شنبه برابر با ۲۱ آبان ماه جاری در راس هیاتی از مسئولان سعودی عازم ترکیه شد تا در اجلاس سران کشورهای عضو گروه جی ۲۰ که ۱۵ و ۱۶ نوامبر برابر با ۲۴ و ۲۵ آبان ماه جاری در ترکیه برگزار می شود، شرکت کند.
افق روابط ترکیه و عربستان و بازتاب آن بر پرونده های منطقه ای در پرتو سفر پادشاه سعودی به آنکارا
 سفر پر هزینه پادشاه سعودی برای شرکت در یک نشست

  
ادامه مطلب ...

شوالیه‌های معبد و کابالیست‌ها ناجی نوع بشر

 
شوالیه‌های معبد و کابالیست‌ها ناجی نوع بشر
شیاطین و نیروهای جهنمی در بیشتر بازی‌های رایانه‌ای به عنوان دشمنان اصلی و یا قدرت‌های مخرب معرفی می‌شوند که همیشه در مقابل شخصیت‌های اصلی بازی قرار می‌گیرند و سعی دارند تا دنیای آنها را از بین ببرند. شیاطین در این بازی‌ها معمولاً به شکل هیولاهایی عجیب الخلقه ظاهر می‌شوند که به کمک جادو سعی می‌کنند تا قهرمانان بازی را از پیش‌رو بردارند. علاوه بر این، در این بازی‌ها، کاربران به کمک روش‌های خود شیاطین به مبارزه با آنها می‌پردازند و تنها راه نابودی این موجودات، استفاده از نیروهای تاریک خودشان است.



  
ادامه مطلب ...

جایگاه عفت و حیاء در زندگی زناشویی

 

از ویژگی های مهمی که در سازگاری همسران نقش بسیار مؤثری دارد، عفت و حیای آنان است. به همین دلیل، در منابع اسلامی به ازدواج با زنان عفیف تأکید شده است. خداوند متعال در مقام تکلم با حضرت آدم (علیه السّلام) پس از آنکه سعادت را در گرو پیروی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) معرفی می کند، به آدم (علیه السّلام) سفارش می کند که عهد مرا بپذیر و آن را جز در اصلاب مردان پاک و ارحام زنان پاک و عفیف به ودیعت مگذار. (۱)
بر این اساس موضوع عفت و حیا و جایگاه آن را در زندگی مشترک زناشویی را بررسی می کنیم:

 


  
ادامه مطلب ...

به دنبال جبهه‌های جدید علیه‌داعش هستیم...

 
داعش همواره در این منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم ملت‌های ما را به خون و خاک می‌کشد و لبنان یکی از همین کشورهایی است که ملت آن گرفتار تروریسم هستند و از این رو ملت لبنان بهتر از هر کسی می تواند درک کند که مردم فرانسه چه کشیده‌اند.‬‎
شبکه خبر المنار اعلام کرد: سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره شهدای جنایت اخیر تروریست‌های تکفیری در جنوب بیروت گفت: سخنان امشب من درباره عملیات تروریستی دوگانه‌ای در برج البراجنه است که ده‌ها شهید و زخمی به جا گذاشت‬.

حملات تروریستی در فرانسه را محکوم می‌کنم


  
ادامه مطلب ...

وقتی اسباب سرگرمی به ابزاری برای ایجاد وحشت بدل می شود

 

پس از حملات تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس که به مرگ دست کم ۱۲۷ نفر و مجروح شدن ۳۰۰ نفر انجامید، مقامات این کشور اروپایی سخت در تلاشند که دریابند برنامه ریزی برای انجام این اقدامات تروریستی چگونه صورت گرفته و خوشبختانه به اطلاعات خوبی هم در این رابطه دست یافته اند. ظاهرا پای محبوب ترین کنسول بازی دنیا یعنی پلی استیشن ۴ سونی در میان است.

نیروهای پلیس بلژیک در تلاش برای پیدا کردن عاملین این جنایت (هشت تروریست شنبه شب گذشته کشته شدند اما شمار مشارکت کنندگان در این حملات احتمالا  بیشتر از این میزان است) یورش هایی را به مناطق حومه بروکسل بردند و آنطور که در گزارشات آمده، دست کم یک دستگاه پلی استیشن ۴ در جریان حملات تروریستی دو شب گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

جان جمبون، وزیر امور داخلی دولت فدرال بلژیک در این رابطه گفته است که عوامل وابسته به داعش از این کنسول بازی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کرده اند و علت کاربردش هم این بوده که احتمال پایش کردن آن از سوی سازمان های اطلاعاتی و دولتی فرانسه بسیار پایین بوده است.

او در ادامه اینطور گفته که رهگیری و شنود ارتباطات صورت گرفته از طریق پلی استیشن ۴ حتی از واتس اپ هم دشوارتر است. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.


  
ادامه مطلب ...

مهمان نشست تابستانی وزارت خارجه که بود + تصاویر

 
گرین چندی پیش درباره ایران در مقاله‌ای در پایگاه خبری هافینگتون پست مدعی شده بود: رژیم ایران حامی حکومت بی‌رحم بشار اسد، حامی تروریسم و یاری‌دهنده حزب الله است. اقلیت‌های دینی را اعدام می‌کند و روزنامه‌نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی را زندانی می‌کند.

- در اوایل مرداد ماه گذشته، مرکز آموزش‌ها و پژوهش‌های وزارت امور خارجه، طی یک اطلاعیه ساده و چند سطری از جلسه سخنرانی یکی از صاحب‌نظران آمریکایی درباره «تغییر استراتژی ایالات متحده از خاورمیانه به خاورد دور» در سوم مردادماه در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی این وزارتخانه خبر داد. در واقع این کارشناس آمریکایی در راس هیاتی به قصد دیدار با وزیر خارجه آقای دکتر ظریف به ایران آمدند. در نگاه نخست، این تنها بک جلسه تخصصی با حضور یک اندیشمند خارجی مدعو و کارشناسان داخلی بود که شبیه آن در سال ده ها مورد توسط وزرت خارجه و نهادهای دیگر برگزار می شود. اما کمی موشکافی حول این قضیه و سوابق سخنران مدعو، قضیه را از یک جلسه معمول و بی سر و صدای کارشناسی فراتر نشان می‌دهد. مهمان این جلسه که بود؟ یک استاد دانشگاه ساده؟ یک اندیشمند معمولی؟ یک متخصص از بین هزاران متخصص خارجی در امور بین الملل؟

 مهمان نشست تابستانی وزارت خارجه که بود + تصاویر

اطلاعیه مرکز پژوهش‌های وزارت خارجه


  
ادامه مطلب ...

پوچ‌انگاری فلسفه آفرینش بر پایه باورهای داروینیستی

فیلم سینمایی صعود ژوپیتر / jupiter ascending محصول ۲۰۱۵ آمریکا و ساخته برادران واچوفسکی، کارگردانان سری فیلم‌های ماتریکس است. این فیلم علمی تخیلی که در ژانر اکشن ماجراجویی تولید شده است در ارتباط با انسان‌های اساطیری به نام خاندان آبارساکس است که با داشتن اطلاعات و تکنولوژی بسیار بالایی در کهکشانی بسیار دورتر از کهکشان ما زندگی می‌کنند و با در اختیار داشتن ماده‌ای حیات‌بخش و جاودانه، نظام سلطه‌گری بر روی زمین و سیارات دیگر برپا کرده‌اند که موجوداتی هوشمند مانند انسان‌ها در سیاره‌ای همچون زمین، در آن‌ها سکونت دارند.
صعود ژوپیتر، که موضوع تناسخ روح را دستمایه روایتی علمی تخیلی قرار داده است، همچنین نقدی بر نظام سرمایه‌داری آمریکاست. خاندان سلطنتی آبراساکس، پس از مرگ مادرشان که علیاحضرت خوانده می‌شود، وارثان تمام دنیا می‌شوند. پسر کوچکتر به نام تیتوس که از ارث زمین محروم شده است، می‌خواهد تا وارث زمین شود، او با اجیر کردن یک سرباز نظامی کهکشان به نام وایز، دختری به نام ژوپیتر جونز را که تناسخی از روح مادر آن‌ها بر روی زمین است پیدا می‌کند. تیتوس قصد دارد او را به ازدواج خود درآورده و پس از کشتنش صاحب ثروت کلانی از جمله زمین شود. همچنین برادر بزرگتر به نام بالم، که صاحب بزرگترین بیزینس دنیا در تمام کهکشان‌هاست، پس از نابودی مادرش که در انتهای فیلم مشخص می‌شود، قصد دارد ژوپیتر را از چنگ برادرش بیرون آورده و او را بکشد. اما در این بین دخالت‌ها و علاقه کین وایز که یک سرباز نظامی کهکشان است همه چیز را تغییر می‌دهد.

jupiter ascending

 

  
ادامه مطلب ...

سبک زندگی منتظرانه پادزهر سبک زندگی غربی

 

ضرورت تحولی گسترده تر از حوزه فردی

 اگر فرض کنیم انتظار به معنای حرکت در مسیر یک تحوّل عظیم در جهان است، در هر حوزه‌ای که بخواهیم لوازم این انتظار را دنبال کنیم، باید برنامه‌ای برای تحول همه جانبه داشته باشیم. نمی‌شود بگوییم منتظر یک چنین تحول عظیمی هستیم ولی اقدامات ما معطوف به حوزه‌ی خصوصی و زندگی شخصی خودمان است! نه این که ما نباید برای این حوزه تلاش و جدّیت داشته باشیم، حتماً باید خودسازی کنیم و تلاش کنیم که اگر منتظر تحقّق ظهور و گسترش و بسط ولایت حقّه در حیات هستیم، مناسبات و اقتضائات آن را در زندگی خصوصی خودمان ایجاد کنیم، ولی مأموریت ما گسترده‌تر از ایجاد یک تحوّل در حوزه‌ی زندگی خصوصی است. باید یک تحوّل همه جانبه متناسب با آن ترسیمی که از عصر ظهور داریم در زندگی اجتماعی هم ایجاد کنیم.

  
ادامه مطلب ...

باید برنامه‌ها و مسیر حرکت دانشگاه‌ها درجهت ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد

رهبر معظم انقلاب به موضوع مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز اشاره کردند و با انتقاد از برخی اقدامات انجام‌گرفته، گفتند: برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند و برای توجیه کار غلط خود می‌گویند، دانشجویان باید شاد باشند!


 
ادامه مطلب ...

تفرقه قومی؛ آخرین تیر ترکش دشمن

از نظر تئوریسین‌های آمریکایی، برای ضربه زدن به ایران، باید از ابزار ایجاد تفرقه قومی سود جست. چنانچه «براندا شافر» از مستشاران سیا و رئیس مرکز مطالعات خزر در دانشگاه هاروارد در کتاب “مرزها و برادری” بر لزوم بهره گیری از آذری‌ها برای تغییر نظام در ایران تاکید کرده است.

 مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سال ۱۳۸۵ ، تلاش دشمنان برای تشنج‌آفرینی و تحریکات قومی و مذهبی را آخرین تیر ترکش آنان بر ضد نظام و مردم دانستند. معظم له همچنین در مراسم باشکوه بیست‌ و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) تفرقه‌افکنی مذهبی و قومی را جزو سیاست‌های قطعی دشمن خواندند و افزودند: امام بزرگوار ما از ابتدای پیروزی انقلاب در مقابله با این توطئه، تکیه‌ی کم‌نظیری بر وحدت ملی و اتحاد آحاد ملت داشتند.واقعیت این است دشمنان نظام اسلامی و در رأس آنها امریکا و رژیم صهیونیستی که از تبدیل شدن ایران به الگوی پیشرفت کشورهای مستقل و آزادیخواه جهان نگران هستند،  در کنار سیاست مداخله جویانه نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و… برنامه های گسترده ای برای ایجاد تفرقه قومی در ایران طرح ریزی کرده اند.
پشت پرده برافروختن آتش آشوب در سرزمین آذری‌ها/ آماده انتشار
 

  
ادامه مطلب ...

«پرگار»ی که برای تغییر باورهای ایرانیان چرخانده می‌شود

 
دقت هوشمندانه در ترکیب طراحی این برنامه، عدم بی‌طرفی و جهت‌دار بودن بحث را به مخاطب القاء می­‌کند. بدین معنی که در ابتدا و با معرفی میهمانان در هر موضوع متوجه می‌شویم که با وجود تفاوت در دیدگاه دو طیف حاضر در برنامه، نقطه اشتراک بزرگی میان میهمانان نیز وجود دارد که آن مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است.

برنامه‌های گفت­‌وگو محور همواره بخشی از تولیدات شبکه‌های تلویزیونی، به ­خصوص بخش‌­های خبری را تشکیل می‌دهند. هدف از این برنامه‌ها، که اغلب در قالب میز‌گرد یا مصاحبه‌های تلویزیونی است، پاسخ­گویی به سؤالات مخاطبان و موضوعات مطرح جامعه در حوزه­‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. در واقع، این نوع از برنامه‌­ها که به ظاهر قرار است با تعمیق در یک یا چند موضوع ابعاد مختلفی از آن را تحلیل و بررسی نمایند، فرصت مناسبی را برای انتقال ایده‌ها و دیدگاه‌های یک رسانه فراهم می­‌کند؛ زیرا اضلاع هندسی برنامه­‌های گفت­وگو محور به گونه‌ای توسط رسانه‌ها هدایت و طراحی می­‌شوند که بتوانند نتیجه دلخواه آن رسانه را کسب کنند. به عبارتی، شبکه بی‌بی‌سی فارسی برای انتقال دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان خود، از شیوه‌های مختلف برنامه‌سازی بهره می­‌گیرد و برنامه‌های گفت­وگو محور نیز از جمله شیوه‌های مورد علاقه و پرکاربرد در این شبکه است.


 
ادامه مطلب ...

جاهلیت دوم در آخرالزمان

 

مبحث اول: دلایلی بر وجود جاهلیت دوم

« قرآن کریم » به وجود جاهلیتی موسوم به جاهلیت دوم، پس از جاهلیت اول در بین عامّه ی مسلمانان اشاره می نماید، که از علائم ظهور امام مهدی (علیه السّلام) است. (۱) شواهد قرآنی بسیاری بر این موضوع تأکید دارند، که از آن جمله می توان به آیات زیر اشاره نمود:
« ثُمَّ أَنْزَلَ عَلَیْکُمْ مِّنْ بَعْدِ الْغَمِّ أَمَنَةً نُعَاساً یَغْشَى طَائِفَةً مِنْکُمْ وَ طَائِفَةٌ قَدْ أَهَمَّتْهُمْ أَنْفُسُهُمْ یَظُنُّونَ بِاللَّهِ غَیْرَ الْحَقِّ ظَنَّ الْجَاهِلِیَّةِ؛ (۲)
سپس بعد از آن اندوه و غم، خواب آرامش بخشی بر شما فرود آمد که گروهی از شما را که بر اثر پشیمانی، دست از فرار برداشته، به سوی پیامبر آمدید، فرو گرفت و گروه دیگر که حفظ جان هایشان، آنان را پریشان خاطر و غمگین کرده بود، درباره ی خدا گمان ناحق و ناروا همچون گمان های جاهلیت می بردند. »
« وَ قَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَ لاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى وَ أَقِمْنَ الصَّلاَةَ وَ آتِینَ الزَّکَاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ؛ (۳)
در خانه هایتان قرار و آرام گیرید و مانند زنان دوران جاهلیت پیشین خود را برای نامحرمان نیارایید و نماز به پا دارید و زکات بدهید و خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید. »

  
ادامه مطلب ...

کافر بودن بهاییان به خاطر چیست؟

 

مشرکان و کافران (کسانی که توحید یا اصول و فروع دین اسلام را قبول ندارند) و نیز هر کسی که مخالف به آموزه های ائمه اطهار علیهم السلام باشد، نجس است.

به گزارش موعود، انسانها از نظر عقیده به گروه های گوناگونی تقسیم می شوند و از نظر فقهای اسلام‌، نوع عقیده در حکم طهارت و نجاست و کفر انسان، دخیل است. بنابراین کسانی که اصول و فروع دین مقدس اسلام را بپذیرند، مسلمان و پاک اند. و اگر اسلام را نپذیرند مانند یهودی ها و مسیحی ها، به این ها کافر گفته می شود. از طرفی اگر مسلمان هم از مسیر اسلام منحرف شود و ضروریات دین را انکار کند و یا به چیزهایی معتقد باشد که با اسلام نا سازگار است، کافر و نجس به شمار می آید.شیخ طوسی می نویسد: مشرکان و کافران (کسانی که توحید یا اصول و فروع دین اسلام را قبول ندارند) و نیز هر کسی که مخالف به آموزه های ائمه اطهار علیهم السلام باشد، نجس است.(۱)

  
ادامه مطلب ...

چهار توصیه رهبر انقلاب به دولت درباره اجرای اقتصاد مقاومتی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ۴ توصیه مقام معظم رهبری به منظور اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد.

چهار توصیه رهبر انقلاب به دولت درباره اجرای اقتصاد مقاومتی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ۴ توصیه مقام معظم رهبری به منظور اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد.در نامه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: «گزارش ارسالی جنابعالی که حاوی برنامه‌های ملی یازده‌گانه طرح‌ها و پروژه‌های دولت در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بود، به استحضار مقام معظم رهبری رسید. معظم‌له ضمن قدردانی از اهتمام دولت نسبت به این موضوع و با تاکید بر اینکه ایشان اصولا بنائی بر تایید یا عدم تایید برنامه‌هایی که تنظیم و اجرای آنها بر عهده دولت‌هاست، ندارند، نکات ذیل را در جهت اجرای موفق و موثر برنامه‌های مذکور توصیه فرمودند:

  
ادامه مطلب ...

کافر بودن بهاییان به خاطر چیست؟

مشرکان و کافران (کسانی که توحید یا اصول و فروع دین اسلام را قبول ندارند) و نیز هر کسی که مخالف به آموزه های ائمه اطهار علیهم السلام باشد، نجس است.

به گزارش موعود، انسانها از نظر عقیده به گروه های گوناگونی تقسیم می شوند و از نظر فقهای اسلام‌، نوع عقیده در حکم طهارت و نجاست و کفر انسان، دخیل است. بنابراین کسانی که اصول و فروع دین مقدس اسلام را بپذیرند، مسلمان و پاک اند. و اگر اسلام را نپذیرند مانند یهودی ها و مسیحی ها، به این ها کافر گفته می شود. از طرفی اگر مسلمان هم از مسیر اسلام منحرف شود و ضروریات دین را انکار کند و یا به چیزهایی معتقد باشد که با اسلام نا سازگار است، کافر و نجس به شمار می آید.شیخ طوسی می نویسد: مشرکان و کافران (کسانی که توحید یا اصول و فروع دین اسلام را قبول ندارند) و نیز هر کسی که مخالف به آموزه های ائمه اطهار علیهم السلام باشد، نجس است.(۱)

  
ادامه مطلب ...

ازدواج حضرت …

پاسخ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به شبهاتی درباره ازدواج حضرت حجّت(عج)
معرّفی عمیق مهدویّت، ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست. اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمّه دین(ع)، افراد باانگیزه و پرتوانی را می‌تواند در جامعه پرورش دهد.

باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی، موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌ها و از جنبه اجتماعی، باعث هم‌دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود. کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذّابیت خاصّ موضوع را نشان می‌دهد. به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه، پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخ‌گویی صحیح به آنها از راهی مطمئن، بر کسی پوشیده نیست.

n00058181-b

  
ادامه مطلب ...

نگرانی غرب از افزایش نفوذ ایران در آسیای مرکزی و جنوب قفقاز

 

اندیشکده دانشگاه «جان هاپکینز» در گزارش جدید خود از خطر تبدیل شدن ایران به یک قدرت باصلابت در مناطق آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی پس از توافق هسته‌ای خبر داد و بطور تلویحی خواستار اعمال سیاست‌ها و اقدامات مناسب جهت جلوگیری از وقوع این امر شده است.

 اندیشکده “آسیای مرکزی – قفقاز” که به ریاست “استفن فردریک استار” (Stephen Frederick Starr) متعلق به دانشگاه “جان هاپکینز” است، در گزارش اخیر خود در مورد ایران آورد: «اگرچه امروز توجه جامعه بین‌المللی معطوف به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و عملکرد این کشور در حوزه خلیج فارس شده، اما نباید مغفول ماند که این کشور در حوزه قفقاز جنوبی، آسیای مرکزی، و افغانستان یک بازیگر فعال محسوب می‌گردد. به لطف توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ، رها شدن از قید تحریم‌ها  و با عنایت به رشد تروریسم منطقه‌ای و فعالیت نظامی اخیر روسیه، نقش ایران در سال‌های آتی در منطقه بطور چشمگیری پررنگ خواهد شد و این چندان به نفع کشورهای منطقه و شرکای غربی آنها نیست».
رفع تحریم‌ها باعث توانمند شدن ایران در آسیای مرکزی و جنوب قفقاز خواهد شد

  
ادامه مطلب ...

تهدید به بمب‌گذاری در ساختمان مایکروسافت در مونیخ

بیش از ۱۸۰۰ کارمند حاضر در دفتر مایکروسافت در مونیخ پس از اعلام هشدار به بمب‌گذاری، این ساختمان را ترک کردند.
 

به گزارش خبرآنلاین، پلیس ضمن تأیید این خبر از جعلی بودن هشدار امنیتی خبر داد و گفت ۱۸۰۰ نفر هنگام اطلاع‌رسانی در ساختمان بودند که بلافاصله برای حفظ جانشان، آنجا را ترک کردند.

ساختمان مایکروسافت در منطقه لهوف در شهرک صنعتی در ۱۹ کیلومتری شمال مونیخ واقع‌شده است و به نوشته روزنامه محلی «Süddeutsche» تماس تلفنی دروغین در ساعت ۱۲:۰۶ به‌وقت محلی گرفته‌شده است.

به نوشته این روزنامه پلیس بلافاصله ساختمان و محل اطراف آن را برای یافتن بمب احتمالی جستجو کرد اما چیزی پیدا نکرد و به همین خاطر کارمندان به محل کارشان پس از چند ساعت معطلی بازگشتند.

آثار و برکات تربت پاک امام حسین(ع)

 

در تربت کربلاى سیدالشهدا علیه السلام هر دو امر محقق شده است، زیرا خاک کربلا بنا بر روایاتی ، هم شرافت ذاتى و خدا دادى ، و هم امر عظیم و واقعه‏‌اى مهم در آنجا واقع گردیده که آن شهادت حسین بن على علیه السلام و یاران وفادارش است ، لذا داراى فضیلت و آثارى خاص است.

 تربت کربلا دارای فضیلت و برکاتی است که می توان این خاک پرفضیلت را به قطعه ای از بهشت نامید.خداوند در این خاک به واسطه قدردانى از فداکاری در راه دین که تمام هستى خود را فدا کرده ، در آن  برکت و فضیلت و شفا قرار داده است.
هر چیزى که در این عالم ، شرافت ظاهرى و یا معنوى پیدا مى‏کند، یا به خاطر انتساب آن به خداوند سبحان و شرافت ذاتى است، و یا به خاطر وقوع امر خارق العاده و مهمى است که به آن شرافت و برکت داده است.

  
ادامه مطلب ...

ذکری که حضرت صاحب الامر(عج) توصیه فرمود

آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود گفت: بر اساس روایات فراوان و نیز طبق تصریح زیارت جامعه که بهترین و صحیح ترینِ زیارات است، واسطه فیض عالم، امام زمان(عج) هستند. گرچه همه چهارده معصوم(ع) واسطه فیض‌اند، اما در زمان ما، واسطه فیض عالم، امام زمان(عج) هستند.

آیت الله مظاهری در تبیین امامت امام زمان(عج) به نقل داستانی پرداخته است که در پی می آید:

یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«ارواحنا‌فداه» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود.

در حالی که یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است. آن حضرت به او فرموده بودند: علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است. بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«ارواحنا‌فداه»توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو: «یا محمّد یا علی یافاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».

آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند:«ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوّری کردم، امام زمان«ارواحنا‌فداه» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، فعلاً من هستم.

یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبراکرم«ص»یا سایر حضرات معصومین«ع»بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان«ارواحنا‌فداه»به بندگان می‌رسد: «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»

از همه به خصوص جوانان تقاضا دارم که با این ختم، به امام زمان متوسّل شوید و این ختم را زیاد بخوانید. همه افراد، حتی کسانی که ‌سواد و تحصیلات کافی ندارند هم می‌توانند این ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام زمان متوسّل شوند: «یا محمّد،‌ یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی». این ختم، علاوه بر آنکه آسان است، برای رفع هر حاجتی خوب، مؤثر و مجرّب می‌باشد.