پیام رهبر معظم انقلاب درپی جاری شدن سیل در استانهای شمالغرب کشور

سیمای رهبر معظم انقلاب اسلامی

در پی جاری شدن سیل در استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان منجر شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه مصیبت‌بار تأکید کردند: وظیفه فوری مسئولان ذیربط، کمک به آسیب دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

بسمه­ تعالی

حادثه سیل در استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان عزیز و خسارتهای سنگین مالی انجامید، حادثه‌ئی دردناک و مصیبت‌بار است. اینجانب با تأثر و اندوه، به داغداران و مصیبت‌زدگان عرض تسلیت و همدردی میکنم و صبر و آرامش قلبی آنان را از خداوند مسألت مینمایم و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان می‌طلبم. وظیفه فوری مسئولان ذیربط، کمک به آسیب دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است. لازم است هیچ تأخیر و سستی در ادای این وظیفه نشود. و امیدوارم خداوند لطف و تفضل و کمک خود را شامل حال مصیبت‌دیدگان و کمک‌کاران فرماید.

سیّد علی خامنه‌ای

۲۶ فروردین ۱۳۹۶

عارف لرستانی درگذشت

عارف لرستانی درگذشت

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عارف لرستانی بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان درگذشت.
تعدادی از همبازی‌های عارف لرستانی در تیم فوتبال هنرمندان اعلام کردند که این بازیگر تلویزیون صبح امروز به دلیل سکته قلبی در منزل دار فانی را وداع گفت.
عارف لرستانی (زاده ۱۵ بهمن ۱۳۵۰- ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) در کرمانشاه، بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران بود. وی با مجموعه جنگ ۷۷ به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر با او همکاری کرد.

ایران دارای نیروهای مسلح قدرتمند و اثرگذار در معادلات بین‌المللی است

ایران دارای نیروهای مسلح قدرتمند با اقتدار و اثرگذار در معادلات بین‌المللی است

 ؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیرو زمینی ارتش در سخنرانی پیش‌خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: امروز صراط مستقیم ما ولایت فقیه است که با بصیرت الهی جامعه را به سمت رستگاری راهنمایی می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر صراط مستقیم قرار گرفته که در خدمت ولایت فقیه و در رکاب ولی‌فقیه قرار دارند و ماموریت آن اعتلای «کلام‌الله» است.امیر حیدری درباره روز 29 فروردین گفت: این روز از نگاه تاریخ دور نمانده است. زمزمه‌هایی که در تجهیز کردن نیروهای مسلح می‌شنویم و این زمزمه‌ها، در ماه‌های اول پیروزی انقلاب نیز وجود داشت. در آن مقطع بصیرت الهی امام (ره) به فریاد این مردم رسید و در عصر کنونی نیز ما مدیون بصیرت ولی امر مسلمین در حمایت از نیروهای مسلح هستیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در نتیجه این بصیرت الهی است که ما دارای نیروهای مسلح قدرتمند، قوی، با اقتدار و اثرگذار در معادلات بین‌المللی هستیم.

ما به جاسوسی و سرقت اطلاعات از کشورها افتخار می‌کنیم

رئیس سیا: اقدام آمریکا در سوریه پیامی برای ایران است

 «مایک پمپئو»، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در سخنانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا، مدعی شد سازمان جاسوسی این کشور بازیگری مهم در تلاش ها جهانی برضد اشاعه هسته ای بوده است.
پمپئو افزود: ما باید اول و مهم‌تر از همه بدانیم که سازمان های اطلاعاتی فقط مشغول جاسوسی خارجی می شوند. ما اطلاعات سری را از دشمنان خارجی، نهادهای متخاصم و سازمان های تروریستی سرقت می کنیم و به این مسئله افتخار می کنیم! ما این اطلاعات را تحلیل می کنیم تا دولت ما بتواند درک بهتری از دشمنانمان که در این دنیای چالش‌برانگیز و خطرناک با آنها روبرو هستیم داشته باشد. ما از این بابت پیشمان نیستیم. این کار دشوار است و ما سخت آن را دنبال می کنیم.

کره شمالی از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی رونمایی کرد

کره شمالی از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی رونمایی کرد  به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی روز شنبه برای نخستین بار از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی در مراسم رژیم نظامی این کشور رونمایی کرد. 

کره شمالی روز شنبه همزمان با مراسم رژیم نظامی گسترده در پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور، برای نخستین بار موشک‌های بالستیک خود را با قابلیت شلیک از زیردریایی به نمایش گذاشت.
تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری از موشک های بالستیک « پوکوک سونگ-2/ Pukkuksong-2» با قابلیت شلیک از زیردریایی را نشان داد که روی کامیون‌هایی مسقر شده بود و مقابل کیم جونگ اون، رهبر این کشور، در حال حرکت بود.
کره شمالی امروز به آمریکا هشدار داد به «جنون نظامی» خود پایان دهد؛ چراکه در غیر این صورت با اقدام تلافی‌جویانه پیونگ‌یانگ روبرو خواهد شد.
این در حالیست که شبکه‌های تلویزیونی العربیه و المیادین از شلیک موشکی بالستیک از یک زیر دریایی کره شمالی خبر داده‌اند.

آمریکا میدان را در افغانستان برای افزایش قدرت ایران و روسیه خالی گذاشت

  پایگاه اینترنتی واشنگتن‌ پست در گزارشی نوشت: ایران و روسیه به یک چالش جدی برای قدرت نفوذ آمریکا در افغانستان تبدیل شده‌اند. تعدادی از مقامات آمریکایی و افغان این مطلب را تایید کرده و معتقدند نامشخص بودن آینده سیاسی واشنگتن در افغانستان و یا چگونگی توسعه روابط با طالبان موجب شده است آمریکایی‌ها نقش کمرنگ‌تری در مقایسه با ایران و روسیه در افغانستان ایفا کند.

وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند

 
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان بخشهای مختلف نظام، با تأکید بر لزوم استفاده همگان از فرصتها برای خدمت به مردم و سعادتمند کردن جامعه و جوانان، لازمه رونق تولید و اشتغال را پیگیری و نظارت جدی خواندند و خاطرنشان کردند: آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تبریک عید نوروز و میلاد با سعادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به ملت، مسئولان و خانواده‌های آنان، پیامِ نو شدن سال را گذشت عُمر و لزوم مراقبت در بهره‌گیری از فرصتها خواندند و افزودند: انسان خردمند و عاقبت‌اندیش از همه ساعات و لحظات برای خدمت و انجام کار خیر استفاده می‌کند.
ایشان با اشاره به فراهم بودن فرصت خدمت به مردم در نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: قبل از انقلاب، چنین فرصتی فراهم نبود اما امروز سعادت یا شقاوت کشور در دست ما مسئولان است و این ما هستیم که می‌توانیم با تصمیم و عمل درست، مردم و جوانان را سعادتمند و اهل بهشت کنیم.
ادامه مطلب ...

میلاد با سعادت امیرالمومنین امام علی (ع) مبارک باد

میلاد با سعادت اولین اختر تابناک آسمان امامت،  مولی الموحدین امیرالمومنین امام علی (ع)  و روز گرامی داشت مقام پدر بر تمام ایرانیان و شیعیان دنیا مبارک باد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح

 
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانایی‌ها و ظرفیتهای خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با آرزوی سالی با برکت و پر توفیق برای همه ملت بویژه نیروهای مسلح فداکار و خانواده‌های آنان، افزودند: بهترین دعا و بالاترین توفیق برای انسان، شناخت و تشخیص صراط مستقیم و استقامت در این راه است.
ادامه مطلب ...

کشور بن‌بست ندارد راه حل مشکلات مردم مدیریت انقلابی و کارآمد است

 
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در اولین روز سال نو، در اجتماع عظیم و پر شور زائران و مجاوران حرم رضوی(ع) با تجلیل از وحدت و پایبندی ملت به ارزشهای انقلاب و دلبستگی مردم به مبانی و عرصه‌های دینی، «مسائل معیشتی و اقتصادی» و «انتخابات» اردیبهشت ماه را دو موضوع مهم سال جدید خواندند و با تأکید بر ضرورت حل همه مشکلات کشور در سایه «مدیریت‌های متدین، انقلابی، کارآمد و پر انگیزه»، افزودند: تمرکز مسئولان بر تولید داخلی، و مطالبه‌گری ملت در این زمینه موجب حل مشکلات فراوان بویژه «بیکاری جوانان» خواهد شد و ملت عزیز ایران در سال جدید در تحقق خواست اصلی و مهم اینجانب یعنی حضور پر شور همه واجدان شرایط در انتخابات، بر عزت و اقتدار و آبروی ایران خواهد افزود و با درخشش واقعی در انتخابات، شکوه خود را به رخ دشمنان خواهد کشید.


   ادامه مطلب ...