انواع چای را چگونه باید مصرف کرد اینگونه چای ها چه تاثیراتی روی سلامتی ما میگذارند مرغوبترین نوع چای کدام است و آیا با مصرف چای ها سلامتی مان به خطر می افتد یا خیر؟
ادامه مطلب ...

ورزش و بالا بردن هوش

gezondheid_hoofdthema_2

آیا میدانستید ورزش کردن چه تاثیرات مفیدی روی سلامتی بدن ما میگذارد باعث بروز چه تحولاتی در بدن ما میشود آیا میدانستید ورزش کردن برای تقویت عملکرد هوش شما بسیار مفید و موثر است

 

  
ادامه مطلب ...

مینی تارت با کرم لیمویی

 
tart
این آموزش نوعی کرپ است که کرمی که برای آن استفاده شده کرم لیمویی است که بسیار عصرانه خوش طعمی است امیدوارم درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید

  
ادامه مطلب ...

با این پسوردها هرگز هک نمی شوید

داشتن یک رمز عبور امن جهت جلوگیری از قرار گرفتن اطلاعات شخصی یا محرمانه در دسترس افراد دیگر یکی از مواردی است که برای تمامی کاربران اهمیت بالایی دارد.

وجود یک رمز ساده موجب راحت پیدا شدن آن توسط هکرها می شود وهم سخت بودن آن رمز موجب فراموش شدن آن است؛ حال چه کار کنیم که هم رمز امنی داشته باشیم و هم فراموش نکنیم؟در مرحله اول نسبت اهمیت حساب ها را تعیین کنید و در چند سطح قرار دهید، مثلاً حساب یک سایتی که فقط برای مطالعه درونش عضو هستم به نسبت اکانت اصلی مایکروسافتم از زمین تا آسمان اختلاف اهمیت دارد.

  
ادامه مطلب ...

انعقاد ۱۵ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های ایرانی برای پروژه جویشگر بومی

 
مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از انعقاد ۱۵ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های ایرانی در قالب طرح جویشگر بومی خبر داد.
 

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس “مجید توکل” با بیان اینکه یکی از اهداف مهم طرح جویشگر بومی، شناسایی شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات و بررسی چالش‌ها و مشکلات این شرکت‌هاست، گفت: این طرح به دنبال کمک به حل مشکلات شرکت‌های فعال در حوزه جویشگر بومی است تا بتوانند به یک سطح بلوغ و استقلال برسند.


  
ادامه مطلب ...

روی پیشانی اردوغان چه چیزی نوشته شده است؟

 

اردوغان در آخرین اظهارنظر خود گفت روی پیشانی‌اش ننوشته «ابله» و هرکاری لازم باشد انجام می‌دهد. ترکیه چندسال است که نه تنها هرکاری لازم بوده بلکه هرکاری «می‌توانست» برای سرنگونی بشار اسد و نفوذ در منطقه انجام داد، ولی با شکست مواجه شد.

  در آخرین روزهای سال ۲۰۱۵، یک نماینده پارلمان ترکیه از شهر استانبول، بعد از این که در یک مصاحبه اختصاصی با «راشا تودی» مدعی شد که داعش از طریق ترکیه گاز اعصاب «سارین» را به سوریه قاچاق می‌کند، با اتهام «خیانت» از جانب سردادستان آنکارا مواجه شد.
134886_180

  
ادامه مطلب ...

تشخیص ۱۰ دقیقه‌ای سرطان در خانه با هزینه ۷۵ هزار تومان

 
تشخیص دیرهنگان سرطان یکی از مهمترین مشکلات درمان آن به حساب می‌آید. به گزارش بی‌بی‌سی اما پژوهشگران می‌گویند در آینده نزدیک با آزمایش یک قطره بزاق در خانه می‌‌توان سرطان را پس از ۱۰ دقیقه تشخیص داد.
 
در صورتی که این آزمایش ساده که فقط معادل حدود هفتاد و پنج هزار تومان خرج دارد در دسترس همگان قرار گیرد در تشخیص سرطان تحولی اساسی ایجاد خواهد کرد.

  
ادامه مطلب ...

برگزیدن همسر با این معیار مهم

4142152_992
ملاک مهم مردان برای انتخاب همسر و شریک زندگی چیست چه نکاتی را مدنظر میگیرند و برای انتخاب همسری شایسته غیر از زیبایی مهمترین گزینه انتخاب آن ها کدام است

  
ادامه مطلب ...

میلاد با سعادت حضرت زینب کبری ( س) و روز پرستار مبارک باد


پیامک ولادت حضرت زینب, پیامک تبریک روز پرستار, ولادت حضرت زینب

ولادت ستاره پرفروغ کوثر ، بانوی فصاحت و اعجاز حضرت زینب (س) مبارک باد


اس ام اس ولادت حضرت زینب, اس ام اس روز پرستار


در خجسته روز میلاد بانوی کربلا پرستار دل های زخم دیده خرابه های شام و در فرخنده روز گرامی داشت

مقام پرستار، یاد همه پرستاران صحنه جهاد و نبرد را گرامی  میداریم 

«هدیه ولنتاین»؛ روایتی متفاوت برای سبک زندگی اسلامی

دغدغه دینداری نسل جوان در دنیای معاصر باعث شد تا سارا عرفانی اولین مجموعه داستان خودش را به رشته تحریر بیاورد.

کتابی که “هدیه ولنتاین” نام گرفت و به گفته عرفانی مسائل امرزوی قشر جوان همراه با دغدغه‌های دینی آنان، موضوع اصلی این مجموعه داستان را به خود اختصاص داده‌ است.

635909858246565390

نویسنده در تمامی داستان‌های کتاب سعی کرده است تا در موقعیت‌های متعدد و متفاوتی مخاطبش را با وجوه مختلفی از تفکر و اندیشه دینی آشنا کند؛ انتخاب موضوعاتی که جوانان در دنیای کنونی با آن مواجه هستند یکی از ویژگی های نثر عرفانی در این کتاب است.

 

  
ادامه مطلب ...

مشکلات زیاد در خانواده ها به خاطر فضای مجازی

image_13941124321731

با ورود فناوری های جدید زندگی خانواده ها درگیر اینگونه ابزار و وسایل ارتباط جمعی شده است فضای مجازی جزوی از زندگی خانواده ها شده است و سرگرم شدن با آن ها موجب بروز مشکلات زیادی در خانواده ها شده است

جذاب‌ترین قسمت از فضای مجازی، رسانه‌های اجتماعی آن است. چرا که تمامی سازمان‌ها، موسسات و… و افراد در سراسر جهان در این رسانه‌ها حضور دارند. این رسانه‌ها با فراگیر شدن گوشی‌های همراه و تبلت،به مراتب فراتر از گذشته گشته‌اند و دایره بزرگ‌تری را دربر گرفته‌اند. کاربران مختلف در سطوح گوناگون سنی و فرهنگی، و با علایق و سلیقه‌های مختلف، و دلایل و نیازهای گوناگون طیف گسترده‌ای از مطالب را تولید و بازنشر می‌کنند. در نتیجه استفاده و وابستگی به این گونه شبکه‌ها روز به‌روز افزون‌تر می‌شود به گونه‌ای که امروزه این پدیده بخشی از سبک و زندگی فردی و جمعی افراد و جوامع مختلف شده است. مردم از طریق این شبکه‌ها از اخبار و حوادث مختلف در سراسر جهان با خبر می‌شوند.

 

 
ادامه مطلب ...

سرگرمی های مفید برای افزایش استعداد خردسالان

56bef57b6afb7jpeg

برای تقویت استعداد اطفال و قدرت یادگیری  آن ها در شکل دادن به اجسام و تهیه کاردستی های مختلف باید آن ها را تشویق به برخی بازی ها و سرگرمی های مفید در این زمینه کنید

 برخی از کودکان به علت توان عضلانی کمتر از حد طبیعی، آسیب‌های زایمانی یا اختلالات عصبی-عضلانی و دلایل دیگر دست‌های ضعیفی دارند.

آکادمی متخصصان کودکان آمریکا انجام این فعالیت‌ها را برای تقویت دست‌های کودکان پیشنهاد می‌کنند:

ساختن بلوک‌ها با وسایلی مانند لگو (هم‌چین) یا جور کردن پازل‌های (جورچین‌های) بزرگ قطعه‌ای.

به رشته درآوردن مهره‌ها و یا بازی با پگ‌بورد (فروکردن میخ‌های پلاستیکی درون صفحه سوراخ‌دار).

رنگ کردن با مداد شمعی یا گچ.

ساختن قلعه‌های شنی.

استفاده از ظرف‌های با اندازه‌های متفاوت برای ریختن و خالی کردن آب.

بازی با لباس عروسکی که زیپ، گیره و بند دارند.

انتخابات مجلس از نگاه مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متمادی بر حضور همه مردم پای صندوق رای تاکید ویژه داشته و در آستانه هر انتخاباتی به مردم، کاندیداها و مجریان برگزاری انتخابات رهنمودهایی داشته اند.
 

حضرت آیت الله خامنه ای در توصیه های انتخاباتی خود به کاندیداها همواره بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی و سیاسی، پرهیز از اسراف در تبلیغات و اجتناب از دادن وعده های دروغ و نشدنی به مردم تاکید کرده اند.

ایشان همچنین بر سلامت انتخابات تاکید کرده و رای مردم را مصداق “حق الناس” عنوان کردند که باید از آن صیانت شود.

 

  
ادامه مطلب ...

احترام فضانورد روس به پدر موشکی ایران

الکساندر لازوتکین، فضانورد و مهندس طراحی سامانه های فضایی روسیه در بدو ورود به ایران با حضور در کنار مزار سردار لشگر شهید حسن طهرانی مقدم به پدر صنعت موشکی ایران ادای احترام کرد.

خبرگزاری ایسنا: الکساندر لازوتکین، فضانورد و مهندس طراحی سامانه های فضایی روسیه در بدو ورود به ایران با حضور در کنار مزار سردار لشگر شهید حسن طهرانی مقدم به پدر صنعت موشکی ایران ادای احترام کرد.شهید طهرانی‌مقدم که ۲۵ سال از عمر خود را صرف ایجاد و توسعه صنعت موشکی ایران کرد، ضمن راه‌اندازی توپخانه سپاه پاسداران و فرماندهی موشکی زمین به زمین سپاه در سالهای نخست جنگ تحمیلی، نقش ویژه ای در طراحی و اجرای طرح‌های مختلف موشکی در سالهای جنگ و پس از آن داشت که زمینه ساز دستیابی ایران به توانمندی پرتاب ماهواره و کاوشگرها شد.

احترام فضانورد روس به پدر موشکی ایران


  
ادامه مطلب ...

نگرانی‌های نظام اطلاعاتی آمریکا

 

کلاپر گفت: «ما نیاز داریم مقابل تهدیدات روسیه، چین، و ایران که تمرکز بسیاری بر عملیات‌های سایبری خود دارند واکنش قدرتمندانه بروز دهیم و اگر بودجه جامعه اطلاعاتی آمریکا طبق نیازش افزایش نیابد، یقیناً در تأمین امنیت مردم آمریکا به مشکل برخواهیم خورد.»

 روسای ۵ نهاد عمده امنیتی آمریکا در جلسه استماع سنا که در روز ۹ فوریه به ریاست سناتور «ریچارد بور» برگزار شد، در مورد مسائلی که تهدیدات جهانی خواندند، سخن گفتند. این پنج نفر شامل «جیمز کلاپر» (James Clapper) رییس اطلاعات ملی (DNI)، «جان برنان» (John Brennan) رییس CIA، «وینسنت استوآرت» (Vincent Stewart) رئیس آژانس اطلاعات دفاعی (DIA)، «جیم کُومی» (Jim Comey) رییس FBI، و «مایک راجرز» (Mike Rogers) رییس NSA می‌شدند.
روسای 5 نهاد امنیتی مهم آمریکا چه گفتند؟

  
ادامه مطلب ...

حمله‌زمینی به سوریه ممکن‌است؟

 

ایده حمله زمینی به سوریه به استعداد ۱۵۰ هزار نیروی سعودی که ریشه آمریکایی و صهیونیستی دارد بنا به اعتبارات تشکیلاتی، نظامی و لجستیک ناممکن بوده و دست‌کم نیازمند مشارکت ۱۲ دولت و صرف چند ماه زمان است.

 ”امین حطیط” تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در روزنامه البناء لبنان نوشت: مشخص است چه سیاستی که سوریه از سپتامبر ۲۰۱۵ با مشارکت و هماهنگی کامل محور مقاومت و روسیه در پیش گرفته است، استراتژی جنگ فراگیر با محورهای متعدد مبارزه است که به نظر می‌رسد این استراتژی درمانی برای مقابله با تجاوز بوده و شامل اهداف زیر است:۱- تکمیل کردن جداسازی سوریه از منابع تعذیه گروه های تروریستی از خارج و به صورت دقیق‌تر اردن و ترکیه.

ریشه های صهیونیستی طرح سعودی حمله به سوریه

  
ادامه مطلب ...

نگاهی به جشنواره سالانه آل‌سعود؛ الجنادریه؛ جشنواره‌ای با حواشی مبتذل اخلاقی و تهدید ایران

جشنواره امسال «الجنادریه»، نشانی از یک جشنواره فرهنگی نداشت بلکه بیشتر جشنواره‌ای بود سیاسی با دعوت از معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج و آکنده از پارتی‌های شبانه، رقص، می‌گساری و شعرخوانی علیه ایرانیان.

الجنادریه؛ جشنواره‌ای با طعم ابتذال جنسی و تهدید ایران/ صدای مفتی‌های سعودی هم درآمد  جشنواره الجنادریه نام یک جشنواره سالیانه است که مقامات سعودی آن را به بهانه و رویکردهای فرهنگی و تمدنی برگزار می کنند. اولین بار این مراسم در روز ۲۴ مارس سال ۱۹۸۵ برگزار شده است. این جشنواره‌ها معمولاً در فصل بهار و ماه‌های فوریه و مارس برگزار شده عربستان سعودی با تبلیغات گسترده سعی می‌کند توجه افکار عمومی در داخل و خارج عربستان را به آن جلب کند.الجنادریه با نظارت وزارت گارد ملی عربستان برگزار می‌شود. حاکمیت ریاض عنوان بزرگ‌ترین عامل انسانی تخریب زیرساخت‌های تاریخی و میراث فرهنگی در منطقه و جهان سعی دارد از این اهرم در راستای نشان دادن اهمیت مقامات این کشور به فرهنگ و تمدن بهره‌برداری کند. مراسم مذکور در منطقه الجنادریه برگزار می‌شود که شامل روستایی با حضور عناصر کامل فرهنگی و سنتی سعودی ها در بیش از ۵۰ سال گذشته بوده و هنرها و صنایع دستی سعودی ها و بازی‌ها و مسابقات مختلف آن ها در آن به نمایش گذاشته می شود.

 
ادامه مطلب ...

واکنش رسانه‌های جهان به حضور میلیونی مردم ایران

راهپیمایی امسال حواشی جالبی هم به همراه داشت که مورد توجه رسانه‌های مختلف بویژه خبرنگاران خارجی قرار گرفت. استقرار جدیدترین موشک بالستیک ایران (عماد) در مسیر راهپیمایی، شبیه‌سازی بازداشت ملوانان نیروی دریایی آمریکا و حضور حاج قاسم در جمع راهپیمایان، از جمله مهمترین حواشی راهپیمایی امسال بود.

 راهپیمایی مردم ایران در سی و هفتمین جشن استقلال و آزادی، همانند سال‌های گذشته با شکوه و حضور میلیونی ایرانیان در سراسر کشور برگزار شد. راهپیمایی امسال حواشی جالبی هم به همراه داشت که مورد توجه رسانه‌های مختلف بویژه خبرنگاران خارجی قرار گرفت. از استقرار جدیدترین موشک بالستیک ایران (عماد) در مسیر راهپیمایی تا شبیه‌سازی بازداشت ملوانان نیروی دریایی آمریکا از جمله مهمترین حواشی راهپیمایی امسال بود. حضور مقامات مختلف کشور، از جمله سردار رشید سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی هم بازتاب قابل توجهی در میان خبرنگاران و رسانه‌های خارجی داشت.
واکنش رسانه‌های جهان به حضور میلیونی مردم ایران + تصاویر
 

  
ادامه مطلب ...

شعاری که جهانی شد؛ بازشدن پنجره دیپلماسی عمومی ایرانیان از دیوار مهربانی

 

تصویر ایران در رسانه‌های جهان آکنده از خشونت و سیاهی است؛ اما ایرانیان سعی کرده‌اند با ابزارهایی مانند “ابتکارات و نوآوری‌های اجتماعی” با این تبلیغات منفی مقابله کنند. اکنون جهانیان با شعار «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار» تصویر مهربان ایرانیان را روی دیوار می‌بینند.

 تصویری که از ایران بعد از انقلاب اسلامی در رسانه‌های جریان اصلی (Mainstream media) جهان نشان داده می‌شود، به‌طور عموم با سیاه‌نمایی و نفرت‌پراکنی همراه بوده و همچنان نیز ادامه دارد. اما مردم ایران همیشه سعی کرده‌اند تا با ابزارهای مختلف با تبلیغات منفی علیه خود مقابله کنند که تجربه نشان داده یکی از این ابزارها “ابتکارات و نوآوری‌های اجتماعی” است؛ یکی از جدیدترین این نوآوری‌ها مربوطه به ”دیوار مهربانی” می‌شود که توانسته بازتاب جهانی مثبتی را برای خود به ارمغان بیاورد.

“دیوار مهربانی” اقدامی انسان‌دوستانه است که از پاییز امسال در مشهد مقدس و به صورت کاملا خودجوش و مردمی به منظور کمک به نیازمندان و افراد بی‌سرپناه آغاز شد و با حمایت شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از شهرهای ایران گسترش یافت. دیواری ساده اما با رنگ‌های شاد که مردم در آن می توانند لباس‌هایی را که نیاز ندارند، برای دیگران بگذارند؛ دیواری به دور از لوکس‌گرایی با پیامی بسیار ساده «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار».

دیوار /// در حال ویرایش
دیواری ساده اما با رنگ‌های شاد که مردم در آن می توانند لباس‌هایی را که نیاز ندارند، برای دیگران بگذارند

  
ادامه مطلب ...

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات ۷ اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند.

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب: اروپا باید نقطه ضعف نداشتن اراده مستقل از امریکا را اصلاح کند

 
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اظهارات نخست وزیر یونان درباره دیدگاهها و منافع متضاد در اروپا، افزودند: این انتقاد به اروپا وارد است که بر خلاف گذشته، اراده مستقلی در قبال امریکا ندارد که اروپایی‌ها باید این نقطه ضعف را اصلاح کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان، با اشاره به سوابق درخشان فرهنگی و تمدنی ایران و یونان، خاطرنشان کردند: این سفر می تواند آغاز خوبی برای افزایش مبادلات و همکاریهای بلند مدت دو کشور باشد.


  
ادامه مطلب ...

زیارت آل یاسین تمرینی برای امام خواهی

یکی از علت‌های طولانی شدن غیبت امام عصر(علیه السلام) از خودخواهی انسان هاست، تا زمانی که منیت و خودخواهی به جای خداخواهی باشد، همین است. این درحالی است که شرط ظهور حضرت ولی عصر(علیه السلام) این است که ما خود را تغییر دهیم و خودخواهی را از خود دور کنیم، امام نقصی ندارد بلکه ما باید شرایط را عوض کنیم.

درحالی که باید بر روی این مساله کار کنیم و به درد نبود حضرت برسیم و توجه داشته باشیم، تا وقتی که دست تقاضا و تشنگی به سوی حضرت دراز نشد، امام ظهور نمی کند. دلائل تاخیر در فرج امام زمان(علیه السلام) همان دلائلی است که منجر به شهادت امام حسین(علیه السلام) و اصحاب و یارانش گردید و آن چیزی نیست جز اینکه ما اولویت ائمه را بطور مقطعی در زندگی خود قبول داشته و پیاده می کنیم و این اولویت و ولایت در تمام شئون زندگی ما دیده نمی شود.
حجت الاسلام مسعود عالی در سخنانی با این موضوع پاسخ می دهد:
یکی از علت های طولانی شدن غیبت امام عصر(علیه السلام) از خودخواهی انسان هاست، تا زمانی که منیت و خودخواهی به جای خداخواهی باشد، همین است. این درحالی است که شرط ظهور حضرت ولی عصر(علیه السلام) این است که ما خود را تغییر دهیم و خودخواهی را از خود دور کنیم، امام نقصی ندارد بلکه ما باید شرایط را عوض کنیم.


  
ادامه مطلب ...

سبک زندگی سایبری

صحبت کردن با اقوام، از یک سر کره زمین با آن سر دیگر آن، آن هم به صورت تصویری، تصوّر می‌شد که گامی بلند در هر چه بیشتر شدن سطح روابط اجتماعی می‌شود؛ ولی اکنون پس از گذشت چندین سال از فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، اکنون دیگر برای همه مبرهن شده است که شبکه‌های اجتماعی مجازی، به کمک ارتباط‌های اجتماعی نیامده‌اند؛ بلکه جایگزین آن شده‌اند.

و علاوه بر این ارتباط‌های مجازی که در واقع، نیازی به ارتباط ندارند و در نتیجه آسان‌تر و سریع‌تر هستند. آموزش مجازی نیز قرار می‌گیرد که دیگر به طور کلّی، نوجوانان را می‌تواند به دور از جامعه پرورش دهد. امکانی که پیش از این مقدور نبود. از پیامدهای فردگرایی در دل جامعه می‌توان به اهمّیت ندادن به همنوع، ملاک قرار دادن منافع شخصی در تصمیم‌گیری‌ها و در نتیجه منفعت‌گرا شدن، اهمّیت ندادن به ارزش‌های ملّی و مذهبی، اهمّیت ندادن به حفظ بنیان‌های خانواده و پیامدهای مخرّبی از این دست، اشاره کرد. المان‌هایی که در سبک زندگی مردمان مغرب زمین دیده می‌شوند


  

  
ادامه مطلب ...

شاهد ۱۲۹؛ مرزبانی همیشه بیدار در جنوب‌ شرق ایران و رزمنده‌ای نامرئی در شام

شاهد 129؛ کابوسی برای تکفیری ها از جنوب شرقی ایران تا قلب شام+عکس

استقامت در نبردهای طولانی مدت، نیاز به شناسایی مداوم به دلیل تغییر سریع نیروهای متخاصم و ماندگاری بالا در صحنه نبرد، از جمله مزایایی است که در پهپاد شاهد ۱۲۹ جمع شده و آن را به انتخابی مناسب برای مقابله با تهدیدات – از مرزهای جنوب شرقی ایران تا جبهه مقاومت در سوریه – بدل کرده است.
 اهمیت و توجه به تهدیدات ناهمطراز و جنگ های نیابتی خصوصا در منطقه خاورمیانه، طی سالهای گذشته بیش از پیش در رسانه ها و مباحث تخصصی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است و طیف وسیعی از این مصادیق – از گروه های تروریستی مانند داعش یا پژاک گرفته تا برخی سوداگران مرگ در مرزهای شرقی کشورمان- به نوعی از این تهدیدات به شمار می آیند که خوشبختانه تحت اشراف و تسلط کامل چشم های تیزبین در کشورمان هستند.جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا به امروز مبارزه با این گروه های تروریستی و همچنین سوداگران مرگ را در دستور کار داشته و شهدای زیادی را نیز در این راه تقدیم کرده است و تنها در بخش مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تا به امروز بیش از ۴ هزار شهید را می توان مورد اشاره قرار داد، در حالی که خسارت های وارده به کشورمان، صرفا در تقدیم این نیروی انسانی جان بر کف خلاصه نمی شود.
 

   ادامه مطلب ...

«هر نفر، نیم رأی»؛ مردم آمریکا چگونه رئیس‌جمهور خود را انتخاب نمی‌کنند

۷۹ درصد از آرای مردم آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۰ عملاً تأثیری در انتخاب رئیس‌جمهور این کشور نداشت، چون بنیان‌گذاران آمریکا اعتقادی به دموکراسی مطلق نداشتند و تلاش کردند تا کشورشان را از استبداد اکثریت نجات دهند.

خلاصه گزارش: هیچ انتخاباتی در کشورهای مختلف، به اندازه انتخابات ریاست‌جمهوری حساسیت ندارد، چراکه در این انتخابات، همه مردم به صورت سراسری شرکت دارند و قرار است هر نفر تنها یک رأی داشته باشد؛ یعنی یک نظر برای انتخاب رئیس‌جمهور کشورش. اگرچه که این واقعیت برای مخاطبان ایرانی یک حقیقت بدیهی است، اما باید دانست که نظام انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا تقریباً هیچ شباهتی به این نوع انتخابات دموکراتیک ندارد. در آمریکا و بر اساس متن صریح قانون اساسی، به جز ۵۳۸ نفر، هیچ فرد دیگری مستقیماً در انتخاب رئیس‌جمهور خود نقشی ندارد. تا جایی که در انتخابات‌های اخیر آمریکا، رأی دادن یا ندادن بیش از ۷۰ درصد از مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری، هیچ تأثیری در نتیجه این انتخابات نداشته است. با خواندن این گزارش متوجه خواهید شد که چگونه «پدران بنیان‌گذار» آمریکا هیچ اهمیتی به «دموکراسی» مطلق و قاعده «هر نفر، یک رأی» نمی‌دادند، بلکه تمام تلاش خود را کردند تا مانع «استبداد اکثریت» در کشورشان شوند.

مردم آمریکا چگونه رئیس‌جمهور خود را انتخاب «نمی‌کنند»/ کجای انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا دموکراتیک است؟/
«ترامپ – آمریکا را دوباره عالی کنید!»
 

  
ادامه مطلب ...