انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش

انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به سمت جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد، تجربه و شایستگی، شما را به سمت "جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم. ارتقای آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی آجا و رفع معضلات معیشت کارکنان در چارچوب تدابیر فرمانده کل، مورد انتظار است.
از تلاش‌های امیر سرتیپ موسوی در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم. توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ آبان ۱۳۹۵    
 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
امیر سرتیپ کیومرث حیدری
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد و سوابق و تجارب ارزنده، شما را به سمت "فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم. تلاش شایسته برای ارتقای تحرّک و کارآمدی یگان‌ها برابر با نیازهای عملیاتی روز، مورد انتظار است. از تلاش‌های مؤثر امیر سرتیپ پوردستان در دوره‌ی تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم. توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ آبان ۱۳۹۵   

 

دیدار هزاران نفر از مردم استان اصفهان


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان، استان اصفهان را استان «شهادت و پیشگامی»، «استقامت و ایستادگی»، «علم و فرهنگ»، «دین و ولایت»، و «کار و ابتکار» خواندند و با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ قضاوتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا ندارد و همواره از دو حزب مطرح این کشور، شاهد دشمنی بوده است، گفتند: امروز مهمترین نیاز کشور بخصوص برای نخبگان و مسئولان کشور، «بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن»، «حفظ روحیه و جهت‌گیری انقلابی»، «اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی»، «ادامه پرشتاب مسیر رشد علمی»، «اتحاد و انسجام ملی» و «حفظ استحکام روحی و درونی» است.

ادامه مطلب ...

سایه موشک «شهاب1» بر گنبدآهنین

 بعد از جنگ، ایران به آزمایش موشک هایی با سوخت مایع روی آورد و از جمله موشک SCUD-B که به وسیله مهندسی معکوس ساخته شده بود. نمونه بومی موشک اسکاد-بی به نام شهاب-1 شناخته می شد که دوباره طراحی و ساخته شده بود.

سایه شهاب1 بر سر گنبدآهنین/ وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های ایرانی+ تصاویر

ادامه مطلب ...

۱۱ خاصیت جدید روغن ماهی که اطمینان دارم در باره اش چیزی نمی دانید

 99

 فواید روغن ماهی  به نظر می رسد که بارها گفته شده است در طی پژوهشهای جدید در باره  فواید سلامتی آن, شاید به تاثیرات آن روی هضم غذا دچار شده باشید, ولی آیا در مورد منفعت دیگر آن نیز می دانید؟ فواید دیگری مثل بهبود حافظه، کنترل وزن بدن، و همچنین قلب؟


   ادامه مطلب ...

بسیج شفابخش بسیاری از دردهای جامعه است

 امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پنج ساله سازمان بسیج مستضعفین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بسیج نماد توانمندی است و گستره‌اش به ایران و ریشه‌اش انقلاب اسلامی است.
وی افزود: دستاوردهای بسیج در یک نمایشگاه نمی‌گنجد و هر چه که در عرصه‌های ارزشی انقلاب فکر کنید از بسیج برمی‌آید.

درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی

درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی و استفاده از میوه ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست

.چه کسانی کبدشان چرب می شود؟/درمان سه سوته کبد چرب!

ادامه مطلب ...

پیشنهادات دیوانه وار ترامپ

در حالی که جهان همچنان از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شگفت زده است، نگرانی‌ها دربارۀ برخی از وعده‌های انتخاباتی او بار دیگر به تیتر اول رسانه ها تبدیل شده است.
 برخی رسانه ها  پیشنهادات دیوانه وار ترامپ را دوباره منتشر کرده و پرسیده اند که آیا ترامپ، پس از رییس جمهور شدن، از آن عدول خواهد کرد یا خیر؟

1ـ ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، ایجاد پایگاه های داده برای مسلمانان مقیم این کشور و کنترل مساجد.
2 ـ استفاده دوباره از شکنجه به شیوه غرق مصنوعی برای مبارزه با تروریسم.
3 ـ احداث دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک برای دور ساختن مهاجرین از این کشور.
4 ـ اخراج 11 میلیون مهاجر غیرقانونی ساکن در آمریکا.
5 ـ وادار کردن کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به پرداخت پول در ازای حمایت آمریکا از آنان.
6ـ کنترل ورود پناهندگان به آمریکا به ویژه اتباع سوریه.
7 ـ لغو توافق هسته ای بین ایران و کشورهای بزرگ.
8 ـ به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی.
9 ـ ارجاع هیلاری کلینتون به دادستان برای بازجویی از وی.

ترشی نخورید، زانودرد می‌گیرید

ترشی نخورید، درد زانو می گیرید   دکتر علی پناهی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه ترشی‌هایی مانند ماست و دوغ ترش درد زانو را افزایش می‌دهد؛ ادامه داد: اما خوراکی‌هایی مانند توت، زنجبیل، آووکادو، سویا، کلم برگ، و ویتامین c اثر کاهنده درد در این افراد دارند یعنی ضددردهای طبیعی هستند. 

شهید آخوندی و دادن اعلامیه به پلیس

 

گاهی خودش فراموش می‌کرد که ممکن است ماموران رژیم در بین همین مردم باشند. همان طور که سرش پایین بود، اعلامیه‌ها را به دست این و آن می‌داد و رد می‌شد. به سمت گاراژ می‌رفتیم که «جواد» اعلامیه‌ها را به دست دو مامور پلیس داد.

در خاطره ای درباره شهید محمدجواد آخوندی آمده است: یک روز توی خیابان راه می‌رفتیم و اعلامیه‌های امام(ره) را بین مردم پخش می‌کردیم. همیشه سفارش می‌کرد که باید احتیاط کنیم. اما گاهی خودش فراموش می‌کرد که ممکن است ماموران رژیم در بین همین مردم باشند. همان طور که سرش پایین بود، اعلامیه‌ها را به دست این و آن می‌داد و رد می‌شد. به سمت گاراژ می‌رفتیم که «جواد» اعلامیه‌ها را به دست دو مامور پلیس داد. وقتی صدای مرد را شنید که: «این دیگر چیست؟»
سرش را بلند کرد. تازه فهمید که چه دسته گلی به آب داده است. دستم را گرفت، شروع کردیم به دویدن. از معرکه دور شدیم و آن‌ها نتوانستند ما را دستگیر کنند، ولی «جواد» را شناخته بودند و اگر پیدایش می‌کردند، دیگر معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتد. تا مدت‌ها جواد را در محلّه‌های پایین شهر مخفی می‌کردیم تا کسی او را نبیند.

مقاومت زن سوری با پراید در حلب

حلب؛ دیروز پاریس سوریه، امروز خرابه جنگ‌زده

شهر حلب در سوریه، پس از پنج سال جنگ در این کشور تقریباً چیزی جز خرابه و آوار در خود نمی‌بیند. با این حال، ام‌نور که پسر و شوهرش را در جنگ سوریه از دست داده، امیدوار است که یک روز شهر زندگی‌اش به وضعیت قبل از جنگ برگردد. این مادربزرگ ۵۲ ساله در حالی به شغل رانندگی تاکسی مشغول است که صرف رانندگی زنان حتی به صورت شخصی هم در بسیاری از کشورهای عربی پدیده‌ای غیرقابل‌تصور است. ام‌نور می‌گوید حلبی که امروز می‌بینیم هیچ شباهتی به حلب «زیبا و باشکوه» قبل از آغاز جنگ در سوریه ندارد. وی توضیح می‌دهد: «پنج سال پیش، قبل از [آغاز] جنگ، حلب مانند پاریس بود؛ حتی زیباتر از پاریس. اما الآن به این خرابه‌ها نگاه کنید. [حلب پیش از جنگ] بسیار باشکوه بود، اما الآن همه [آثار آن شکوه] از بین رفته است.» این زن شجاع سوری البته به هیچ عنوان ناامید نیست، بلکه می‌گوید: «[به‌رغم وجود این خرابی‌ها] ما تمام این [شهر] را بازسازی خواهیم کرد. و از همه مهم‌تر، سربازان [سوری] به خانواده‌ها و مادران خود برخواهند گشت.»

مقاومت زن سوری با پراید در حلب
 
ادامه مطلب ...

دستورالعمل بی‌بی‌سی فارسی برای آمریکایی‌ها

 بی بی سی فارسی، رسانه جهانی کودتاچیان و حامی اغتشاش و براندازی در کشورهای مختلف جهان، وقتی اعتراضات به آمریکا می‌رسد، دستورالعمل «آرامش» و تسلط بر اعصاب صادر می‌کند.  بی‌بی‌سی فارسی وابسته به دولت انگلیس در پی تظاهرات گسترده در آمریکا در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در اقدامی متناقض با عملکرد خود در انتخابات سال ۸۸ ریاست جمهوری ایران، گزارشی با عنوان «چگونه با نتیجه غیرمنتظره انتخابات کنار بیاییم» برای “فرمان‌پذیری مدنی” منتشر کرد.
ادامه مطلب ...

ده‌ها نماینده حامی «عمران خان» سخنرانی «اردوغان» در پارلمان را تحریم می‌کنند

 

دولت پاکستان با چالشی جدید از سوی حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان مواجه شده است که اجرایی شدن آن حکم «مرگ و زندگی» برای حکومت نواز شریف درپی خواهد داشت. عمران خان که مدت‌هاست به سیاست‌های دولت پاکستان اعتراض دارد، دو هفته قبل تحصن حزبش در پایتخت را قبل از آغاز، لغو کرد و با سیل اعتراضات احزاب سیاسی دیگر مواجه شد. با این حال، شاهد حاکیست که کاپیتان سال‌های دور تیم ملی کریکت پاکستان نقطه‌ای دورتر را هدف قرار داده است. سفر بسیار حساس اردوغان رئیس جمهور ترکیه که نخستین سفر او پس از کودتای نافرجام این کشور  به پاکستان است، برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از جمله اهداف اصلی «اردوغان» در این سفر سخنرانی در پارلمان پاکستان است. عمران خان با در نظر گرفتن حساسیت این سخنرانی آن را دست آویز تهدید علیه دولت قرار داده و به تمام نمایندگان حزبش که بیش از ۴۰ نفر هستند؛ دستور داده تا در سخنرانی رئیس جمهور ترکیه حضور نیابند. این تحریم رهبر حزب تحریک انصاف برای دولت پاکستان سنگین است و حتی رئیس پارلمان این کشور به عمران خان التماس کرده است. رئیس پارلمان پاکستان گفته است که «تو از این به بعد به جای گفتن واژه «آقای رئیس» مرا به اسم کوچک صدا بزن!، ولی این جلسه را تحریم نکن». حرب تحریک انصاف نماینده ویژه‌ای هم برای گرفتن وقت ملاقات با«اردوغان» به سفارت ترکیه فرستاده است. باید منتظر ماند و نتایج سفر اردوغان را که احتمالا غرق حواشی خواهد شد، مشاهده کرد.

اتخاذ راهبرد انهدام تهدید پیش از نزدیکی به مرز توسط نزاجا

 

  امیر احمدرضا پوردستان در مراسم آماده‌به‌کاری بالگردهای زمین‌گیر شده هوانیروز کرمانشاه که امروز برگزار شد اظهار داشت: در رزمایشی که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برگزار شد، شبکه‌های خارجی پس از پخش گزارش آن و مشاهده گستردگی این رزمایش به بی‌نتیجه بودن تحریمها اذعان می‌کردند.

  
  
ادامه مطلب ...

چرا ترامپ؟

 اگر چند سال پیش و زمانی که مردم ایران در حال تماشای فیلم پرطرفدار «تنها در خانه» از رسانه ملی بودند، کسی از احتمال ریاست جمهوری یکی از سیاهی‌لشگرهای این فیلم در ایالات متحده سخن می‌گفت، قطعا با تحقیر و تمسخر مواجه می‌شد اما حالا آن معجزه رخ داده و برج‌ساز معروف و پرحاشیه آمریکا، بر کرسی اتاق بیضی در کاخ سفید تکیه خواهد زد.

 


  
ادامه مطلب ...

درخواست حماس از آمریکا برای توقف حمایت از رژیم صهیونیستی

  حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تلاش نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برای اعلام حمایت هرچه بیشتر از رژیم صهیونیستی و دادن وعده کمک‌های بیشتر به این رژیم و در مقابل نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین و جانبداری همه جانبه از اشغالگران و سیاست های تجاوزکارانه آنان علیه فلسطینیان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم در بیانیه ای مطبوعاتی از آمریکا دعوت کرد دست از حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن علیه ملت فلسطین کشیده و به سیاست های دوگانه خود و جوسازی علیه مقاومت فلسطین پایان دهد.

وی همچنین خواستار تقویت جبهه داخلی فلسطین از طریق پایان دادن به دودستگی و تحقق آشتی ملی به منظور مقابله یکپارچه با دشمن صهیونیستی و حامیان آن شد و از تشکیلات خودگردان نیز خواست بیش از این انتظار نقش آفرینی مثبت آمریکایی ها در رابطه با ملت فلسطین را نداشته باشد.

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد که جنبش متبوعش با توجه به نقش پررنگی که در پیشبرد مساله فلسطین داشته و اهتمام ویژه به تحولات منطقه و جهان که ممکن است بر مساله فلسطین تاثیر گذار باشد، به دقت پیگیر اوضاع و حوادث جاری در جهان از جمله انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است.

نارضایتی عرب‌های خلیج فارس از حضور میهمانان ایرانی و سوری در بیروت

ظریف میشل عون

برنامه‌ریزی عربستان برای دیدار سریع سفیران کشورهای عضو شورای همکار خلیج فارس با «سعد حریری» نخست وزیر مامور دولت جدید لبنان نشان می‌دهد که از دیدار مقام‌های ایران و سوریه با ژنرال «میشل عون» نگران و ناراضی هستند.

RQ۱۷۰ "ناموس فناوری" آمریکا بود

حضور سرلشکر فیروزآبادی در خبرگزاری تسنیم

 رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات جدید و جالبی از نحوه حضور روس‌ها در پایگاه هوایی همدان مطرح کرد.او پهپادRQ۱۷۰ را ناموس فناوری آمریکا توصیف کرد و گفت که احتمال می‌رفت آمریکا محل شکار این پهپاد توسط ایران را بمباران کند و ما برای آن آماده بودیم.

با "قدر F"؛ موشک نقطه زن اسرائیل کوب ایرانی آشنا شوید

 توان ایران در ساخت انواع موشک بی‌نظیر بوده و هست اما یکی از توانایی‌های نیروهای مسلح کشورمان در ساخت موشک‌های سطح به سطح (Surface to Surface Missile) است که موشک‌های کلاس "قدر" نیز از همین دسته‌اند که نشان دهنده توان نظامی کشورمان در برابر امپریالیسم بین‌الملل است.
با
ادامه مطلب ...

ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی نیست

الزامی به ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها نیست/ اخذ برگ سبز از سوی نیروی انتظامی کافیست

محمد علی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم هیچ اجباری به پرداخت هزینه دوباره و ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها ندارند، بنابراین این موضوع برای شفاف سازی، در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است. وی تصریح کرد: با الزام شهروندان به ثبت اجباری سند خودرو در دفترخانه‌ها و پرداخت هزینه دوباره به هیچ وجه موافق نیستم چرا که در زمان تعویض پلاک، سند تک برگی از سوی ناجا برای احراز هویت و اصالت خودرو صادر می‌شود. پورمختار افزود: سندی که از سوی نیروی انتظامی صادر می‌شود هیچ مشکلی را برای معاملات بعدی به وجود نخواهد آورد، بنابراین افراد در صورت تمایل به ثبت سند خودرو در دفترخانه، می‌توانند به اختیار خود این کار را انجام دهند. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دفترخانه‌ها خواستار اجباری شدن ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها هستند که اجرای این امر، هزینه دوباره را به مالکان خودرو تحمیل می کند.

زود شام بخورید، لاغر شوید!

 
زود شام بخورید، لاغر شوید!
 نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد صرف وعده شام در هنگام غروب و اوایل شب یک الگوی مناسب برای کاهش وزن است؛ این الگو سبب می شود علاوه بر کاهش احساس گرسنگی، سوخت و ساز چربی و کربوهیدارت به گونه ای باشد که با چربی های اضافه بدن مبارزه شود. این مطالعه اولین بار است که نتیجه موثر صرف شام سبک در اوایل شب یا صرف نظر از وعده شام و جایگزین کردن آن با میوه و سالاد را بر کاهش توده چربی و خطر ابتلا به بیماری های مزمن در انسان تایید می کند. صرف وعده شام سبک در اوایل شب باعث می شود ساعت درونی بدن عملکرد مناسبی داشته باشد و از این طریق در بهبود سلامت موثر باشد. در این مطالعه آمده است هرچه زمان بین وعده شام و وعده صبحانه روز بعد طولانی تر باشد، وضعیت سوخت و ساز بدن بهتر می شود و این امر به کاهش وزن کمک می کند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که صرف شام در ساعات اولیه شب علاوه بر اینکه الگوی سوخت و ساز چربی و کربوهیدرات را به گونه ای تغییر می دهد که سبب لاغری می شود، از بروز بیماری های مزمن متابولیک از جمله دیابت نیز جلوگیری می کند. صرف شام در ساعات پایانی شب یکی از مهمترین دلایل چاقی، بروز دیابت، سکته و بیماری های قلبی است. نتایج این مطالعه در نشست سالانه انجمن چاقی در نیواورلئان ارایه شده است.

پیکر عاشق عباس (ع) بدون دست و چشم از کربلای سوریه بازگشت

 یک روز در جورین پای قبضه، هنوز شلیک‌هایشان به سه تا نرسیده بود که دستگاهشان با کورنت‌ رفت روی هوا. حامد در آن وسط در بین انفجار، بدنش پر شد از ترکش و دست چپش قطع شد و افتاد روی زمین. بسیار از مقام مادر گفتیم و خواندیم و نوشتیم. از صبوری و مهربانی‌اش، از نجابت دستان آسمانی‌اش، از همه محبت‌های بی منتش اما نگفتیم آن‌که عزیز کردهٔ سال‌های جوانی‌اش را به مسلخ عشق می‌فرستد در دلش چه غوغایی است. مگر می‌شود جوان رعنا قامتت را، پارهٔ جگرت را به میان آتش بفرستی، بی‌خیال روزگار را سپری کنی مادر که باشی انگار تکه ای از وجودت را از دست می دهی، جوانت لحظه هایش را پیشت قد کشیده و حالا دیگر نمی توانی قد کشیدنش را ببینی، سخت است ، اصلا سختی هایش قابل بیان نیست، اما با وجود همه سختی ها و دوری ها و ندیدن‌ها مادر شهید است که به بقیه دلداری می دهد،    و می گوید برای از دست دادن جگر گوشه ام گریه نکنید، پسر من که گریه ندارد
خوشا به حالش و این مادر شهید است که می گوید به من برای شهید شدن پسرم تسلیت
نگویید به من تبریک بگویید برای زیبا آسمانی شدن فرزندم. و این مادر شهید است که

بعد از شهادت پسرش تازه او را بیشتر حس می کند، درک می کند و گویا پسرش تولدی دیگر
پیدا کرده است. و اما قصه حامد و مادرش شاید با همه قصه ها فرق داشته باشد. حامد
جوانی عاشق حضرت ابوالفضل ( علیه السلام ) . و آنقدر این عشق آتشین است که حضرت
خودش او را برای خودش انتخاب می کند


  
  
ادامه مطلب ...