نهم ربیع الاول آغاز امامت امام عصر(عج)

 نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول که یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است.
روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هـ.ق، امام حسن عسکری علیه السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادتشان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام علیه السلام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.
بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.

 
ادامه مطلب ...

«فضای مجازی» چاقویی که دسته خودش را هم می‌برد

شعار «همه باید همه چیز را بدانند» یکی از مهم ترین شعارهای مبلغان حضور پر رنگ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است. اما آیا این گزاره صحیح است و همه باید نسبت به همه چیز آگاه باشند؟ آیا همه چیز را باید تجربه کرد؟ گمان نمی کنید که شاید اولین تجربه آخرین تجربه شما باشد؟

 

گروه امنیت سایبری گرداب؛ شنیدن خبر اذعان اوباما به غیرعقلانی بودن حضور در شبکه های اجتماعی و منع دختران رئیس جمهور امریکا برای حضور در فیسبوک برای بسیاری جای تعجب داشت.

منتشر نشود///یک ایده خوب با نتیجه ای بد/ غربی ها هم نسبت به خطرات شبکه های اجتماعی هشدار می دهند
 

  
ادامه مطلب ...

سابقه ی عاشقی‌ات را از خاطر مبر

 

روح انسان، شدیداً به دنبال چشیدن طعمِ عاشقی‌های گذشته‌اش می‌باشد، لذا هیچ عشق و محبتی قادر به پر کردن چنین خلائی برای او نمی‌باشد. و حقیقتِ آیه «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» نیز چیزی جز این حقیقت نیست.

یک نکته قابل توجه در مسئله محبت الهی، شناخت حقیقت و ریشه ی اصلیِ انسان‌هاست.

همه ی ما قبل از سفر به زمین، از یک حقیقت تشکیل شده بودیم که از آن به نور محمد «صلی الله علیه و آله و سلم» یاد می شود. این نور، شبیه‌ترین موجود به خداوند است و تمام عوالم خلقت و تمام موجودات از جلوه‌های این نور هستند. روحی که از خداوند در ما دمیده می‌شود نیز، از جنس همین نور است. و به همین سبب، عشق انسان به الله، به عنوان اصل و ریشه ی حقیقی‌اش امری فطری می‌باشد. بنابراین، معشوق اولیه و با لذّاتِ همه ما، خداوندِ تبارک و تعالی است و ما با سابقه عاشقیِ او به زمین سفر می‌کنیم و باید با همین عشق به اصلِ خود بازگردیم. اما بعد از سفر به زمین، و حضور روح هر انسان در قالب بدنش، بخش‌های جمادی و نباتی و حیوانی نیز، به بخش الهی او اضافه شده و روح او را به سوی خود متمایل می‌سازند.


  
ادامه مطلب ...

کشورهای غربی چقدر برای حمایت از نظامیان در مبارزه با تروریسم هزینه می‌کنند؟

موضوع مبارزه با تروریسم به اولویت اصلی کشورهای غربی تبدیل شده و غربی‌ها اکنون حاضرند در این راه هزینه‌های هنگفتی کنند؛ به عنوان مثال آمریکا ۱۶ میلیارد دلار هزینه به این جنگ خودساخته اختصاص داده است.

 روز جمعه، ۱۳ نوامبر امسال (۲۲ آبان)، شش حمله هماهنگ‌شده تروریستی در پاریس منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد. این حملات که موجب بروز موجی از ترس و خشم عمومی در بسیاری از کشورهای جهان شد، به نوعی یادآور حمله به دفتر مجله «شارلی ابدو» بود[۱] که طی آن اوایل سال جاری میلادی و باز هم در پاریس، کارکنان این مجله از جمله چند کاریکاتوریست به ضرب گلوله کشته شدند. حمله به شارلی ابدو بهانه‌ای شد تا فرانسه و دیگر کشورهای عضو ناتو دست به ارزیابی مجدد سیاست‌های خود در مبارزه با تروریسم بزنند. سیاست‌هایی که موج اول آن‌ها را بعد از ۱۱ سپتامبر شاهد بودیم.

ارتش‌های جهان چه مقدار برای مبارزه با تروریسم هزینه می‌کنند؟
۱۱ سپتامبر و به دنبال آن سیاست «جنگ با تروریسم»
نقطه عطف تاریخ بسیاری از کشورهای غربی بود
  ادامه مطلب ...

اینفوگرافی/ عدالت مهدوی، آرمانی انسانی

در روایت هر جا سخن از آمدن منجی موعود به میان آمده بر عدالت و دادگری او بیش از ابعاد دیگر قیام تصریح شده است. عبارت «یمل الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا» بسیار شنیده شده و تقریبا تبدیل به یک عبارت خاص حضرت مهدی علیه السلام گردیده است.

برای مشاهده در سایز بزرگتر اینجا کلیک کنید.

در پشت صحنه فیسبوک

فیسبوک در سال ۲۰۰۴ و به عنوان یک پروژه دانشجویی متولد شد اما خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و با رشدی سریع موفق شد رقبای شناخته شده خود در آن دوران همچون مای اسپیس را پشت سر بگذارد.
فیس‌بوک - فیس بوک
ادامه مطلب ...

خوش زبانی، مقدمه خوش دلی زوجین

 

یکی از عوامل مؤثر در سازگاری و رفع تنش این است که همسران به یکدیگر نه سخن ناپسند بگویند و نه ناپسند بگویند. محتوای سخن و کیفیت ادای آن، هیچ یک نباید ناپسند باشد؛ بلکه ضرورت دارد بین آنان « سخن طیّب » مبادله شود. « طیّب » نقطه مقابل « خبیث » است و گاهی در معنای آن توسعه داده می شود و گفته می شود: سخن پاک؛ یعنی سخنی که ناپسندی در آن نیست. (۱) باید پسندیده سخن گفت. قرآن کریم می فرماید: « و قولوا للنّاس حُسنا؛ (۲) به مردم نیک بگویید » و « و لا تنابزوا بالالقاب؛ (۳) با القاب زشت و ناپسند یکدیگر را یاد نکنید ».

از سوی دیگر درباره ی سخن ناپسند می فرماید: « ویلٍ لکلّ هُمَزَةٍ لُمَزَة؛ (۴) وای بر هر عیب جوی مسخره کننده ». انسان ها به طور عام ناپسندی و زشتی را بر نمی تابند و درصدد مقابله با آن بر می آیند. برای سازگاری، ضروری است همسران در محتوای کلام و ساختار آن از ناپسندی و مکروه بپرهیزند. هم سخن خوب بگویند و هم خوب سخن بگویند. در بسیاری از موارد سخن خوبی که به خوبی ادا نشده، زمینه ی نقش و ناسازگاری را فراهم کرده است. معروف است که زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد. از هر دو نوع ناپسندی پرهیز لازم است.
در اصطلاح روایات، کلام طیّب ضِلعی از اضلاع مثلث خوش اخلاقی است. در روایتی از امام صادق (علیه السّلام) سؤال شد: حدود خوش اخلاقی چیست؟ حضرت مثلّثی را ترسیم کردند و فرمودند:
تلین جانبک و تطیب کلامک و تلقی اخاک ببشر حسن؛ (۵) با کنار دستی خود نرم رفتار کنی و به او جا بدهی، در سخن گفتن، پاکیزه سخن بگویی و با برادرت با روی باز مواجه شوی.


  
ادامه مطلب ...

کشف حجاب اجباری زنان مسلمان نیجریه در زندان

غارت طلا و زیورآلات زنان، احتمال محاکمه شیخ زکزاکی ، کشف حجاب اجباری زنان مسلمان نیجریه در زندان و …

یک منبع آگاه نزدیک به جنبش اسلامی نیجریه از کشف حجاب اجباری زنان مسلمان توسط ماموران ارتش نیجریه و غارت طلا و زیورآلات آنها خبر داد.

 

  
ادامه مطلب ...

مهره امنیتی پوتین چگونه در سواحل سوریه ترور شد

پس از شناسایی مشخص شد که دیپلمات غرق شده یکی از مهم‌ترین مردان سایه در روسیه و جهان است، وی ژنرال یوری ایوانوف معاون رئیس اطلاعات نظامی روسیه و یکی از نزدیکان پوتین است. گفته می‌شود وی در یک سفر محرمانه به سوریه رفته بود.

 روستای ساحلی السمره در سوریه بزرگ‌ترین تجمع انسانی در سواحل سوریه است که بعد از ساحل لواء اسکندرون آغاز می شود. السمره اولین روستا از مجموعه روستاهای السویدیه است که ترک ها نام آن را چولیک گذاشته اند. این روستا در آگوست سال ۲۰۱۰ یعنی اندکی پیش از آغاز بحران سوریه با حوادث مبهمی دست به گریبان بود.مقامات ترکیه در آن زمان به صورت رسمی اعلام کردند که جنازه ناشناسی را از دریا گرفتند که خوراک ماهی ها شده و چهره اش قابل شناسایی نیست. آن ها اعلام کردند که ویژگی های جنازه با هیچ یک از گمشده های ثبت شده در نزد پلیس تطابق ندارد.

در آن زمان مناسبات سوریه و ترکیه در بهترین حالت خود بود و ترکیه می توانست این موضوع را به اطلاع مقامات سوریه برساند تا شاید این فرد غرق شده یکی از شهروندان این کشور باشد. بویژه اینکه سواحل روستاهای البسیط و البدروسیه و السمره چسبیده به مناطق شناسایی این جسد بود. چندین کانال برای تماس در این رابطه وجود داشت. کانال‌های دیپلماتیک از طریق سفارت سوریه در آنکارا فعال بود.

 

  
ادامه مطلب ...

بلایی که وای فای بر سر بدن ما می آورد

 
تحقیقات حاکی از آن است که شبکه وای‌فای می‌تواند اثرات مخرب و جبران‌ناپذیری بر سلامتی افراد داشته باشد.

به گزارش آگاه سازی به نقل از باشگاه خبرنگاران،گاهی اوقات فناوری جدید و پیشرفت علم می‌توان تهدیدی برای سلامت بشر باشد وممکن است در بیشتر موارد افراد اثرات جانبی این دستگاه‌های جدید را به علت کمبود اطلاعات و یا دلایل دیگر نادیده بگیرند. شبکه وای‌فای که همه جا در اطراف ما است و باعث می‌شود افراد بدون استفاده از هیچ کابل و سیمی با یکدیگر و با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند از جمله این دستگاه‌های مضر است.
دستگاه‌های بدون سیم از جمله تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های موبایل برای اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای به رهیاب یا مودمنیاز دارند. این رهیاب‌ها از خود امواج الکترومغناطیسی تولید می‌کنند که می‌تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. مطالعه‌ای که در سازمان بهداشت آمریکا انجام شد نشان داد که این رهیاب‌ها تاثیرات مخربی بر رشد گیاهان و انسان‌ها دارند.

قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی وای‌فای منجر به آسیب‌های فراوانی به بدن می‌شود که تعدادی از آن‌ها در اینجا آورده شده است:

عدم تمرکز
مشکلات خواب
خستگی مزمن
درد گوش
سردردهای شدید و مکرر

مسلماً افراد نمی‌توانند بدون استفاده از فناوری به‌راحتی زندگی کنند اما دست کم می‌توانند در برابر اثرات مخرب آن از خودشان و به‌خصوص کودکان محافظت کنند.

در این‌جا راهکارهایی برای کاهش صدمه شبکه وای‌فای آورده شده است:

بهتر است به جای وسایل ارتباطی و تلفن‌های بی‌سیم از نوع سیم‌دار و کابل‌دار آن استفاده کنید.

اگر از راهیاب استفاده می‌کنید آن را در اتاق خواب یا آشپزخانه نگذارید.

خاطر جمع شوید قبل از خواب تمام دستگاه‌های مرتبط با وای‌فای را خاموش کنید.

در صورت استفاده نکردن از این وسایل حتی برای مدت زمان کم آن را خاموش کنید.

وضعیت حکومت ها قبل از ظهور حضرت مهدی(عج)

نابر روایاتی که از پیامبر (ص) و ائمه علیهم السلام به ما رسیده است چشم انداز عمومی حکومت ها، پیش از قیام حضرت مهدی (عج) ترسیم شده است.

به گزارش قدس آنلاین، پیامبر گرامی اسلام (ص) همه کوشش های خویش را برای تشکیل حکومت اسلامی به کار گرفت و در شهر مدینه به پایه ریزی آن پرداخت. پس از رحلت ایشان، هر چند امامان معصوم (ع) و عالمان، آرزوی تشکیل حکومت اسلامی را داشته اند، جز در موارد انگشت شماری، حکومت ها الهی نبوده است و تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) نیز بیشتر حکومت ها بر باطل خواهند بود.

 

  
ادامه مطلب ...

خواص معجزه آسای جعفری برای پاکسازی پوست و مو

 

متخصصان طب سنتی چین بر این باروند که جعفری به سالم سازی پوست و مو کمک زیادی می کند و عفونت های زیرپوستی را از میان می برد.

 در طب سنتی چینی جعفری را به عنوان آنتی اکسیدان قوی می‌شناسند.جعفری به سالم سازی پوست و مو کمک زیادی می کند و عفونت های زیرپوستی را از میان می برد.جعفری سرشار از ویتامین های C  و A است و به همین دلیل به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در هر قاشق غذاخوری جعفری خشک مقدار زیادی ویتامین k وجود دارد که به انعقاد خون بدن کمک زیادی می کند.جعفری از پوکی استخوان ها جلوگیری می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کم می کند.

چینی ها معتقدند برای رفع لک‌ها و جوش‌های صورت، باید دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید. برای روشن شدن رنگ پوست، مقداری جعفری خشک را در نیم لیتر آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و صبح و شب صورت خود را با آن بشوئید. بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن می‌شود.دم کرده جعفری ضد تب بوده و برای بواسیر و سنگ کلیه مفید است.

تلگرام با محتوای مستهجن همچنان نفس می‌کشد

 
تلگرام یکی از پرحاشیه ترین پیام رسان های موبایلی در چند وقت اخیر بوده است. مطالبه ملی برای فیلترینگ تلگرام در نهایت عذرخواهی مدیران این شبکه اجتماعی در پی داشت؛ تا جایی که دوورف، به مسئولین ایرانی برای همکاری در زمینه جلوگیری از نشر محتوای غیر اخلاقی اعلام آمادگی کرد.

 نرم افزار اندروید تلگرام یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی در ایران است که به نسبت سایر شبکه های اجتماعی مدت زمان بیشتری توانست میان کاربران ایرانی دوام آورد.

از همان ابتدای عضوگیری تلگرام در ایران، بحث فیلترینک این شبکه اجتماعی بیشتر مطرح می شد اما هرچه که زمان گذشت، تلگرام توانست خود را بیشتر با عادات ایرانیان در استفاده از شبکه های اجتماعی وفق دهد و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

در این میان سرویس هایی مانند ساخت استیکر، ساخت ربات، امکان تشکیل کانال با اعضای نامحدود و … منجر به سوء استفاده های بیشتری از تلگرام شده است.

تلگرام با محتوای مستهجن همچنان نفس می‌کشد/ چه زمانی قرار است استعدادهای داخلی بر محتوای خارجی ترجیح داده شود؟!

  
ادامه مطلب ...

قبح زدایی از شیطان با جادوی عشق!

 

به تازگی انیمیشن جادوی عجیب بر اساس طرحی از سازنده معروف فیلم جنگ ستارگان، جورج لوکاس اکران شده است که با اقتباسی از نمایشنامه رویای شب نیمه تابستان شکسپیر، قدرت عشق را جادویی عجیب معرفی می‌کند. با نگاهی تحلیلی به این انیمیشن متوجه می‌شویم که نگاه سردمداران بزرگ ، چه در شاخه‌های صنعت و چه هنر سینما چه سمت و سویی دارد و بزرگانی همچون استیون اسپیلبرگ و جورج لوکاس از تولید چه آثاری و با چه مفاهیمی حمایت می‌کنند.

روایت بهشت و جهنم

داستان در مکانی با دو سرزمین متفاوت از هم اتفاق می‌افتد؛ سرزمین پریان که محلی است زیبا و رویایی و جنگل تاریک، که سرزمینی پر از موجودات زشت و موذی است. گل‌های پامچال که با استفاده از گلبرگ آنها معجون عشق ساخته می‌شود، مزر و دیوار بین این دو سرزمین است. حاکم جنگل سیاه، حشره‌ای است بدجنس به نام  باگ که از عشق و دوستی بیزار است، به همین دلیل دستور می‌دهد تمام گل‌های پامچال را قطع کنند.

Strange Magic


  
ادامه مطلب ...

چگونه آنفلوآنزای خوکی نگیریم؟

 
آنفلوآنزای N1H1 نوع A یا همان خوکی این روزها در چند استان ایران همه گیر شده و چند قربانی گرفته است؛ کرمان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی. خبرها از تهدید تهران و چند استان دیگر هم حکایت می کند. اما چطور می توانیم از این بیماری که می تواند کشنده هم باشد، رها شویم؟ در اینفوگرافیک زیر می توانید با راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی آشنا شوید.

برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر، روی تصویر بالا کلیک کنید.

تربیت مهدوی، ولایت گرا و امامت محور

 از دیدگاه شیعه، مربیان واقعی انسان‌ها، پیامبران و امامان هستند و دیگران در صورتی در امر تعلیم و تربیت قدسی موفّق خواهند شد که از سیره و روش آنان، بهره بگیرند و آموزه‌ها و رهنمودهای آنان را چراغ راهنمای خود قرار دهند و از عنایات و توجّهات آنان برخوردار باشند. یکی از علّت‌های اصلی هدایت و تربیت بشر در عصر ظهور، این است که مردم تحت تربیت خاص و مستقیم امام مهدی (عج) قرار خواهند گرفت و به دست الهی او، استعدادها و ظرفیت‌های اخلاقی و معنوی‌شان شکوفا خواهد شد؛ هم‌چنان که مردم صدر اسلام، به دست پیامبر اکرم (ص) و عترت پاک او، تحت تعلیم و تربیت قدسی قرار گرفتند.
در واقع، تعلیم و تربیتی که از مدار امامت و ولایت خارج باشد و از الگوها و چهارچوب‌های فکری و اخلاقی آن دور گردد، نمی‌تواند تأثیرات ماندگار و گران‌سنگی داشته باشد و در مدار و محور درست و الهی خود قرار گیرد. تربیت الهی و انسانی، آن است که از سرچشمه عصمت و حکمت سیراب گردد و منجر به بصیرت و معنویت انسان‌ها شود و این تنها در پرتو وجود انسان کامل و امامی عادل امکان پذیر است. امام خمینی (ره) در این باره می‌گوید:

  
ادامه مطلب ...

هشدار پلیس فتا درباره یک جاسوس افزار

 
پلیس فتا
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در خصوص سوء استفاده میلیونی از کاربران تلفن همراه با استفاده از یک جاسوس افزار هشدار داد. ادامه مطلب ...

فهم نادرست از امامت، مانع تحقق سبک زندگی رضوی

چکیده

تنها راه سعادت جامعه، عمل به دستورهای قرآن و آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) و پایه‌گذاری سبک زندگی براساس آن‌هاست. دستیابی به این هدف والا، با مانع‌های متعدد بینشی، دانشی و کنشی رو‌به‌روست که از آن جمله، شناخت ناقص آموزه‌ی امامت و مؤلفه‌های آن است. وضعیت فعلی جوامع اسلامی، شاهد صدق این مدّعاست. درک نادرست از مفهوم امامت و نادیده گرفتن رسالت اصلی آن، یعنی هدایت بیانی و عملی امت، سوءبرداشت از مؤلّفه‌های مهم امامت از قبیل محبت و مودّت، معجزه و کرامت، شفاعت، زیارت و… از مهم‌ترین موانع تحقق سبک زندگی اسلامی به طور عام، و سبک زندگی ولایی و رضوی به طور خاص می‌باشد. از هر کدام از این مفاهیم، دو برداشت می‌توان داشت: برداشتی تحریف شده و بازدارنده که نتیجه‌ی آن، تنبلی، یأس و سرخوردگی است؛ و برداشتی درست و حرکت‌آفرین که امید و نشاط و پیشرفت، ‌میوه‌ی شیرین آن است. در این جستار برآنیم تا در حدّ مجال، ضمن تبیین این دو نوع برداشت از امامت و مؤلفه‌های آن، تفسیر درست را از نادرست نشان داده، پیامدهای آن دو را نیز برشماریم.

کلیدواژه‌ها: سبک زندگی، موانع‌ تحققق سبک زندگی، امامت، مؤلفه‌های امامت.

  ادامه مطلب ...

جوان ترین شهید مدافع حرم

جوان ترین شهید مدافع حـــرم شهید سید مصطفی موسوی متولد۱۳۷۴
جوان ترین شهید مدافع حرم

این هشدار را جدی بگیرید؛ خانواده‌ها از طلاق فرزندشان استقبال می‌کنند

 
یک وکیل دادگستری از سخت شدن قوانین طلاق انتقاد کرد و آن را عامل ایجاد خشونت و افزایش طلاق های پنهان دانست.

زهره ارزنی، وکیل پایه یک دادگستری در مورد افزایش طلاق در سال های اخیر در کافه خبر گفت: در دهه ۶۰ رشد جمعیت بالای ۳ درصد داشتیم، طبیعتا وقتی سن فرصت ازدواج به سال ۸۳ رسیده است، جمعیت زیاد ازدواج کننده هم داشته ایم، عیب ثبت احوال در این آمار ها این است که باید تعداد افراد جوان را هم نشان می داد و ما می فهمیدیم که کم شده است یا زیاد، برای این که آن زمان دهه ۶۰ های ما که می خواستند دهه ۸۰ ازدواج کنند، در خیلی موارد رشد ۳ درصدی وجود داشته است ولی دهه ۹۰ اگر درمورد فرصت ازدواج دهه ۷۰ آمار بگیریم باید این را درنظرگرفت که رشد جمعیت ما هم کم شده است، یعنی تعداد افرادی در فرجه ازدواج قرار دارند کاهش یافته است.


 
ادامه مطلب ...

نفرتی به وسعت تمام بشریت

 

نفرت را می توان نوع خاصی از هیجان دانست که از بدو تولد همراه انسان است. به همین دلیل، اغلب روانشناسان کارکردگرا و تکامل‌گرا این حس را امری فطری می‌دانند.

علم نوین روانشناسی بر این باور است که هیجاناتی مانند نفرت، زمانی در وجود انسان ها شدت پیدا می کنند که افراد بیش از حد با آن ها درگیر شده و جدایی از این حس برای آن ها تقریباً غیر ممکن می شود.
بر اساس این دیدگاه، افراد به فراخور رویدادهایی که شخصاً تجربه می کنند، به حس نفرت دچار شده و به مرور زمان، این حس چنان در این افراد تقویت می شود که در نهایت رفتار بیرونی آن ها نیز با حس درونی‌شان تطابق پیدا کرده و یکی می شود.
اصولاً حس تنفر در انسان هایی ایجاد می‌شود که به لحاظ شخصیتی منفعل،‌ ترسو و درون‌گرا هستند. مثلاً کودکی که تنهایی را ترجیح می‌دهد، در موقعیت های مختلف دچار ترس می شود. این موضوع در مورد افراد بالغی که از لحاظ روحی، شخصیتی ناپایدار دارند هم کاملاً صادق است.
غلیان حس نفرت و عدم توان کنترل آن، در فردی که دارای شخصیتی ناپایدار و شکننده است، می تواند زمینه ساز فاجعه ای مخرب باشد. اکثر قتل های فجیع ثبت شده در محاکم قضایی، دارای چنین پس زمینه هایی از نفرت کنترل نشده و افسارگسیخته هستند.

hatred game


 
ادامه مطلب ...

رازهای پشت ماسک سیاه

 

اگر از طرفداران کتاب‌های کمیک باشید، حتماً با شخصیت بتمن (Batman) و ماجراهای هیجان انگیز او آشنایی دارید. منجی – ابرقهرمان محبوب شهر گاتهام (Gotham) که یک تنه به جنگ دشمنان می‌رود و همیشه در آخرین لحظات، از بروز فاجعه‌ای جدی جلوگیری می‌کند.

البته بتمن، تنها مختص به شهر گاتهام نیست و این شخصیت از محبوبیتی جهانی برخوردار است؛ به گونه‌ای که تا به امروز کتاب‌های کمیک، فیلم‌های سینمایی، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای بسیار زیادی بر اساس ماجراجویی‌های وی تولید و در سراسر جهان به فروش رفته‌اند.

در همین راستا چندی پیش استودیوی بازی سازی Rocksteady بازی Batman: Arkham Knight را برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی به بازار عرضه کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، با استقبال چشمگیر بازیکن‌ها در سراسر جهان هم مواجه شد.

اما به راستی بتمن کیست و چه رازی پشت ماسک سیاه وی نهفته است؟ شهر گاتهام چه ویژگی‌هایی دارد و چه تعاملی میان آن و شهر آرکهام (Arkham) وجود دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها و آشنایی مختصر با برخی حقایق موجود در مورد این سری از داستان‌ها، با ادامه مطلب همراه شوید:

Batman Gotham City


 
ادامه مطلب ...

با ظهور اینترنت ملی چه اتفاقی برای کاربران ایرانی خواهد افتاد؟

ذات فضای مجازی به گونه‌ای است که ارائه‌دهنده آن تمامی داده‌های جاری در اینترنت را در اختیار خواهد داشت پس به فرمان عقل سلیم، باید دست دشمن را از اطلاعات شخصی و ملی ایرانیان قطع کرد بدون آنکه ایرادی در ارتباطات جهانی مردم پدید بیاید.

چندی پیش اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی با حکم رهبر انقلاب تعیین شدند و همچنین اهم محورهای وظایف این شورا از سوی معظم له، به رئیس و اعضای جدید آن ابلاغ شد. در میان ۱۰ وظیفه و مأموریتی که رهبر انقلاب بر عهده این شورا نهاده است، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز به چشم می‌خورد و با قید “تسریع در راه‌اندازی” عنوان شده است:
- تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب طرح آن در شورای عالی و نظارت مستمر و مؤثر مرکز ملی بر مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن.- اهتمام ویژه به سالم‌سازی و حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان دراین عرصه.
اینترنت ملی؛ تجربیات جهانی و چشم‌انداز پیش رو + تصاویر  /// جهت ملاحظه ///
 

  
ادامه مطلب ...

شعور کیهانی محصول وارداتی طاهری از آئین کابالا

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ در عرفان حلقه، بیش از همه یک کلیدواژه برجسته می‌شود و آن هم مفهوم «شبکه شعور کیهانی» است. شبکه شعور کیهانی چیست؟ با خالق هستی چه نسبتی دارد؟ فواید اتصال به آن و آثار آن کدام است؟ از نظر مصداق خارجی با کدام‌یک از آموزه‌های دین قابل تطبیق است؟ آیا منظور همان جایگاه نبوت و رسالت است؟ آیا این شبکه تعبیری دیگر از ذات مقدس خداوند است؟ اساساً این شبکه با کدام پشتوانه و دلیل علمی قابل اثبات است؟ این‌ها پرسش‌هایی است که برای هر مخاطبی در مواجهه با تعابیر و واژگان به کار رفته در عرفان حلقه پیش می‌آید.

  
ادامه مطلب ...