تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا

 
تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد، زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد.
ادامه مطلب ...

اعزام ۴۵۰ گروه جهادی برای ارائه خدمات به مناطق محروم‌

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از ‌اعزام ۴۵۰ گروه جهادی برای ارائه خدمات به مناطق محروم‌ خبر داد و گفت: پس از تحریم دشمنان اتاق فکر ۱۲۰ هزار نفره بسیج با حضور‌ تمام‌ تخصص‌ها‌ تشکیل شد.

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقدام دیگری که امسال توسط بسیج انجام شد در بحث صنایع تبدیلی بود که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از تولیدات را به‌صورت بهینه مورد استفاده قرار داد، در حال حاضر ضایعات تولیدات کشاورزی ۵ میلیون تن است که با استفاده از صنعت تبدیلی می‌توان مانع از ایجاد ضایعات در بخش کشاورزی شد. ادامه مطلب ...

مراقب بازی «کلیک می» باشید

 مرکز مدیریت عملیات رخدادهای رایانه ای از شناسایی یک نرم افزار مخرب باج گیر خبر داده که تحت عنوان یک بازی رایگان می تواند روی سیستم کاربران ایرانی نصب شود و امنیت اطلاعات آنها را تهدید کند. مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) نسبت به فعال شدن باج افزار جدید ایرانی تحت عنوان «Click Me» هشدار داد. Click Me نام باج‌افزار جدید ایرانی است که تحت عنوان یک بازی رایگان روی سیستم نصب شده و به‌صورت پنهان فایل‌ها را رمز می‌کند و پس از آن برای دسترسی به فایل‌ها، تقاضای باج می‌کند. البته این باج‌افزار در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و هم اکنون خطر زیادی را ایجاد نخواهد کرد اما ممکن است در آینده خطرهای جدی‌تری را برای قربانیان ایجاد کند.

ادامه مطلب ...

مایکروسافت اطلاعات شما را در ویندوز ۱۰ می‌فروشد

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که مایکروسافت با شرکتی به نام FireEye یک قرارداد همکاری منعقد کرده است تا اطلاعات مربوط به فعالیت کاربران در سیستم عامل ویندوز ۱۰ را به کمک آن به مراکز امنیتی بفروشد. خبرگزاری استرالیایی ARN در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد قرارداد میان مایکروسافت و FireEye منعقد شده است و بر اساس آن اطلاعات مربوط به هر کاربر در سیستم عامل ویندوز ۱۰ ردیابی می‌شود. در این گزارش آمده است که سیستم امنیتی Windows Defender ابزارهای شرکت iSIGHT Intelligence را به صورت مخفیانه در خود جا داده است و شرکت FireEye قصد دارد از راه دور به این اطلاعات در هر رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ دسترسی داشته باشد. شرکت مایکروسافت از داده‌های مربوط به فعالیت کاربران در ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند تا مشکلات امنیتی سیستم عامل را شناسایی کند و از این طریق بتواند اختلالات پیش آمده را به راحتی حل کند. این فرآیند در ظاهر خوب به نظر می‌رسد.

 

مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود آخرین نسخه از سیستم عامل آن حجم بیشتری از داده‌های مربوط به هر رایانه شخصی را در خود نگه می‌دارد تا از این طریق ایمنی بیشتری برقرار شود. با وجود اینکه مایکروسافت بارها اعلام کرده است اطلاعات شخصی کاربران در این فرآیند به ندرت ذخیره می‌شوند و حریم شخصی کاربران زیرپا گذاشته نمی‌شود، ولی هم‌اکنون منابع آگاه گزارش دادند که غول نرم‌افزاری جهان داده‌های مربوط به هر رایانه مبتنی بر ویندوز ۱۰ را به شرکت‌های امنیتی می‌فروشد.

شرکت اماراتی برای رژیم صهیونیستی کشتی جنگی می‌سازد

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آگاه سازی به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت، فاش کرد که ابوظبی اقدام به ساخت کشتی‌های جنگی برای رژیم صهیونیستی می‌کند. این روزنامه، در ادامه نوشت ۴ کشتی موشک انداز جنگی از کلاس ساعر ۶ که در چهارچوب یک قرار داد سال گذشته برای حمایت از میدان های گازی اسرائیل در دریای مدیترانه خریداری شده بود، قسمتی از آن در شرکتی‌هایی ساخته می‌شود که در مالکیت ابوظبی و  لبنان هستند. بنا بر گزارش این روزنامه، وزارت امنیت اسرائیل در گزارش ویژه خود در این‌باره می‌گوید، این توافق با یک شرکت آلمانی با دخالت دولت این کشور انجام شده است. همچنین وزارت امنیت اسرائیل تاکید کرده است که شورای امنیت داخلی این رژیم در تل‌آویو این قرارداد را به دقت بررسی کرده است تا از رسیدن اطلاعات سری به طرف‌های دیگر جلوگیری کند.

تقدیر ۴۳ کشور از ایران و پاکستان برای چند دهه میزبانی از مهاجرین افغانستان

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری آگاه سازی، بیانیه مشترک کشورهای شرکت کننده در «کنفرانس قلب آسیا» صادر شد و از کشورهای ایران و پاکستان به‌دلیل بیش از سه دهه میزبانی از مهاجرین افغانستان قدردانی شده است. علاوه براین عدم دخالت در امور سایر کشورها نیز از دیگر بندهای این بیانیه است. کشورهای شرکت کننده خواستار حل مسائل منطقه‌ای به‌وسیله مذاکره شده‌اند و هرگونه تهدید و استفاده از قدرت را محکوم کرده‌اند. دعوت از سران کشورها برای پرهیز از سیاست‌های دوگانه و فریب سایر دولت‌ها از دیگر بندهای این بیانیه است. شرکت کنندگان از ایران و پاکستان و دیگر کشورهایی که میزبان مهاجرین افغانستانی هستند درخواست کردند تا پایان مشکلات داخلی این کشور، از اتباع افغانستان به‌شایستگی پذیرایی کنند. در این کنفرانس گروه‌های «شبکه حقانی، القاعده، حرکت اسلامی ازبکستان، لشکر طیبه، جیش محمد، جماعت الاحرار، جندالله و…» تروریستی قلمداد شد و از کشورهای شرکت کننده خواسته شد تا با فعالیت این گروه‌ها مبارزه کنند. کشورهای شرکت کننده از مذاکرات موفق میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار نیز ابراز خرسندی کردند. کنفرانس قلب آسیا با حضور ۴۳ کشور در هند برگزار شد.

سابقه تذکر رهبرانقلاب درباره عجله نکردن در توافق هسته‌ای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ادعاهای طرف آمریکایی درباره تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران را از اشکالات توافق هسته‌ای دانستند که بر اثر عجله برای زودتر رسیدن به توافق و در نتیجه غفلت از جزئیات روی داده است. با مروری بر بیانات مشروح و نه محرمانه معظم‌له به دیدار مداحان در روز بیستم فروردین ۹۴ می‌رسیم؛ آنجا که چهارماه مانده به رسیدن به برجام، خطاب به مسئولان و مذاکره کنندگان هشداردادند که با استفاده از نظرات مختلف و صرف نظر از بازه زمانی محدود به برطرف کردن مشکلات و جزئیات بپردازند. 
http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1395/1395090916472f7ff.jpg

«الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این میشود همدلی؛ این میشود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها. به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کمااینکه آنها در یک برهه‌ی دیگری هفت ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها و تبادل‌نظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد شد.۱۳۹۴/۰۱/۲۰»

«تاوان تعجیل» در برجام...

 مقام معظم رهبری در دیدار اخیری که با فرماندهان نیروی دریایی ارتش داشتند در اشاره به مسئله‌ی «تعجیل» و تمثّل آن فرمودند: هر کاری را از ابتدا باید با استحکام آغاز کرد، زیرا عجله در کارها، مشکل ایجاد می‌کند که متأسفانه در این زمینه نیز نمونه‌هایی وجود دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین رابطه از قضایای مذاکرات هسته‌ای یاد کردند و افزودند: در این مذاکرات بحث‌های فراوانی راجع به تحریم‌ها شد اما اکنون در کنگره آمریکا، مسئله تمدید تحریم‌ها را مطرح می‌کنند و مدعی هستند که اینها، تحریم نیست، بلکه تمدید است!

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: “شروع کردن یک تحریم” با “دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش” فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است.

ادامه مطلب ...

حمله بی‌بی‌سی فارسی به دفاع مشروع عراقی‌ها در موصل

 بی‌بی‌سی فارسی از آغاز عملیات آزادسازی موصل، به شبه‌افکنی علیه اتحاد عراقی‌ها علیه تروریسم پرداخته و حتی در راستای تفرقه‌افکنی، به‌طور غیرمستقیم مسئله انتقام فرقه‌ای و کشته‌شدن غیر نظامیان توسط نیروهای عراقی را مطرح می‌کند.
سرانجام نبرد موصل برای پاک‌سازی کامل خاک عراق آغاز شد، نبردی که به گفته حیدر العبادی نخست وزیر عراق در پیام ویدئویی‌اش به نشست پاریس، جنگی است از طرف عراقی‌ها، برای عراقی‌ها و با هدف آزادسازی خاک عراق از وجود تروریست‌ها؛ اما باز هم در این میان ردپای دخالت‌های کشورهای غربی به رهبری آمریکا با نام ائتلاف بین‌المللی دیده می‌شود که قصد دارند هر طور شده در این جنگ، شیوه انجام و نتایجش نقش بازی کنند. در این میان رسانه‌های غربی نیز به عنوان ابزار عملیات روانی غرب نگاه ویژه‌ای به این جنگ دارند و تمام سعی خود را برای بهره‌برداری از صحنه نبرد موصل به سود خود می‌کنند. بی‌بی‌سی فارسی یکی از همین رسانه‌ها است که با گزارشات متعدد خود سعی دارد اتحاد عراقی‌ها علیه تروریسم را آنطور که خود می‌خواهد توضیح دهد.
ادامه مطلب ...

رصد پیاده‌روی اربعین امسال از ۶۵۰ کیلومتری کره‌زمین


ماهواره «جیلین» برای اولین بار، روز اربعین امسال را سوژه رصد خود قرار داده است. در این تصاویر که بصورت اختصاصی در اختیار آگاه سازی قرار گرفته است، ازدحام و تراکم جمعیت زائران در اطراف بارگاه مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) دیده می‌شود.

ماهواره تصویربرداری «جیلین» برای اولین بار روز اربعین (یکشنبه ۳۰ آبان ۹۵) را سوژه عکس‌برداری قرار داده که این تصاویر به طور اختصاصیدر اختیار آگاه سازی قرار گرفته است.

این تصاویر از فاصله ۶۵۰ کیلومتری کره زمین گرفته شده استکه در آن جمعیت متراکم در اطراف بارگاه‌های مطهر امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام و خیابان‌های منتهی به بین‌الحرمین به رنگ قرمز دیده می‌شود.

 امسال بیش از سه میلیون زائران ایرانی جهت پیاده روی اربعین به کربلا سفر کردند. ازدحام جمعیت در جاده بالایی به نسبت جاده پایینی با همان رنگ قرمز مشخص است.

پیش‌تر در رابطه با عکس‌برداری ماهواره‌ای از راهپیمایی جمعیت میلیونی، به راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۸۸ برمی‌گردد که گوگل آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود.

استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای ارائه گزارش خبری اکنون به یک مزیت رقابتی میان رسانه‌های خبری دنیا تبدیل شده است.

چرا عربستان به دنبال برکناری وزیر خارجه مصر است؟

 

به گزارش  روزنامه المصریون، بنابر اعلام منابع دیپلماتیک، عربستان سعودی حل و فصل روابط متشنج با مصر را به برکناری سامح شکری وزیر خارجه مصر مشروط کرد وا و را مسئول کامل اوضاع اخیر بین قاهره و ریاض دانست.

این موضع عربستان پس از آن اتخاذ شده است که ریاض مواضع اخیر قاهره از جمله دیدار شکری با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر گذشته را به مثابه رویارویی غیر مستقیم مصر و نیز آغاز همکاری بین قاهره و تهران می داند.


   ادامه مطلب ...

اعتراضات ضد صهیونیستی در آمریکا...

د ر واشنگتن دی‌سی ,روز گذشته(دوشنبه ۲۸ ماه نوامبر  ۲۰۱۶ مطابق با   دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵) به دعوت گروه‌های «کد پینک» و «صدای یهودیان برای صلح»  و گروه «به اشغال  پایان دهید» در مقابل ساختمان شرکت کامپیوتری«هیولت پاکارد(HP)» تجمع اعتراضی برگزار کردند .

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود :«شرکت اچ پی را به خاطر حق و حقوق فلسطینی‌ها تحریم کنید» ,« شرکت اچ پی را متوقف کنید»،«آیا قلب  دارید؟ برای فلسطینی‌ها تحریم کنید »،«محصولات اسرائیل را تحریم کنید»،«ما حق و حقوق فلسطینی‌ها را خواستاریم».


  
ادامه مطلب ...

منابع خانگی اسناد جنگی دستمایه خوبی برای نوشتن است

کمره‌ای در نشست بررسی کتاب «عملیات فریب» مطرح کرد؛

نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی انقلاب گفت: منابع خانگی اسناد جنگی دستمایه خوبی برای نوشتن است، به شرط آنکه داستان‌سازی نشود.

نشست نقد و بررسی کتاب عملیات فریب نوشته مرتضی قاضی در ساختمان سازمان آرشیو ملی ایران برگزار شد.

علیرضا کمره‌ای استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ شفاهی در این نشست با اشاره به اسناد خانگی در زمینه تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: اگر قرار باشد کتابی در زمینه اسناد جنگی داشته باشیم باید به کتاب عملیات فریب اشاره کنم. آقای قاضی در حوزه روایتگری جنگ تجریه دارند و عملیات فریب یکی از کارهای جدی در زمینه مستندسازی جنگ است.

  ادامه مطلب ...

جاسوسی ژنتیکی برای شناسایی اسرار سلامت مردم ایران

 بیوتروریسم و استفاده برخی کشورها از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی از سلاح‌های بیولوژیک، موضوعی است که مدت‌هاست در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. بیوتروریسم و استفاده برخی کشورها از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی از سلاح‌های بیولوژیک، موضوعی است که مدت‌هاست در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. اسنادی وجود دارد که چنین پروژه‌ای را تأیید می‌کند و از سوی دیگر برخی تلاش‌ها برای به دست آوردن گنجینه اسرار ژنتیکی ایرانی به بهانه‌هایی نظیر اهدا به بانک ژن جهانی برای نجات بیماران سرطانی این تئوری را بیش از پیش تقویت می‌کند. این در حالی است که ما در قوانین جاری، لایحه حفاظت از میراث ژنتیکی را داریم. در برابر این تحرکات، رئیس انجمن ژنتیک ایران به مردم هشدار داد با برخی شعارهای عوام‌فریبانه، گنجینه اسرار ژنتیکی خودشان را در اختیار هر کسی قرار ندهند.
ادامه مطلب ...

به نام نوزادان به کام ابرشرکت‌ها

 شرکت‌های تولید کننده شیر خشک برای ترویج محصولات خود روش‌های متفاوتی از استخدام پرستاران شیر تا توزیع رایگان آن در پی‌گرفتند که تا حدودی نیز موفق بودند و توانستند به بهای در خطر افتادن سلامتی نوزادان، سود هنگفتی کسب کنند. به گزارش آگاه سازی، وقتی یک مادر برای اولین‌بار از شیرخشک برای تغذیه‌ نوزاد خود استفاده می‌کند، شاید متوجه‌ این موضوع نشود که هرگاه مصرف شیرخشک را آغاز کرد، تقریباً برای او غیرممکن است که آن را کنار بگذارد. چرا شیرخشک را این‌گونه می‌سازند؟! آیا می‌توان گفت که احساس نیاز فیزیکی به محصولات تجاری دلیل آن باشد که وقتی مادری یک‌‌بار از شیرخشک استفاده کرد، به‌شدت به آن خو می‌گیرد؛ تا جایی‌که شیرش خشک می‌شود!؟  امروزه، این نیاز فیزیکی به شیرخشک، جدی‌تر هم شده است؛ به گونه‌ای که بسیاری از مادران در کنار شیر خود از شیرخشک هم استفاده می‌کنند؛ چرا که می‌ترسند مبادا به نوزاد خود از نظر تغذیه‌ای آسیبی بزنند۲٫ با این حساب، لازم است یک نگاه اجمالی به تاریخچه‌ شیرخشک صورت گیرد تا مشخص شود که این اتفاق چگونه افتاده است۳٫ 
ادامه مطلب ...

تیراندازی در دانشگاه اوهایو یک کشته و ۹ زخمی به جای گذاشت

منابع خبری از حضور افراد مسلح در محوطه دانشگاه اوهایوی آمریکا خبر می‌دهند. مسئولان این دانشگاه هشدار داده‌اند: فرار کنید، پنهان شوید و یا از خود دفاع کنید. در پی وقوع این تیراندازی، هشت نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند و یک نفر نیز کشته شده است. حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است. گزارش‌ها از ورود دو مهاجم به محوطه این دانشگاه خبر می‌دهند. یک مهاجم بعد از تیراندازی فرار کرده و مهاجم دوم هنوز در دانشگاه است. به گزارش سی‌ان‌ان احتمال می‌رود فرد کشته‌شده همان مهاجم مسلح است. بی‌بی‌سی در عین حال اعلام کرد فرد مظنون توسط پلیس کشته شده و در جریان این تیراندازی ۹ تن زخمی شده‌اند. پلیس آمریکا اعلام کرد تدابیر امنیتی در دانشگاه را پایان داده و اوضاع به حالت طبیعی باز گشته است.

این پنج تابچه روببینید

این پنج تابچه روببینید همه شون وقتی به دنیا اومدن بغض مادرشون ترکید اشک همه ریخت میدونین چرا؟ چون باباهاشون قبل تولدشون شهیدمدافع حرم شدند.

افسران - این پنج تابچه روببینید
همه شون وقتی به دنیا اومدن بغض مادرشون ترکید
اشک همه ریخت
میدونین چرا؟
چون باباهاشون قبل تولدشون شهیدمدافع حرم شدند.

شروع دوباره تحریمی که زمانش تمام شده، تحریم و نقض تعهدات است

 دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، پیشرفتها و توانایی‌های نیروی دریایی در ابعاد مختلف نیروی انسانی، فرماندهی و فنی را ستودنی و قابل توجه خواندند و با تأکید بر «اهمیت به سرانجام رساندن برنامه‌ها» و «استحکام و پرهیز از شتابزدگی در کارها»، خاطرنشان کردند: لازمه بر طرف کردن کمبودها، «همت بلند» و «تسلیم نشدن در مقابل محدودیتها» است.
ادامه مطلب ...