شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش تسلیت باد

شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش بر تمام شیعیان و آزادی خواهان جهان تسلیت باد

نتیجه تصویری برای شهادت امام حسین ع

کلینتون: سعودی‌ها صادرکننده اصلی افراط‌گرایی‌اند

به گزارش مشرق، بنیاد «ویکی‌لیکس» روز شنبه بخش‌هایی از سخنرانی‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در جمع‌های خصوصی بانکداران و صاحبان سرمایه در آمریکا را منتشر کرد.

وی در این سخنرانی‌ها، بی‌پرده‌تر از مجامع عمومی سخن گفته و برخی نظریاتش را از جمله در مورد عربستان، صریح‌تر بیان کرده است.

سعودی‌ها بزرگترین صادرکننده تفکرات افراطی

بخشی از این ایمیل‌ها مربوط به اظهارات کلینتون در مورد عربستان سعودی است.

بر اساس این اسناد، هیلاری کلینتون در یک نشست غیرعلنی گفته است که سعودی‌ها مخالف اخوان‌المسلمین هستند، اما «این مسئله خنده‌دار است، چون سعودی‌ها در 30 سال گذشته بیش از هر مکان دیگری در روی زمین، تفکرات افراطی‌ صادر کرده‌اند».

مختار ثقفی کیست؟

 مختار بن ابی عبیدة بن مسعود بن عمرو بن عمیر بن عوف بن قسی بن هنبة بن بکر بن هوازن؛(۱) از قبیله ثقیف؛ کـه قبیله مشهـور و گسترده‌ای از هـوازن، از اعراب منطقه طائف اسـت، می‌باشد.(۲) کنیه‌اش ابواسحاق(۳)؛‌ و لقـبش کـیـسـان بود که فـرقـه کـیـسـانیه منسوب به او است. کیسان به معنای زیرک و تیزهوش است.(۴)

طبق روایتی، اصـبـغ بـن نـبـاتـه، از یـاران امـیـرالمـؤمـنین می‌گوید: “لقب کیس را امیرالمؤمنین به مختار دادنـد.”(۵)

پـدر مـخـتـار ابـوعـبـیـده ثـقـفـی است که در اوایـل خـلافـت عـمـر از طـائف بـه مـدیـنـه آمـد و در آنجـا سـاکن شد.(۶) وی یکی از سـرداران بـزرگ جـنـگ بـا ارتـش ‍ کـسـری(ایـران) در زمـان عمر بود. (۷) ماجرای رشـادت این دلیرمرد در واقعه یوم الجسر در جنگ با ارتش ایران در منطقه بصره معروف است.(۸)
مـادر مـخـتـار دومـه است که از زنـان بـا شخصیت بـود و او را صـاحـب عقل و رای و بلاغت و فصاحت دانسته‌اند.(۹)
وی ادب و فضائل اخلاقی را از مکتب اهل بیت پیامبر(علیهم السلام) آموخت،(۱۰) و در آغاز جوانی، هـمراه با پدر و عموی خود برای شرکت در جنگ با لشکر فُرس به عراق آمد و خاندان او همانند بسیاری از مسلمانان صدر اسلام، در عراق و کوفه ماندند. مختار در کنار امیرالمؤمنین(علیه السلام) بود و پـس از شهادت آن حضـرت، بـرای مدتی کوتاه به بصره آمد و در آنجـا سـاکـن شد.(۱۱)

ادامه مطلب ...

جبهه دفاع از حرم نه مرز می‌شناسد و نه ملیت

 

گفت‌و‌گو با همسر و پدر شهید مدافع حرم محمد جعفری در اربعین شهادتش؛

محمد جعفری از شهدای لشکر فاطمیون است که در شب شهادت امام صادق (ع) در سوریه به شهادت رسید.

 محمد جعفری از شهدای لشکر فاطمیون است که در شب نهم مرداد ماه ۹۵ مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در سوریه به شهادت رسید. پیکر این شهید بعد از گذشت یک هفته به ایران بازگشت و۲۱ مردادماه سال جاری، با حضور باشکوه مردم انقلابی و شهیدپرور پاکدشت تشییع و در گلزار شهدای ده امام این شهرستان به خاک سپرده شد. شهید جعفری صاحب کودکی شش ساله به نام امیرحسین بود که اکنون دلتنگی‌هایش دل مادر را خون می‌کند. گفت‌وگوی ما با سکینه قربانی، همسر و زمان جعفری، پدر شهید را پیش رو دارید.


   ادامه مطلب ...

تجمع تونسی‌ها در حمایت از سوریه و حزب الله

 جمعیت‌ها و احزاب تونسی در تظاهرات خود تاکید کردند جنگی که بیش از پنج سال است علیه سوریه به راه افتاده،‌ با هدف اشغال سوریه به راه افتاد، اما پیروزی از آنِ سوریه خواهد بود. در جریان این تظاهرات شعارهایی در محکومیت جنایت روز گذشته متجاوزان سعودی در بمباران مجلس ترحیمی در صنعا سرداده شد که در نتیجه آن صدها انسان بیگناه شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند و شعارهایی در حمایت از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سر دادند، آنها همچنین ضمن به دست گرفتن پرچم‌های عراق،‌تصاویری در دست داشتند که خشم تونسی‌ها را از عمل نکردن دولت تونس به وعده خود مبنی بر ازسرگیری روابط با سوریه نشان می‌داد.

ادامه مطلب ...

مهاجرین افغانستانی مشهد و برگزاری مراسم «عَلَم‌کشی» در شب هفتم محرم

 بوی محرم کوچه‌ و پس‌کوچه‌های مشهد به ویژه «گلشهر» منطقه مهاجرنشین این شهر را عطرآگین و حال و هوای غربت در گوشه گوشه آن به مشام می‌رسد. در دهه اول محرم کوچه‌های گلشهر به ایستگاه‌های صلواتی مزین شده که از بعدازظهر تا پاسی از شب با چای یا شربت از عاشقان اهل بیت (علیهم‌السلام) پذیرایی می‌کنند. محبت امام حسین و اهل بیت بزرگوارشان (علیهم‌السلام) همه را گرداگرد یکدیگر جمع کرده و مرزهای فیزیکی نژادی، قومی و ملیتی را از بین برده است.هیئت‌هایی که متولی‌هایشان مهاجرین افغانستانی است که سال‌ها خدمتگذاری دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) را می‌کنند و این شب‌ها خانه‌هایشان پذیرای مهمانانی است که می‌خواهند واقعه جاودانه عاشورا را با تکرار درسهایش زنده نگه دارند. علاوه بر برنامه‌های معمول هیئت‌های مذهبی مانند سخنرانی، روضه و سینه‌زنی، برنامه دیگری که در هیئت‌های مهاجرین افغانستان معمولا اجرا می‌شود، مراسم عَلَم‌کِشی در شب هفتم محرم است.

ادامه مطلب ...

رمزگشایی از هشدار سپاه پاسداران به عربستان سعودی

 
رمزگشایی از هشدار سپاه پاسداران به عربستان سعودی
منطقه خلیج فارس به عنوان گنج انرژی جهان، با مداخلات قدرت های خارجی ابعاد امنیتی جدیدی یافته که ممکن است بار دیگر به درگیری و جنگ ختم شود. رزمایش نظامی عربستان سعودی که در خلیج فارس در حال برگزاری است با واکنش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روبه رو شد و این نیرو نسبت به ایجاد چالش و ورود به آب های ایران، به عربستان هشدار شدیدی داد. این تحولات در حالی صورت می گیرد که خلیج فارس به ویژه در چند دهه اخیر به منطقه نظامی و امنیتی تبدیل شده که آمریکا به بهانه های مختلف حضور خود را در آن تثبیت کرده است

   ادامه مطلب ...

ویتامین همه فن حریف علیه ام اس!

 کمبود ویتامین D در بدن احتمال ابتلا به سرطان ها، ام اس و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.


ویتامین همه فن حریف  علیه ام اس!


   ادامه مطلب ...

بهترین دم کردنی ها برای رفع سرماخوردگی

 یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مبتلایان به سرماخوردگی می توانند با مصرف این آنتی بیوتیک طبیعی و مرکبات خیلی زود بهبود یابند.


بهترین دم کردنی ها برای رفع سرماخوردگی



   ادامه مطلب ...

فدوی:قلعه ساخت و ساز شناورهای نوین را فتح کرده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت نسل نوین شناورها در نیروی دریایی سپاه، گفت: قلعه ساخت و ساز شناورهای نوین و پیشرفته را فتح کرده‌ایم.

سردار علی فدوی اظهار داشت: با ساخت شناور شهید محمد ناظری، ما قلعه ساخت و ساز شناورهای نوین را فتح کرده‌ایم. وی با بیان اینکه با ساخت این شناور و در سال ۹۶-۹۷ شاهد جهش بزرگ در عرصه ساخت این نوع شناورها خواهیم بود، افزود: این شناور جدید نه تنها در کشور بلکه در دنیا بی‌نظیر است. فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه آمریکایی‌ها در تجاوز به جزیره فارسی تسلیم شدن را برای عدم ایجاد جنگ عنوان کرده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها هیچ چیز را به صورت صحیح بیان نمی‌کنند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوی استکبار بر پایه تلاش برای استعمار کشورها و دروغگویی برای رسیدن به هدف است. سردار فدوی تصریح کرد: ما نه تنها در جزیره فارسی بلکه در همه مرزها قدرتمندانه حضور داریم و مانع ورود کشتی های بدون مجوز می‌شویم. وی عنوان کرد: خلیج آگاه سازی خانه ما است و اجازه ورود هیچ غریبه‌ای را نمی‌دهیم؛ آنها باید به منطقه خود بروند.

امنیت، رکن اساسی پیشرفت کشور و نیروی انتظامی رکن تأمین امنیت است

 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) به مناسبت روز نیروی انتظامی در دیدار فرماندهان و مسئولان این نیرو، «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و با تأکید بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت خاطرنشان کردند: توانایی‌ها و آمادگی‌های نیروی انتظامی و عزم و ایمان کارکنان آن باید روز به روز ارتقاء پیدا کند.

http://www.leader.ir/media/album/original/50314_269.jpg


 

ادامه مطلب ...

فیلیپین مستشاران نظامی آمریکا را اخراج کرد

رئیس جمهور فیلیپین دستور خروج همه مشاوران نظامی آمریکا را از جنوب کشورش صادر کرد.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، روز دوشنبه دستور داد همه نظامیان ویژه ارتش آمریکا که در جنوب فیلیپین مستقر بودند، این کشور را به سرعت ترک کنند. وی در سخنانی در جمع کارکنان دولت گفت: «نظامیان آمریکایی باید میندانائو را ترک کنند؛ زیرا هنگامی که مردم آنان را می بینند خشمگین می شوند و احتمال دارد جانشان در معرض خطر قرار گیرد.» این دستور یک هفته پس از آن صادر شد که دوترته، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، را هدف فحش‌های رکیک خود قرار داد و اوباما هم در پاسخ، دیدار دوجانبه‌اش را با وی، که قرار بود در حاشیه نشستی در لائوس برگزار شود، لغو کرد. مشاوران نظامی آمریکا وظیفه کمک به نظامیان فیلیپین را بر عهده داشتند، اما از ورود به هرگونه درگیری منع شده بودند. پیشتر نزدیک به ۶۰۰ نظامی آمریکایی در منطقه میندانائو به صورت چرخشی مستقر بودند، اما در سال ۲۰۱۴، وولتر گازمین، وزیر دفاع وقت فیلیپین، شمار نظامیان آمریکایی را به ۲۰۰ نفر کاهش داد. این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد واشینگتن تاکنون هیچ‌گونه درخواست رسمی از فیلیپین  در خصوص خارج شدن نیروهای آمریکایی دریافت نکرده است. «جان کربی» در اینباره در کنفرانس خبری خود گفت برخی گزارش‌ها را درباره اظهارات اخیر دوترته دریافت کرده است، اما از هیچ گونه ارتباط رسمی دولت فیلیپین با آمریکا در این خصوص اطلاعی ندارد.

قدرت‌نمایی هالیوودی آمریکا در دوران پسا اسنودن

 انتقال ماجراهای فیلم «جیسون بورن» به دنیای پسا‌اسنودنی و معرفی آمریکا به عنوان ابرقدرت‌ سایبری دنیا، نشان می‌دهد که تا چه اندازه هالیوود به دنبال خلق فرصت از افشاگری‌های اسنودن به نفع آمریکا است.
 ۱۴ سال از اولین قسمت سری فیلم‌های بورن با عنوان «هویت بورن» می‌گذرد و امسال چهارمین قسمت آن با بازی مت دیمون (دیمون در فیلم «میراث بورن» بازی نکرد) به اسم «جیسون بورن» و به کارگردانی پل گرین‌گراس در سینماهای دنیا اکران شد.
ادامه مطلب ...

چرا از تصاویر ماهواره‌ای و شبیه‌سازی برای اثبات فاجعه منا استفاده نمی‌شود؟

 درس‌های شبیه‌سازی سقوط هواپیما بر فراز اوکراین؛

شبیه‌سازی‌های صورت گرفته توسط روسیه و کمیته حقیقت‌یاب در رابطه با سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین، نشان می‌دهد که می‌توان از این ابزارها برای استیفای حق شهدای منا استفاده کرد. اتفاقات پس از سقوط بوئینگ مالزی و تلاش برای پیدا کردن علت اصلی آن با تکنیک شبیه‌سازی، این امکان را در پیش روی ایران قرار داده تا بتواند با این تکنیک، راز پشت پرده فاجعه منا را فاش کند. اما اتفاقات پس از سقوط این هواپیمای مسافربری چه بود؟

سقوط بوئینگ MH17 خطوط هوایی
مالزی در ۱۷ جولای سال ۲۰۱۴ (۲۶ تیرماه ۱۳۹۳) در نزدیکی مرز اوکراین با روسیه، منجر به یک دعوای سیاسی میان غرب و روسیه بر سر معرفی عامل این فاجعه گردید. این هواپیما با ۲۸۳ مسافر و ۱۵خدمه از آمستردام عازم کوالالامپور بود و همه سرنشینان آن از جمله ۱۹۳ شهروند هلند کشته شدند
. از ابتدای این اتفاق، دولت‌های غربی و اوکراین اعلام کردند که این هواپیمای بوئینگ با شلیک شبه‌نظامیان جدایی‌طلب اکراینی طرفدار روسیه، در شرق کشور اوکراین سقوط کرده است، اما مقامات مسکو، دولت اوکراین را مسئول این فاجعه می‌دانستند.

 
ادامه مطلب ...

۱۰ ستاره برتر تاریخ سینمای رزمی جهان

 او اولین کسی بود که آمیزه‌ای از فنون رشته‌های مختلف را در فیلم‌هایش به کار گرفت. حرکات بروس لی تلفیقی بود از تکواندو، مشت‌زنی و سبک مبارزات وینگ چان. همین تلفیق باعث شد که بروس به یک سبک منحصر به‌ فرد برسد و انواع شیوه‌های مبارزه را در یک فیلم به کار بگیرد. این شیوه بعدها به «جیت کان دو» مشهور شد.»

 «تا اسم فیلم رزمی می‌آید همه‌ ما به یاد «بروس لی» می‌افتیم. این تصور وجود دارد که او نخستین کسی بوده که به طور جدی سینمای رزمی را به ژانرهای موجود در سینمای جهان افزوده است اما حقیقت این است که ماجرای این سینمای سرشار از بزن‌بزن و تحرک به مدت‌ها پیشتر برمی‌گردد.

 ده ستاره برتر تاریخ سینمای رزمی جهان

   ادامه مطلب ...

حیواناتی که جان انسان را نجات دادند

باور این موضوع که انسانی به دست یک حیوان نجات پیدا کرده باشد کمی سخت است مخصوصا وقتی که این حیوان حتی خانگی و اهلی هم نباشد اما در دنیا افرادی وجود دارند که زندگی خود را مدیون حیوانات حیات وحشی هستند که جان آنها را نجات داده اند؛ از شیرهای درنده تا دلفین های کمک رسان و فیل های مهربان.

همگی اینها حیواناتی هستند که تا به حال جان انسان ها را از مرگ حتمی نجات داده اند اما در مقابل، انسان ها با کوچکترین خطری که از سوی همین حیوانات احساس می کنند، به راحتی آنها را می کشند.

حیواناتی که جان انسان را نجات دادند

  

ادامه مطلب ...

پاسخ ایران به هر تعرضی کوبنده خواهد بود

به گزارش صدخبر  ، امیر دریادار حبیب الله سیاری  در گفت وگو با برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم در خصوص پیشرفت ها و اقتدار نیروی دریایی تصریح کرد: ما در نیروی دریایی در بحث آموزش، نگهداری، ساخت و تعمیر شناورها وابستگی شدید داشتیم اما به برکت انقلاب و طبق فرمودۀ امام (ره) و با توجه به دستاوردهایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون داشته ایم، امروز می توانیم ادعا کنیم در بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی خودکفا شده ایم و البته این دلیل نمی شود که از علم دنیا بی نیاز باشیم. وی افزود: ما می توانیم ارتباطات علمی و آموزشی با سایر کشورها داشته باشیم اما استفاده از دانش دنیا شرایط ویژه خود را دارد و نباید سلطه پذیر یا تحت استعمار باشیم. ما خودمان صاحب علم و تجربه هستیم و می توانیم با دانشگاه های دنیال تبادل اطلاعات کنیم.