رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نام نهادند

 پیام به مناسبت آغاز سال 1396

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و عید نوروز به همه‌ی هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سال ۹۵ را همراه با تلخی‌ها و شیرینی‌هایی برای ملت ایران دانستند و با اشاره به برخی از مهمترین عوامل شادکامی ملت در سال گذشته، افزودند: عزت ایران و هویت ملت عزیز در تمام قضایای سال ۹۵ مشهود بود و دشمنان در همه‌جای دنیا به اقتدار و عظمت ملت ایران اعتراف کردند.



  

ادامه مطلب ...

نوکری واقعی اهل‌بیت جامعه را عزتمند و مشکلات را برطرف می‌کند

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام، سیره و حرکت آن بانوی بزرگوار اسلام در نقش یک رهبر حقیقی و همچنین یک همسر و مادر نمونه را «الگویی کامل برای زن مسلمان» خواندند و تأکید کردند: شاعران خوش‌ذوق و مداحان خوش‌بیان اهل‌بیت باید متناسب با نیاز و وظایف امروز، افکار و جهت‌گیریهای آن بزرگواران را به گفتمانی رایج در جامعه تبدیل کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقامات معنوی و الهیِ سیده‌ی زنان عالَم را خارج از درک و فهم بشر دانستند و افزودند: در موقعیت بسیار دشوار و غیرقابل توصیف بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و در شرایطی که حتی بزرگان و خواصِ از صحابه (به جز تعداد معدودی) از حق امیرالمؤمنین(ع) دفاع نکردند، حضرت زهرای اطهر(س) به مسجد آمد و آن خطبه غرّاء را در دفاع از حق بیان کرد.


   ادامه مطلب ...

موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و فرا رسیدن عید نوروز با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی که محکومیت آنان تا تاریخ ۲۹ / ۱۲ / ۹۵ قطعیت یافته و واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می‌شوند، موافقت کردند.
متن نامه رئیس قوه قضاییه و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

   ادامه مطلب ...

مردم باید اثر اقتصادمقاومتی را در زندگی ببینند؛اکنون اینگونه نیست.


 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، این مجلس را استثنایی، بسیار مهم و تأثیرگذار در حال و آینده کشور خواندند و با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت مسئولان در قبال مردم بویژه در مسائل معیشتی افزودند: باید با تلاش بی وقفه و عینی کردن آثار اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم، حرکت پرافتخار ۴ دهه اخیر را شتاب و رونق بیشتری بخشیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ضرورت عمق و کیفیت بیشتر فعالیتهای مجلس خبرگان  با قرائت بخشی از فرمان معروف حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر، افزودند: امیرمؤمنان در این بخش از فرمان خود تأکید دارند که مسئولین باید برای هر اقدام و سخن و حتی سکوت خود در برابر خداوند و مردم حجت داشته باشند و بتوانند پاسخگوی آن باشند. ادامه مطلب ...

یک قاعده کلی؛احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را یکی از ثروتهای فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تأکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها است.

ادامه مطلب ...

جنگ واقعی، جنگ اقتصادی

افسران - جنگ واقعی، جنگ اقتصادی
 جنگ واقعی، جنگ اقتصادی؛
رهبر معظّم انقلاب: «مسئول اروپایی میگوید اگر برجام نبود حتما جنگ بود؛ دروغ محض! چرا میگویند جنگ؟ برای اینکه ذهن ما برود به جنگ [اما] جنگ واقعی چیز دیگر است؛ جنگ واقعی جنگ اقتصادی است، جنگ واقعی تحریم است، جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور است.»

بحث امنیتی و دفاعی باید اعتمادآفرین باشد

در بحث امنیتی و دفاعی باید در سطحی باشیم که باعث اعتمادآفرینی شود

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش ملی بهره‌وری در بخش دفاع و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی که ما بحث بهره‌وری را مطرح می‌کنیم بدین معناست که مجموعه‌ای از منابعی که در اختیارمان است را چگونه به کار می‌گیریم تا بتوانیم بیشترین بازدهی و خروجی را از آن منابع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش دفاعی آن چیزی که محصول کار همه عناصر درگیر در دفاع است ایجاد امنیت و دفاع از منافع ملی است و این باید در سطحی باشد که اعتمادآفرینی کند.

آخرین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد


آخرین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس قوه‌قضائیه، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در سخنانی، حضور «شجاعانه، روشنگرانه و عفیفانه» حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها در انجام وظیفه و دفاع از دین و ولایت را الگویی بی‌بدیل دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران نمونه‌ای از حضور بهنگام مردم در انجام وظیفه و تکلیف است و در دفاع از انقلاب و ارزشهای دینی نیز باید همچون ام‌الائمه‌ علیهاالسلام، با بصیرت و بدون واهمه از تهدیدها و سرزنش‌ها، به تکلیف عمل کرد. در این مراسم، همچنین آقای حدادیان بر مصائب حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها مرثیه و نوحه خوانی کرد.

دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد

دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، امشب (سه‌شنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به جایگاه خاص و برجسته حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نزد خداوند متعال، پیامبر اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و ملائک اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) دارای مقام عصمت هستند و رضایت و خشم ایشان محور رضایت و خشم پروردگار است. وی «باور به معاد» را اصلی مسلّم و درس‌آموز در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) خواند و با یادآوری نمونه‌هایی از معادباوری در زندگی حضرت زهرا (س)، افزود: اعتقاد به معاد در جامعه باعث پررنگ شدن اعتقاد به توحید و عمل صالح و نیز رعایت حقوق اجتماعی و دوری از گناه و تجاوز به حق الله و حق الناس می‌شود. همچنین در این مراسم آقای محمدرضا طاهری بر مصائب بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کرد.

اولین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد

 

اولین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوای مقننه و قضائیه، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم  در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی فضائل و مقامات معنوی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها را بسیار برتر از فهم و درک عقول بشری خواند و با اشاره به فرازهایی از خطبه فدکیه آن حضرت، افزود: اطاعت از دستورات اهل‌بیت‌علیهم السلام در جامعه اسلامی، اصلی اساسی، و موجب برقراری عدالت و وحدت است. همچنین در این مراسم آقای ارضی بر مصائب ام‌الائمة حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

استقرار کامل تکاوران و نیروهای ویژه نداجا در سواحل مکران

استقرار کامل تکاوران و نیروهای ویژه نداجا در طول سواحل مکران در روز نخست از مرحله نهایی رزمایش بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صدها تن از تکاوران دریایی و نیروهای عملیات ویژه نداجا در بخش‌های مختلف سواحل مکران (سواحل دریای عمان) مستقر شدند. فاصله بین بندر عباس تا انتهایی ترین نقطه مرز (مرز پاکستان) 24 مایل دریایی و در خط ساحلی، معادل 44 کیلومتر است که هم اکنون نیروهای عملیات ویژه نداجا در این خط ساحلی استقرار کامل یافته‌اند. روابط عمومی نیروی دریایی ارتش نوشت: هدف از این استقرار، تمرین عملیات مقابله با تهاجم دشمن به خط ساحلی است و تکاوران نداجا، از امروز با شیوه‌های مختلفی با حملات دشمن به خط ساحلی، مقابله خواهند کرد. در این عملیات، تکاوران زبده نیروی دریایی راهبردی ارتش،با سلاح‌های متنوع و جدیدی خود، انواع رزم‌ها را تمرین عملی کرده و توانایی‌ها خود در مقابله با نفوذ دشمن به خط ساحلی کشورمان را تمرین خواهند کرد.

عملیات ترکیبی بالگردهای مین روب یگان هوادریای نداجا

عملیات ترکیبی بالگردهای مین روب یگان هوادریای نداجا

در دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 955 بالگردهای نداجا با انجام عملیات ترکیبی صوتی و مغناطیسی موفق به نابودی مین های دریایی شدند.  
این تکنولوژی که تا پیش از این تنها در انحصار استکبار جهانی بود اکنون به دست کارکنان توانمند هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در اختیار کشور جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته است. 
عملیات مین روبی در دریا از سخت ترین انواع عملیات‌ها توسط بالگرد بوده و در ابعاد مختلف با حساسیت های متفاوت بصورت تکی و ترکیبی تمامی مین های کاشته شده در دریا را منهدم و بسترهای ایجاد آبراه امن جهت تردد ناوهای جنگی و شناورهای تجاری را فراهم می کند.

انهدام شناورها برای اولین بار با راکت هوشمند ایرانی

دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 95 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار ۱۰ درجه برگزار شد.

 
انهدام شناورها برای اولین بار با راکت هوشمند ایرانی + تصاویر 
ادامه مطلب ...

راکت های هوشمند دریایی دهلاویه اهداف را منهدم کردند

راکت های هوشمند دریایی دهلاویه اهداف را منهدم کردند در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ سامانه های پرتاب راکت های هوشمند دریایی دهلاویه برای اولین بار شناورهای هدف را مورد اصابت قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

این راکت های هوشمند که ساخته دست توانمند متخصصان داخلی است ضد شناور بوده و بصورت لیزری هدایت می شوند.

تیپ های عملیات ویژه و تکاوران دریایی در این روز از رزمایش انواع گلوله های هوشمند و سلاحهای بومی اعم از قایق های رعد مجهز به SPG9 و نیز قایق های آذرخش مجهز به راکت انداز ۱۲۲ میلی متری را برای اولین بار با موفقیت مورد ارزیابی قرار دادند.

این روزها نامه‌های فراوانی از گله‌مندی معیشت و بیکاری داریم

این روزها نامه‌های فراوانی از گله‌مندی معیشت و بیکاری داریم/ مسئولان بدانند باید معیشت مردم حل شودآیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به برپایی مراسم‌های ایام فاطمیه اظهار داشت: حوزه نیازمند ایجاد رشته‌های علمی است چراکه در آن افرادی برای مناظره تربیت می‌شوند که نمونه آن شیخ صدوق است که مهاجرت را برای تبلیغ برگزیده بود و این حرکت باید الگو برای حوزویان باشد و با هجرت خود دین را تبلیغ و با انحرافات مبارزه کنند. وی در ادامه برپایی مجالس عزاداری ایام فاطمیه را مدنظر قرار داد و گفت: همه‌ کسانی که این مجالس را برپا می‌کنند باید مجالس‌شان پرشور باشد.آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: برخی از مسئولان می‌گویند که مردم باید شاد باشند، ما هم می‌گویم باید مردم شاد باشند ولی با شکم گرسنه و دیدن جوان بیکار چگونه می‌شود شاد بود؟ مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: به تمام مسئولان هر دوره این توصیه‌ها را کرده و می‌کنیم اما وقتی رهبری نظام می‌گوید، "گاهی وضعیت مردم را می‌بینم شرمنده می‌شوم" چطور بعضی‌ها احساس شرمندگی نمی‌کنند؟ مسئولان نظام اسلامی به نصایح خیرخواهانه توجه کنند و با وحدت و همدلی مشکلات مردم را برطرف سازند.