نگرانی واشنگتن از پهپاد‌های مسلح با هدایت ماهواره‌ای ایران

بولتن ارتش آمریکا می‌نویسد: اگر در حال حاضر پهپادهای ایرانی در حال مجهز شدن به “جی‌پی‌اس” باشد، به زودی شاهد پیشرفت توانایی‌های ایران در زمینه‌های دیگر خواهیم بود.

 بولتن «دیده‌بان محیط عملیاتی» (OE Watch) متعلق به دفتر مطالعات خارجی نظامی ارتش آمریکا در جدیدترین شماره خود در بخش رصد ایران به سه موضوع پیوستن ایران به باشگاه پهپادهای مسلح با هدایت ماهواره‌ای، تولید قایق‌های تندرو توسط ایران و ورود نیروهای ویژه ارتش ایران به سوریه پرداخت.پیوستن ایران به باشگاه پهپادهای مسلح با هدایت ماهواره‌ای  نشریه ارتش آمریکا با پرداختن به خبر عضویت ایران در باشگاه پهپادهای مسلح نوشت: «بحث هدایت ماهواره‌ای یکی از مسائل مهم در زمینه نظامی به شمار می‌آید.
نگرانی آمریکا از پهپاد‌های مسلح با هدایت ماهواره‌ای ایران +سند
ادامه مطلب ...

انگلیسی‌ها کدام زبان‌های خارجی را باید یاد بگیرند

 این شورا معتقد است که انگلیسی‌ها فاقد مهارت‌های زبانی لازم برای آینده هستند و با انتشار گزارشی از نیازهای زبانی بلندمدت این کشور، ۱۰ زبان را برای یادگیری معرفی کرده است.
 هرکشوری نیاز به برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان دوم و سوم بر اساس نیازهای خود دارد و با توجه به ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترده‌ای که با جوامع و دیگر کشورها برقرار می‌کند، یادگیری زبان بین‌المللی خود را در اولویت قرار می‌دهد و این‌طور نیست که زبان انگلیسی پاسخگوی تمام نیازهای یک جامعه باشد.
انگلیسی‌ها باید چه زبانی یاد بگیرند
ادامه مطلب ...

آمریکا بدنبال تغییرات تدریجی و بلند مدت در ایران

 فیلیپ گوردون دستیار ویژه سابق رییس جمهور آمریکا از ماهیت اصلی توافق هسته‌ای پرده بر می‌دارد و تغییر رفتار ایران بصورت تدریجی و در بلندمدت را استراتژی اصلی اوباما معرفی می‌کند.

اندیشکده آمریکایی «بیکر» و مرکز مطالعات انرژی آمریکا، به طور مشترک میزبان سمیناری یک روزه با عنوان «درون توافق هسته‌ای با ایران» در ماه گذشته در دانشگاه رایس واقع در هیوستون تگزاس بودند که در آن روابط ایران و آمریکا پس از توافق، از جنبه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت. مهمان ویژه این مراسم «وندی شرمن»، معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران بود که سخنان او در این سمینار، پیش از این منتشر شده بود.

آمریکا بدنبال تغییرات تدریجی و بلند مدت در ایران
ادامه مطلب ...

کشته و زخمی شدن ۱۲۰ مزدور سعودی در «تعز»

 

به گزارش «المسیره»، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی (وابسته به انصارالله) در جریان درگیری‌های روز شنبه با مزدوران سعودی در حومه غربی تعز، ۵۰ تن از این عناصر را کشتند و ۷۰ نفر دیگر را زخمی کرده‌اند.


  
ادامه مطلب ...

بیانیه ارتش به مناسبت روز صنعت دفاعی

به گزارش مشرق، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: صنعت دفاعی کشور بعنوان نماد خودباوری و اعتماد به نفس ملی یکی از ارکان مهم صیانت از تمامیت ارضی و استقلال کشور می‌باشد که با حضور غیورمردان عرصه صنعت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موجبات رفع نیازمندی های دفاعی کشور را فراهم آورده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود، اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه جهادی؛ تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های بومی و ملی؛ بکارگیری عزم و اراده انقلابی در به صحنه آوردن استعداد‌های خلاق و اتکاء به دانایی و توانایی نیروهای متعهد و مکتبی میهن اسلامی بر اساس منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از جمله خصوصیات ارزشمند صنعت دفاعی کشور دانسته که با تکیه بر آنها این عرصه را به آوردگاهی از عظمت، پویایی، ورزیدگی و توانایی برای رفع نیازهای نیروهای مسلح تبدیل کرده و فرصت نمایش اقتدار و بازدارندگی دفاعی کشور و مقاومت و اراده ملت ایران به عنوان عامل اصلی شکست‌های راهبردی نظام سلطه و استکبار را فراهم آورده است.

نحوه درخواست معافیت پزشکی و کفالت مشمولان مقیم خارج از کشور

به گزارش مشرق، سرهنگ نجف حمیدزاده در خصوص نحوه درخواست معافیت ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: درخواست معافیت پزشکی و کفالت از نمایندگی های خارج از کشور فقط مربوط به مشمولانی می شود که متولد خارج از کشور بوده و در آنجا اقامت داشته و امکان تردد آنها به داخل کشور فراهم نیست.

وی افزود : مشمولان مقیم خارج از کشور با مراجعه به نمایندگی کنسولی ایران در کشور محل سکونت خود به یکی از نمایندگی های مجری معاینات پزشکی در شهرهای مونیخ ، دبی و پکن معرفی و درخواست آنان در شورای پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون مشمولان و معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: دانشجویانی که با داشتن معافیت تحصیلی در حال تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستند از شمول این طرح خارج و حتما باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) در داخل کشور مراجعه کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، وی گفت: دانشجویانی که در خارج از ایران مشغول تحصیل هستند و می توانند به داخل کشور تردد نمایند الزاما باید در داخل کشور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس +10) نسبت به درخواست خود اقدام نمایند.

 

ژنرال سه ستاره آمریکایی با تاکید بر پیشرفت‌های موشکی ایران و کره شمالی گفت، ایران و کره شمالی در مسیر افزایش قابلیت موشک‌های بالستیک ضد کشتی تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، «جیمز سایرینگ» ژنرال سه ستاره آمریکایی و مدیر آژانس دفاع موشکی این کشور در سخنانی با به تصور کشیدن تهدیدهای موشک بالستیک علیه آمریکا گفت، ایران و کره شمالی در حال پیشرفت در فن‌آوری‌های موشکی هستند.



ادامه مطلب ...

بازدید امیر اسماعیلی از پدافند جزایر کیش و ابوموسی

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) سایت‌های راداری خلیج فارس، گنو، فرماندهی اطلاعات و شناسایی الکترونیک(فاشا)، گردان اس200 و جزایر ابوموسی و سیری را مورد ارزیابی قرار داد.

همچنین در این بازدید توان عملیاتی گروه‌های پدافند هوایی کیش، بندر لنگه و سایت قشم، توسط معاونت‌های تخصصی قرارگاه پدافند هوایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

امیر اسماعیلی در این سفر با خانواده شهید عبدالحمید سالاری از شهدای مدافع حرم شهر بندر عباس نیز دیدار کرد و ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار گفت: حضور در کنار خانواده شهدا و عرض ادب خدمت آنها فقط به جهت این است که دلهای ما جلا پیدا کند و اعلام کنیم که ماهم ادامه دهنده راه این شهیدان والامقام خواهیم بود.

AK-103 در ایران تولید می شود

AK-103 در ایران تولید می شودبه گزارش مشرق،  16مرداد ماه جاری بود که خبرگزاری تسنیم در خبری مهم، از خرید سلاح‌های جدید انفرادی خبر داد. این سلاح‌ها، همان سلاح‌های مشهور AK-103 یا همان کلاشنیکف‌های 103 بودند.

حالا با گذشت نزدیک به 15 روز از انتشار خبر و بازتاب بسیار زیاد آن در رسانه‌های داخلی و خارجی، صبح امروز سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یک نشست خبری، در پاسخ به سوال یک خبرنگار در باره این خرید، خبر را تایید کرده است.

وزیر دفاع امروز با اشاره به موضوع خرید سلاح سبک کلاشنیکف گفته است: در 10 سال گذشته به علت اولویت طرح‌های هوا و فضا و دریایی، تولید سلاح‌های سبک کم شده بود اما با توجه به بحران‌های منطقه‌ای این خرید صورت گرفت که البته زیرساخت‌هایی نیز برای تولید این سلاح در داخل فراهم شده است. ما در داخل کشور امکان تولید سلاح‌های سبک و انفرادی را داریم و همه نیازهای نیروهای مسلح در کشور فراهم می‌شود.

امام مهدی در کلام امام حسین(ع)

 
محمّد فاطمی،
وجود مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ، اروحناله الفداء، در معارف به عنوان «خونخواه کشته کربلا» (۱) شناخته شده و شیعیان همراهی با آن امام منصور برای گرفتن انتقام خون حسین(ع) و یارانش را یکی از آرزوهای بزرگ خود می دانند، (۲) تا جایی که در هر عاشورا به یکدیگر اینگونه سر سلامتی می دهند: «اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین(ع)و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه الامام المهدی من آل محمد:» (۳)
ادامه مطلب ...

۴ تدبیر رهبر انقلاب درباره روابط ایران و روسیه

 بعد از ۸ سال ریاست جمهوری پوتین، معاون وی (مدودوف) برای ۴ سال بر این منصب نشست تا دوباره بعد از او ولادیمیر روی کار بیاید

* پوتین با تغییر نگاه می‌آید

روند همکاری‌ نظامی ـ فنی روسیه با ایران پس از بحران کوزوو و روی کار آمدن پوتین در روسیه دچار تحولی اساسی شد. در فروردین ۱۳۷۹ روسای ‌جمهور وقت ایران و روسیه در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند و در دی‌ماه همان سال «ایگور سرگیف» وزیر دفاع وقت روسیه به  ایران آمد.


ادامه مطلب ...

از کیومرث تا سوشیانس

 عقیده به ظهور «موعود» مخصوص به دین یا ملت خاص نیست. هر یک از ملل منتشر در عالم به نوعی برای این اعتقاد اقرار آورده اند و برای رهایی جهان از چنگال ظلم و تباهی ، ظهور منجی آخرالزمان را انتظار می کشند. «سوشیانس مزدیسنا» به منزله «کرشنای » برهمنان و «بودای پنجم » بودائیان مورد قبول همه زردشتیان می باشد، آنان منتظر سه موعود می باشند و قائل به وجود هزار سال فاصله میان هر یک از آنانند. «این موضوع در اوستا و کتب پهلوی و پازند و پارسی مشروحا با یک زبان شاعرانه و تعبیرات بسیار دلکش و عالی بیان شده است در اوستای عهد ساسانیان نسک مخصوصی راجع به سوشیانس بوده است » بنابر اعتقاد زردشتیان ، طول جهان دوازده هزار سال خواهد بود که خود به چهار دوره یا عهد سه هزارساله تقسیم می شود.

با مراجعه به منابع دینی زردشتیان بویژه فصل اول «بندهشن » دریافته می شود که در سه هزار سال آغازین از عمر جهان ، اهورا مزدا عالم روحانی فروهر را آفرید و پس از آن ، جهان جسمانی را پدیدار ساخت، عمر این دوره از حیات جهان نیز سه هزارسال بطول انجامید.

ادامه مطلب ...

نصرالله: در جنگ آینده ما پیروز میدانیم

نصرالله

دبیرکل حزب‌الله لبنان پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ میلادی را خارج از سنتهای طبیعی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در گفتگو با شبکه خبری المنار گفت: پیروزی مقاومت در جنگ 33روزه سال 2006 میلادی خارج از سنتهای طبیعی بود، و این پیروزی با اراده و یاری و حمایتهای خداوند محقق شد.

وی افزود: نمی‌توان آنچه را در جنگ 33روزه رخ داد توضیح داد، فقط می‌توان گفت که این یک پیروزی الهی بود و وعده‌ای بود از جانب خداوند برای مجاهدان صبور.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ایمان ما به پیروزی مبتنی بر ایمان ما به وعده خداوند به مجاهدان بود و من یقین دارم که اگر هر جنگی علیه ما شعله‌ور شود، ما پیروز میدان خواهیم بود.

چینی؛ اولویت آمریکایی‌ها در یادگیری زبان خارجی

 بر اساس طرح «یک میلیون قدرتمند» که میان اوباما و رئیس جمهور چین به امضاء رسیده، قرار است یک میلیون دانشجوی آمریکایی زبان چینی را یادبگیرند.

مارک زاکربرگ بنیانگذار «فیس‌بوک»، میرا سوروینو هنرپیشه آمریکایی و برنده جایزه اسکار و ساشا دختر اوباما چه وجه مشترکی دارند؟ همه آنها چینی را به عنوان زبان دوم فراگرفته‌اند.

یادگیری زبان چینی، اولویت اول آمریکایی‌ها
ادامه مطلب ...

نگرانی آمریکا از قطار ترانزیتی بین ایران و چین

 بولتن اطلاعاتی ارتش آمریکا:

نگرانی‌ که قطارهای ترانزیتی بین ایران و چین ایجاد می‌کنند، این است که می‌توانند حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی باشند و بدین ترتیب امکان کنترل آنها خیلی سخت‌تر از کنترل کشتی‌هاست.

  بولتن «دیده‌بان محیط عملیاتی» (OE Watch) متعلق به دفتر مطالعات خارجی نظامی ارتش آمریکا در جدیدترین شماره خود در بخش رصد ایران به سه موضوع عملیات پهپادهای ایران در حلب، تولیدات جدید وزارت دفاع و قطار ترانزیتی راه ابریشم پرداخت.
ایران تجهیزات نظامی جدید تولید می‌کند + دانلود /// در حال ویرایش
ادامه مطلب ...

آیا ایران پایگاه خود را در اختیار روس‌ها قرارداد؟

 نگاهی به برخی حواشی عملیات مشترک ایران و روسیه

واگذاری پایگاه نظامی به کشورهای خارجی طبق اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی، امری ممنوع است اما آیا اقدام اخیر -حضور بمب افکن‌های روسیه در ایران- به منزله واگذاری پایگاه به روس‌ها بود؟














ادامه مطلب ...

حذف نام مقام امنیتی آمریکایی از نشست اقتصادی ایران و اروپا

 پس از گزارش آگاه سازی از حضور مقامات امنیتی آمریکا در سومین مجمع اروپا-ایران که درباره چگونگی جذب ایران در بازارهای اروپایی است، سایت این کنفرانس نام و مشخصات یکی از این مقامات امنیتی را از پایگاه اطلاع‌رسانی خود حذف کرد.

 هفته گذشته آگاه سازی گزارشی تحت عنوان «حضور مقامات امنیتی آمریکا در نشست اقتصادی ایران و اروپا» از گردهمایی شمار زیادی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور و نمایندگان شرکت‌های بزرگ اروپایی و سفرای برخی از این کشورها در ایران در سومین مجمع اروپا-ایران واقع در «گرند هتل دالدر» زوریخ منتشر کرد و نسبت به حضور برخی افراد آمریکایی با سابقه سیاسی و امنیتی در این کنفرانس هشدار داد.

حذف نام رامین عسگرد بعد از گزارش آگاه سازی
ادامه مطلب ...

اگر می خواهید سرما نخورید این میوه را بخورید

 
اگر می خواهید سرما نخورید این میوه را بخورید
همه افراد به دنبال راهی هستند تا از مریضی در امان باشند و هیچ کس را نمی توان پیدا کرد که برای مریض شدن برنامه ریزی داشته باشد. بالعکس، همه ما به دنبال راه هایی برای جلوگیری از انواع مریضی ها هستیم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، لیمو یک میزبان خوب برای انواع مواد شیمیایی گیاهی است که به تنهایی ۶۴ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را برطرف می کند.


ادامه مطلب ...

دست مصنوعی شهید تقحص شده

عکس/ دست مصنوعی شهید تقحص شده
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، شهید احمد صداقتی    در عملیات «فرمانده کل قوا» از ناحیه دست مجروح و یکی از دستانش قطع شده بود، اما با این وجود بار دیگر در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یافت. او که فرماندهی یکی از گردان های «لشکر 14 امام حسین (ع)» را بر عهده داشت، سرانجام سال 61 در عملیات «محرم» و منطقه شرهانی به شهادت رسید و پیکرش در فروردین ماه 1392 به همراه قمقمه ای که پس از 30سال همچنان آب درونش داشت و همچنین دست مصنوعی اش تفحص شد.

 
یک مقام بلندپایه کاخ سفید گفت: در صورت لزوم، اقدام‎های لازم در خصوص طولانی شدن نبرد در سوریه اتخاذ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده در پنج سال اخیر از هیج اقدامی برای حمایت از گروه‎های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق فروگذار نکرده است؛ اما به‎ راستی کاخ سفید در پس این پشتیبانی همه جانبه از معارضان افراط‎گرای منطقه به دنبال چه اهدافی است؟ 
وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

ادامه مطلب ...

سازه‌های دیدنی‌ کره شمالی

 یک عکاس فرانسوی از سازه‌های پایتخت کره شمالی شهر پیونگ یانگ عکس‌هایی گرفته است و آن‌ها را در اینترنت به نمایش گذاشت.
 
این تصاویر شامل تصاویری از ساختمان‌ها، آسمان‌خراش‌ها، مکان‌های تفریحی و ورزشی و سینماهای این شهر است.
جاهای دیدنی کره شمالی +تصاویر

ادامه مطلب ...

استقبال اسرائیل از نزاع بین شیعه و سنی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فاش کرد نزاع شیعه و سنی می‌تواند برخی کشورهای عرب را به سوی اسرائیل بکشاند.

موشه یعلون ضمن یک سخنرانی گفته است: رژیم ایران همچنان به حمایت از سازمان‌های ضد اسرائیلی ادامه می‌دهد و دشمنان ما را تقویت می‌کند.

وی می‌افزاید: «این واقعیت که حکومت‌های عرب سنی در منطقه دارای منافع مشترک بسیاری با اسرائیل هستند، حتی آن کشورهایی که هنوز با اسرائیل پیمان صلح امضاء نکرده‌اند و از جمله امیرنشین‌های عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای عرب شمال آفریقا، امروز که خود را با تهاجم حکومت شیعه ایران روبرو می‌بینند به اسرائیل نزدیک می‌شوند و منافع مشترک به وجود می‌آید.»

البته یعلون به این واقعیت اشاره نکرده است که هیچ مسلمان راستینی- اعم از شیعه و سنی- هرگز نمی‌تواند رژیم کودک‌کش و اشغالگر فلسطین مقدس را که همزمان با حزب‌الله شیعه و حماس و جهاد اسلامی سنی می‌جنگد و در تجاوزطلبی فرقی میان این گروه‌ها قائل نیست، دوست خود تصور کند اما طبیعتا حساب برخی رژیم‌های مرتجع و ضد مردمی در منطقه از اسلام جداست و اگر میان آنها دوستی و ائتلافی هم شکل می‌گیرد ائتلاف علیه اسلام اصیل (ضداستکباری) است.

از رفت و آمد تجار خارجی آبی گرم نشده است

دولتبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، در خاطره‌ای از ایشان آورد:
* از رفت و آمد تجار خارجی آبی گرم نشده .
«بنده به مسائل معیشت مردم خیلی فکر می‌کنم،خیلی دغدغه‌مندم نسبت به مسئله‌ی معیشت مردم. امّا هرچه فکر میکنم، هرچه با کارشناس‌ها و آدمهای وارد و مطّلع مشورت میکنم، میبینم جز این راهی وجود ندارد که ما قاطعاًنه تکیه کنیم به مسائل داخلی.

 اینکه تجّار خارجی بیایند و بروند و هیچ آبی هم از اینها گرم نشود که تا حالا هم‌ نشده چه فایده دارد؟ الان حدود یک‌سال است مدام می‌آیند و میروند؛ کاری هم نکرده‌اند.
 اگر هم بخواهند کاری کنند، تصرّف بازار ایران است که درست به ضرر ما است. فایده‌ی آمد و رفت این هیئتها باید سرمایه‌گذاری باشد، باید ایجاد تولید باشد، باید در جاهایی که احتیاج داریم به فنّاوری جدید، آوردن‌ فنّاوری جدید باشد؛ اینها باید باشد؛ اینها نیست یا کم است.»

افراد مطرح سیاسی از چه تلفن‌هایی استفاده می‎کنند؟

 در این خبر به شما خواهیم گفت که افراد مطرح سیاسی کشورها از چه نوع تلفن های هوشمندی استفاده می کنند.
این روز ها کمتر کسی را می توان یافت که کاربر گوشی های هوشمند نباشند. حتی شخصیت های سیاسی از این قاعده مستثنی نبوده از تلفن های هوشمندی که اکثرا ساخت کشورهای خود می باشند استفاده می کنند . شاید برای شما جالب باشد که بدانید این شخصیت ها از چه نوع تلفن هوشمندی استفاده می کنند.

تلفن هوشمند افراد مطرح سیاسی
ادامه مطلب ...

کالاهای لوکس؛ هدیه غرب به ایران پس از برجام

 با اعلام رفع تحریم‌ها در پسابرجام انتظار می‌رفت که کشورهای غربی با وارد کردن تکنولوژی‌، اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران کنند اما اکنون با سرازیر شدن برندهای لوکس عملا به جای جذب سرمایه، فقط کالاهای مصرفی غیرضروری وارد ایران می‌شود.
کالای لوکس/// در حال ویرایش

ادامه مطلب ...