رحمت بر سردار شجاع و مؤمن...



حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته‌ای را در تجلیل از شهید محمد ناظری بر روی عکس آن سردار شجاع و مؤمن مرقوم کردند.

متن دست نوشته رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحمت و رضوان بر شهید عزیز، سردار شجاع و مؤمن که عمر خود را در جهاد فداکارانه گذرانید و جوانان و مجاهدان بسیاری تربیت کرد. خداوند او را با شهدای صدر اسلام محشور فرماید. سیّد علی خامنه‌ای

 

سردار رشید اسلام دریادار پاسدار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه در منطقه نازعات و جانباز فداکار دفاع مقدس، هفته گذشته به شهادت رسید.

6 خاصیت پیاز که نمی‌دانستید

 
6 خاصیت پیاز که نمی‌دانستید
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشینیان ما که هنوز با داروهای شیمیایی آشنا نبودند، برای درمان درد و بیماری از مواد طبیعی که در دسترسشان بود استفاده می‌کردند و با وجود این از تندرستی نسبی و قدرت بالای مقابله با بیماری‌ها برخوردار بودند.  
امروزه، به محض اینکه با درد یا نشانه‌ای از بیماری رو به رو شویم به سراغ پزشک می‌رویم و مصرف دارو به ویژه مسکن‌ها به بخشی از زندگی روزمره بدل شده است.
ادامه مطلب ...

از تکنیک تا استراتژی با “خود”هایی از جنس عدد

 آواتاریسم

آواتار به معنای حلول است و ریشه‌اش از فرهنگ هندویسم آمده که در آن فرهنگ، معنای عمیق هبوطِ آسمان به زمینِ ایزَدان هندو، در قالب مادی را بیان می‌کند.    زمانی طولانی گذشتگان ما از آثار هنری و غار نگاره‌های به روی دیوارها لذّت می‌بردند و همچنان هم بشرِ سوار بر شاتل فضایی عصر حاضر، با انسان‌های پوستین بر تنِ مصور شده‌ بر دیواره­‌ی غارها ارتباط برقرار می‌کند. دوره‌­ای دیگر آدمی با نوایِ موسیقایی محیط طبیعی اطرافش، پرندگان و موسیقیِ با کلام همراه شد و ارتباط برقرار کرد. نوادگانشان به عرصه­‌ی ادبیات روانه می‌شدند و به شخصیت‌های اصلی نثرها، نوشته­‌ها، اشعار و حماسه‌ها علاقه‌ پیدا ­می‌­کردند. مدّتی اساطیر یونان و روم باستان و اندک زمانی پس از آن شاه‌نامه سراییِ فردوسیِ کبیر. این اتفاق در این عرصه به دلیل آزاد گذاشته شدن تخیلِ مخاطبش برای تجسم هر چه بیشترِ هر چیز در قصه، داستان و رمان بهتر و کامل‌تر میبود

ادامه مطلب ...

جدال لفظی آمریکا و روسیه

افسران - جدال لفظی آمریکا و روسیه

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با رهبران پنج کشور شمال اروپا گفته است که ایالات متحده و این کشورها در نگرانی درباره 'حضور نظامی خصمانه و فزاینده' روسیه اتفاق نظر دارند. این ساعاتی پس از موضع‌گیری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در انتقاد از گسترش سپر دفاع موشکی ناتو بود.

سپاه پاسداران و نیروی قدس،با مبالغ کم،توانسته اند کارهای زیادی انجام دهند!

افسران - اعتراف جالب وندی شرمن: سپاه پاسداران و نیروی قدس،با مبالغ کم،توانسته اند کارهای زیادی انجام دهند!

به گزارش فارس، رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکایی (وندی شرمن) گفت:
«نکته مهم که بسیار حائز اهمیت است، این است که شکی وجود ندارد که ایران می‌تواند این پول را برای مقاصد دیگر استفاده کند و سوالی وجود ندارد که با رفع تحریم‌ها، اقتصاد ایران می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و شک ندارم که با بهبود وضعیت اقتصادی، سپاه پاسداران هم پول بیشتری به دست می‌آورد. اما می‌خواهم به شما یادآوری کنم که سپاه پاسداران و نیروی قدس، با همان مبالغ کم، توانسته بود کارهای زیادی انجام دهد.»

شهادت در اذان ظهر به افق عشق

 حاج کاظم نجفی رستگار در نخستین روزهای بهار سال ۱۳۳۹ در شهر ری به‌ دنیا
آمد.مانند دیگر کودکان هفت سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس سوم دبیرستان درسش
را ادامه داد. پس از آن در صف عناصر انقلابی قرار گرفت.
تصمیم بزرگ شهید «کاظم نجفی رستگار»

با
پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز غائله کردستان و تحرکات نیروهای ضد انقلاب،
همراه نیروهای «شهید دکتر مصطفی چمران» راهی کردستان شد و آموزش‌های چریکی
را در آن‌جا فرا گرفت.

ادامه مطلب ...

خداحافظی مایکروسافت با برند نوکیا

مایکروسافت بعد از فروش مایوس کننده ۱۵ میلیون گوشی، تصمیم به بستن واحد موبایل خود با برند نوکیا را گرفته و ظاهرا خریدار نیز کسی جز کمپانی تایوانی فاکسکان نیست.
 

بر اساس قرارداد منعقده خرید Nokia devices and Services در سال ۲۰۱۴ ، مایکروسافت مالک معنوی نام و برند نوکیا تا سال ۲۰۲۴ است و می تواند این نام را به هر کس دیگری بفروشد. به همین دلیل منابع آگاه چینی اعلام کردند که مایکروسافت که از بخش موبایل نوکیا راضی نیست تصمیم گرفته است تا آن را بفروشد. البته لازم به ذکر است که سرفیس فون، گوشی جدیدی که قرار است بیاید، متعلق به واحد موسوم به Microsoft Mobile است و خواهد بود. این واحد در واقع تولید کننده گوشی های لومیا است که همچنان در اختیار مایکروسافت خواهد بود و بدلیل ادغام لومیا در مایکروسافت موبایل، قرار است ۵۰ درصد از کارمندان و تکنسین ها نیز از کار بی کار شوند. جالب اینجاست که مایکروسافت از بابت فروش حق امتیاز اختراعات اندرویدی متعلق به خود بیشتر از گوشی های ویندوزی درآمد کسب کرده است و از سوی دیگر موفقیت های بخش تبلت سرفیس و تیم سازندگان به رهبری «پانوس پانای» باعث شده تا مدیریت ارشد تصمیم بگیرد تا آینده طراحی بخش موبایل خود را به آنها بسپارد. از زمان پیوستن نوکیا به مایکروسافت تاکنون ۱۸ هزار نفر بی کار شده اند و باید منتظر بیکاری نیمی دیگر از کارمندان بخش فروخته شده نیز باشیم.

نگاهی به بازی انقلاب ۱۹۷۹

در یکی از بخش‌های بازی، شخصیتی روی یک خودرو رفته و پشت میکروفون می‌گوید: “دوستان من، یک ایران دیگر در افق است، یک ایران پرشکوه و درخشان.

داستان‌گویی در عصر مدرن به ابزاری مؤثر تبدیل شده که با فناوری‌های حیرت‌انگیز، مخاطبین را در معرض دیدگاه‌های مختلف قرار می‌دهد. یکی از محصولات این فناوری‌ها که توانسته توجه زیادی را در جشنواره فیلم ساندنس آمریکا به خود جلب کند، یک بازی ویدیویی به نام انقلاب ۱۹۷۹ است که به گیمر امکان می‌دهد تا حضور در فضای انقلاب سال ۱۹۷۹ ایران را تجربه کند.

بازی انقلاب 1979
  ادامه مطلب ...

سپر موشکی ناتو، بودجه دفاعی روسیه را افزایش داد

 

با آغازبکار سامانه دفاع موشکی ایالات متحده در رومانی از سویی و ادعای حمله سایبری آژانس‌های اطلاعاتی روسیه به یکی از ارگان‌های سیاسی آلمان، جنگ سرد جدید وارد مرحله تازه‌ای شده است.

 ۸۰۰ میلیون دلار، هزینه‌ای است که دولت آمریکا در پایگاه نظامی رومانی خرج کرده است. سپر موشکی آمریکایی Aegis زمین‌پایه دقیقاً در پایگاه Deveselu در جنوب غرب بخارست مستقر شده که پیش‌تر متعلق به اتحاد جماهیر شوروی بود.
پوتین بودجه دفاعی را برای مقابله با سپر موشکی آمریکا افزایش داد

   ادامه مطلب ...

جنجال برای حضور زن محجبه در کلیپ تبلیغاتی جیپ

استفاده از زن مسلمان محجبه در کلیپ تبلیغاتی حودروی جیپ که در فینال سوپر بول، مسابقات قهرمانی فوتبال ملی آمریکا نشان داده شده، با بازتاب و واکنش شدیدی به ویژه در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر روبرو شده است.

 استفاده از زن مسلمان محجبه در کلیپ تبلیغاتی حودروی جیپ که در فینال سوپر بول، مسابقات قهرمانی فوتبال ملی آمریکا نشان داده شده، با بازتاب و واکنش شدیدی به ویژه در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر روبرو شده است.
جنجال برای حضور زن محجبه در کلیپ تبلیغاتی جیپ

در این کلیپ تبلیغاتی تصاویری از سرزمین‌های آمریکا و به دنبال آن سرزمین‌های زیبای دیگر کشورها به همراهی آواز سنتی آمریکایی با عنوان “این سرزمین شما است” مشاهده می‌شود.

محافظه‌کاران فوری به این کلیپ ویدئویی واکنش نشان داده و بخاطر استفاده از زن محجبه در آن به این شرکت خودروسازی اعتراض نمودند. در حال حاضر ۶ تا ۸ میلیون زن مسلمان در آمریکا زندگی می@کنند که در مقایسه با زنان مسلمان ساکن سایر کشورها بیشتر پایبند به عقاید مذهبی هستند.

تبیین سه مسئولیت مهم روحانیت...

  دیدار طلاب، مدیران و مدرسان حوزه‌های علمیه استان تهران

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مدیران، مدرسان و طلاب حوزه های علمیه تهران، «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرت افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی» را سه وظیفه عمده روحانیت برشمردند و تأکید کردند: طلاب باید با کسب صلاحیتها و آگاهیهای لازم، در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسئولیتهای تعیین کننده در جامعه آماده کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با توصیه به طلاب برای قدر دانستن ارزشها و مسئولیتهای طلبگی افزودند: اگر همه تخصصهای مورد نیاز یک جامعه به بهترین شکل وجود داشته باشد اما جامعه، دینی نباشد، آن ملت در دنیا و آخرت دچار خسران و مشکلات واقعی خواهد بود و این مسئولیت عظیم یعنی تبدیل جامعه به جامعه ای دینی، بر عهده علما و روحانیت و طلاب است.

ادامه مطلب ...

ایران چگونه انتقام دانشمندان هسته‌ای را گرفت؟

 

ژنرال سلامی اشاره‌ای به نوع عملیات و زمان و مکان آن نکرد ولی احتمالا مربوط به حادثه موزه یهودی بروکسل، پایتخت بلژیک باشد که در بیست و چهارم مه ۲۰۱۴رخ داد. در این عملیات ۲ افسر برجسته دستگاه موساد که در ترور عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله در سال ۲۰۰۸ نقش داشته‌اند کشته شدند.

به گزارش آگاه سازی، روزنامه رأی‌الیوم چاپ لندن نوشت:  واکنش حزب‌الله به حمله اسرائیل قبل از سخنرانی سیدحسن نصرالله صورت گرفت. در حمله حزب‌الله چند خودروی نظامی ارتش اسرائیل و شماری از افسران و سربازانش کشته شدند.

 مقاومت لبنان توانسته است با نفوذ به نقاط امنیتی و شکستن کمربند امنیتی منطقه بسته نظامی این عملیات را اجرا کند. دشمن در این منطقه احساس راحتی می‌کرد و هر کاری که می‌خواست صورت می‌داد. عملیات حزب‌الله به حمله تمساح در کمینی به شکاری که به آرامی و بدون ترس به رودخانه نزدیک و سپس غافلگیر می‌شود، شبیه است.

ادامه مطلب ...

اغفال صدام و انحراف از فتح‌المبین

طمات و آسیب‌های ایران در این عملیات بسیار ناچیز بود، اما دشمن بیش از ۸۵۰ تن کشته، زخمی و اسیر داد و ۱۵دستگاه تانک و نفربر و ۷ قبضه خمپاره انداز آنها منهدم شد.
برای این که عراق باز نتواند با تمرکز نیرو و با خیال آسوده از جبهه‌هایی چون « چزابه » حرکاتی غیر قابل پیش بینی انجام دهد و برای تجزیه قدرت فرماندهی و تصمیم‌گیری دشمن، از سوی فرماندهان خودی تصمیم به اجرای یک عملیات انحرافی در جبهه های مختلف _ بجز منطقه عملیاتی فتح المبین _ گرفته شد.

چند طرح مورد نظر بود، اما به دلایلی تنها طرح «ام الحسنین (سلام الله علیها) » به اجرا گذاشته شد. این عملیات در سه مرحله طی روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در محور حمیدیه _ کرخه کور ( نور) انجام شد و طی آن نیروهایی از ایران با شیوه‌های چریکی که تا آن زمان به کار گرفته نشده بودند در جنوب کرخه ضرباتی به دشمن وارد آوردند.

لطمات و آسیب‌های ایران در این عملیات بسیار ناچیز بود، اما دشمن بیش از ۸۵۰ تن کشته، زخمی و اسیر داد و ۱۵دستگاه تانک و نفربر و ۷ قبضه خمپاره انداز آنها منهدم شد.

بازداشت مجری شبکه ماهواره‌ای ضدانقلاب

صبری حسن پور، یکی از عوامل رسانه ای و مجری شبکه ماهواره ای ضد انقلاب “سیمای رهایی” در تهران بازداشت شد.

صبری حسن پور سخنگوی تشکل غیر قانونی کنگره ملی ایرانیان برای نجات ایران و مجری شبکه ضد انقلاب سیمای رهایی (فعال در هلند) که در پوشش دیدار با خانواده خود به ایران عزیمت کرده بود دستگیر شد.یک منبع آگاه با اعلام این خبر به جهان نیوز، گفت: وی بارها در سخنانش بر لزوم تغییر نظام جمهوری اسلامی سخن به میان آورده است.

وی در ادامه افزود: وی در مدت حضور در ایران به شهرهای تهران، اهواز، اصفهان و کرج سفر کرده است.


http://www.jahannews.com/images/docs/files/000486/nf00486077-2.jpghttp://www.jahannews.com/images/docs/files/000486/nf00486077-1.jpg
ادامه مطلب ...

کیک های بی نظیر مرمری آینه ای

 برترین ها: قناد روسی «اولگا» شیرینی هایی می سازد که شبیه آینه های مرمرین هستند. اگرچه او زیاد شناخته شده نیست اما حساب اینستاگرام او حسادت خیلی ها را برمی انگیزد.موادی که او در کیک هایش استفاده می کند، شامل ۲۰ گرم پودر ژلاتین، ۱۲۰ گرم آب، ۳۰۰ گرم گلوکز، ۳۰۰ گرم شکر، ۱۵۰ گرم آب ۲۰۰ گرم شیر شیرین، ۳۰۰ گرم شکلات (سفید، شیری، تلخ یا ترکیبی) و رنگ غذا می شود. اثر مرمری با استفاده از ریختن لعاب های مختلف روی کیک به دست می آید. کیک های شگفت انگیز او را در این مطلب ببینید.
کیک های بی نظیر مرمری آینه ای
ادامه مطلب ...

یادی از حاج عباس کریمی در سالگرد شهادتش

 

«از رفتار، نشست و برخاست و نیز صحبت‌ها و برخوردهای شهید احساس عجیبی به انسان دست می‌داد. هنگامی که من با ایشان روبرو می‌شدم بی‌اختیار خود را ملزم به رعایت ادب و احترام در مقابل او می‌دیدم.» این سخنان بخشی از گفته همسر شهید حاج عباس کریمی در رابطه با زندگی مشترک با این فرمانده شهید است.

1426057429553_karimi5.png

 عباس سال ۱۳۳۶ هجری شمسی در «قهرود» کاشان چشم به جهان گشود. دوران ابتدایی را در این روستا به پایان رسانید و وارد هنرستان شد. بعد از اخذ دیپلم در رشته نساجی، به سربازی رفت. دوران خدمت وظیفه او با مبارزات انقلابی امت اسلامی ایران همزمان بود. با وجود خفقان شدید حاکم بر مراکز نظامی، اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) را مخفیانه به «پادگان عباس‌آباد» تهران منتقل و آنها را پخش می‌کرد. پس از فرمان حضرت امام خمینی(ره)، خدمت سربازی خود را رها کرد و با پیوستن به صف مبارزین در راه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فعالیت کرد و در جریان تشریف فرمایی حضرت امام(ره) نیز جزو نیروهای انتظامی کمیته استقبال بود. در بهار سال ۱۳۵۸ به هنگام تأسیس سپاه پاسداران کاشان با احساس تکلیف، به عضویت سپاه درآمد و در قسمت اطلاعات مشغول به خدمت شد.

ادامه مطلب ...

تاکسی تله‌کابین‌ خودران برای آسمان خراش‌های شیکاگو

این هفته ابداعات و اخترعات خوبی اخبار دنیای فناوری را در خود غرق کرد.
 

در بحث حمل‌ونقل، هیچ وسیله‌ای مهیج‌تر از هاوربرد نیست که برای آینده حمل‌ونقل به واقعیت نزدیک‌تر شده است. این هفته مخترع فرانسوی با به پرواز درآوردن هاوربرد به ارتفاع ۷۳۸۸ پا رکورد گینس را شکست.

همچنین مسولان شیکاگو طرح تله‌کابین شیشه‌ای با کابل کریستالی بلندی را تصویب کردند که از آن به‌عنوان تاکسی خودران

برای جابجایی بین آسمان خرشهای شهر مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

در دنیای خودران ها این هفته باخبر شدیم که کرایسلر و گوگل تیم مشترکی برای ساخت مینی ون خودران تشکیل داده‌اند. این در حالی است که Lyft دیگر غول این صنعت اعلام کرد از سال آینده تاکسی‌های الکتریکی خودران خود را راهی جاده‌ها می‌کند.

 

  
ادامه مطلب ...

“وایبر” به کجای گوشی شما دسترسی ندارد؟

گوشی‌های هوشمند با توانمندی‌های متعددشان کمک بزرگی به افزایش کیفیت زندگی ما کرده‌اند. امّا مثل هر تکنولوژی دیگری، نباید به صورت تمام و کمال به آنها اعتماد کرد اما اجازه‌هایی که ما هنگام نصب وایبر برایش صادر می‌کنیم چیزی فراتر اعتماد کامل است؛ اعتمادی که کمتر می‌توان نمونه‌ای برای آن یافت.

 به دوستانتان نزدیک باشید و به دشمنانتان نزدیک‌تر. این جمله معروف را حتماً شنیده‌اید. کسانی که بسیار به شما نزدیکتر هستند و اطلاعات بیشتر از شما دارند، می‌توانند مهلک‌ترین صدمات را بزنند. دوربین، میکروفون، دستیار صوتی، حسگر ژیروسکوپ، حسگر شتاب
سنج، حسگر نور، مجاورت سنج، فشار سنج، دما سنج، موقعیت یاب
GPS و بسیاری از این قبیل موارد از امکاناتی
هستند که در دستگاه­‌های هوشمند ذکر می­‌شوند؛ امّا آیا می‌­دانید هر کدام از این ابزارها می­‌توانند به عنوان چشم‌­ها و گوش‌­هایی برای جاسوسی از شما کاربرد داشته باشند؟ این اسمارتفون­‌های جذاب و زیبا، می­‌توانند بدترین دشمن شما هم باشند. دوربین تلفن همراه شما به هزار و یک دلیل اعم از آلودگی به ویروس‌­ها، حفره‌­های موجود در نرم‌­افزارها و نصب نرم
افزارهای
مخرب روی دستگاه می‌­تواند خود به خود به ثبت تصاویر اطراف دستگاه بپردازد

صدای محیط به راحتی با میکروفن قابل ضبط شدن است. تجهیزات مکان‌یابی هم به شما این امکان را میدهند تا موقعیت خود را روی نقشه مشاهده کنید و از امکاناتی مانند مسیریابی بهره‌مند شوید، اما آیا می­‌توانید با اطمینان بگویید موقعیت شما در هر لحظه برای مقاصد دیگری ثبت و به سرورهای مختلف ارسال نمی‌­شود؟
شاید بگویید که اطلاعات شما برای کسی جذابیت ندارد. در حداقلی‌­ترین حالت ممکن، شرکت­‌های تجاری با داشتن این اطلاعات شما را بمباران تبلیغاتی می‌­کنند. این روند می­‌تواند به سوی هکرها و سازمان­‌های بزرگ و دولت­ها هم تسری پیدا کند. به هر حال هیچ­‌کس نمی‌­خواهد بخشی از اطلاعاتش هیچ‌­وقت در فضای آنلاین پخش شود. راه­‌حل‌­های
مقابله با احتمال لو رفتن اطلاعاتتان هم ساده است

چرا باید از گوشی‌های هوشمند بترسیم؟ // در حال ویرایش

  
ادامه مطلب ...

ایران به اهرم فشار علیه عربستان و اسرائیل دست پیدا کرد

 

ایران ممکن است هرگز به بمب اتم برای تهدید دشمنان منطقه‌ای خود و وادار کردن آنها به پذیرش نفوذ رو به رشد و استراتژی‌های منطقه‌ای خود نیازی نداشته باشد.

به گزارش آگاه سازی، روزنامه جروزالم پست به قلم قانم مصیبه نوشت: ایران ممکن است به اهرم فشار استراتژیک و اقتصادی بر عربستان‌ سعودی و اسرائیل به‌صورت همزمان دست پیدا کرده باشد.
 سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای ادای احترام به سلمان، پادشاه جدید عربستان‌سعودی، نمی‌توانست در زمانی مهم‌تر برگزار شود.

 هفته‌های گذشته، زمان‌هایی مهم برای خاورمیانه بوده است.  تحولات اخیر این تهدید را به همراه دارد که موجب گسترش بی‌ثباتی در منطقه و در واقع جهان شود اما پوشش رسانه‌ای خاص از مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و سقوط همزمان دولت یمن، فوری‌ترین، مهم‌ترین و نگران‌کننده‌ترین رویدادها نیستند.
 وقایع در حال روی دادن، از جمله قدرت گرفتن گروه داعش، تجدید حیات القاعده، هرج و مرج در سوریه و لیبی، سطح بی‌سابقه‌ای از پناهندگان غیرنظامی و احتمال جنگ داخلی در یمن، سیاستگذاران در سراسر جهان را به چالش کشیده‌اند اما رویدادی کمتر آشکار و بیشتر تهدیدکننده وجود دارد که ممکن است تاکنون روی داده باشد و می‌تواند بیشتر موجب بی‌ثبات کردن اوضاع در سال‌های آینده شود. 


  
ادامه مطلب ...

حد آیة الکرسی تا کجاست؟

حد آیة الکرسی تا کجاست؟

 حضرت آیت الله وحید خراسانی در پاسخ به سئوالی پیرامون انتهای آیة الکرسی نظر خود را بیان کردند.
متن سئوال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است.
سؤال: آیا آیة الکرسی که در نماز خوانده می شود باید تا کجا ختم شود تا «وهو العلی العظیم» یا تا «هم فیها خالدون» ؟
پاسخ: آیة الکرسی تا «و هو العلی العظیم» است ولی در موارد خاصّی مثل نماز لیلة الدفن، احتیاط آن است که تا «هم فیها خالدون» خوانده شود.

قایقی به شکل سفینه فضایی

 شرکت ایتالیایی جت کپسول که متخصص ساخت وسایل آبی است به تازگی آخرین قایق شناور خود را ظاهر کرده است. این قایق که شبیه به سفینه فضایی است ۱۲٫۵ متر قطر دارد و شامل سیستم هایی می شود که از منابع طبیعی دریا و خورشید استفاده می کند. هر کپسول کاملا قابل سکونت و دارای حمام، اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق نشیمن است.
قایقی به شکل سفینه فضایی!
ادامه مطلب ...

به خاطر ایران، رابطه اوباما و نتانیاهو به نفرت تبدیل شده است

 درحالی که مخالفان گفتگوهای هسته‌ای در تهران همچنان بر مساله پیاده‌روی تمرکز کرده‌اند، مخالفان مذاکرات در واشنگتن نیز بدنبال افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستند. اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی – اعم از غربی و منطقه‌ای – منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد. علاوه بر آن زین پس برای راحتی مخاطبانی که مسائل بین‌الملل را به صورت تخصصی دنبال نمی‌کنند، قطعاتی از مهمترین بخش‌های متن اخبار که چکیده‌ای مناسب در اختیار خواهد گذاشت را به صورت بولد یا با رنگی متفاوت، متمایز می‌کنیم.

ماتریکس مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا

روزنامه گالف نیوز در تحلیلی به مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا پرداخته و می‌نویسد: چندی پیش ظریف وزیر امور خارجه ایران و کری وزیر امور خارجه آمریکا در جریان مذاکرات در ژنو با هم پیاده‌روی کردند. این اقدام ظریف باعث خشم گروهی در ایران شد و عده‌ای آن را بی‌حرمتی به خون شهدا تعبیر کردند.

ایران در رسانه‌های جهان؛
ادامه مطلب ...

احتمال پایین حصول توافق با ایران

 

شانس رسیدن به توافقی برای جلوگیری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای که در تهران، تل‌آویو و کنگره آمریکا مورد قبول باشد رو به کاهش است.

به گزارش آگاه سازی، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم تری اطلس می نویسد: شانس رسیدن به توافقی برای جلوگیری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای که در تهران، تل‌آویو و کنگره آمریکا مورد قبول باشد رو به کاهش است.
 مقامات ایالات متحده هرگز نگفته‌اند شانس موفقیت بیشتر از ۵۰ درصد است و به طور خصوصی برخی مذاکره‌کنندگان آمریکایی بسیار بدبین‌تر از این هم هستند، در حالی که مذاکرات به سوی مهلت ۲۴ مارس برای رسیدن به یک چارچوب سیاسی پیش می‌رود.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه گفت بشدت مخالف مفاد توافق هسته‌ای بالقوه است. این پیامی است که او زمانی که ماه مارس – مدت کوتاهی قبل از انتخابات اسرائیل – برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره به واشنگتن بیاید و فعالان طرفدار اسرائیل را نیز برای لابی با قانونگذاران بسیج کند، به احتمال زیاد بر آن تاکید خواهد کرد. نتانیاهو در زمان دیدار از یک شرکت دفاعی در نزدیک تل‌آویو گفت: «این توافقنامه که در حال حاضر بین قدرت‌های بزرگ و ایران تدوین می‌شود برای اسرائیل غیرقابل قبول است. این توافق برای اسرائیل، منطقه و جهان خطرناک است».

  
ادامه مطلب ...