نباید با لبخند دشمنان خوشحالی کرد و امیدوار شد

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هرگز نباید بر لبخند دشمنان خوشحالی کرد و امیدوار شد، بلکه باید به اهداف شان تمرکز کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در جمع کارکنان پایور و وظیفه مرکزآموزش ۰۸ شهید ابراهیم نوری شهرستان خاش به تشریح سابقه سیاه سیاستمداران آمریکا در ضربه زدن به استقلال، فرهنگ و اقتصاد کشور پرداخت و تصریح کرد: آمریکا همواره دشمن ایران اسلامی بوده و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به کیان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران سپس دشمن شناسی، وحدت و مبارزه هوشمندانه و بی وقفه با دشمنان و اهداف پلیدشان را لازمه پیروزی و غلبه بر توطئه آنان و بدخواهان نظام دانست و افزود: هرگز نباید بر لبخند دشمنان خوشحالی کرد و امیدوار شد بلکه باید به اهداف دشمنان تمرکز کرد.


  
ادامه مطلب ...

عشقش به حضرت زینب(س) ...

زهره نجفی همسر شهید میثم نجفی می‌گوید: یک دفعه گفتم: «آقا میثم در این موقعیت می‌خواهی بروی؟ اجازه بده بچه به دنیا بیاید.» که گفت: «زهره! دلت می‌آید این حرف را بزنی؟ دلت می‌آید حضرت زینب(س) دوباره اسیری بکشد؟» بعد از این حرفش دیگر هیچ چیز نگفتم. گروه جهاد و مقاومت مشرق – “او هم یک آدم معمولی بود. من بعضی اوقات لباس پوشیدن‌هایش را نمی‌پسندیدم. دوست نداشتم لباس‌هایی را که خیلی‌ها تن می‌کنند، بپوشد. گاهی اوقات درباره این موضوع، خیلی با او حرف می‌زدم و اما او این‌ها را دوست داشت. شاید هر کسی ظاهر او را می‌دید فکر نمی‌کرد روزی شهید شود. شیطنت‌هایش را دوست داشتم. خیلی شلوغ بود و همیشه در منزل شعر و آواز می‌خواند. یادم هست یکبار که می‌خواستم نماز بخوانم، گفتم:« چقدر سر و صدا می‌کنی! کمی آرام باش» چون شلوغ می‌کرد و تمرکز نداشتم. با خنده گفت: «زهره! روزی بیاید آنقدر خانه ساکت باشد که بگویی ای کاش سروصداهای میثم بود».” این‌ها را زهره نجفی همسر شهید مدافع حرم میثم نجفی می‌گوید. 

همسر شهید میثم نجفی

  
  
ادامه مطلب ...

اطلاعات ۵۰ میلیون شهروندان ترکیه شد

گروهی از هکرها مدعی شده اند که اطلاعات ۵۰ میلیون شهروندان ترکیه را هک کرده اند. به گزارش گرداب؛ این اتفاق در طول تاریخ بی سابقه است و بدان معناست که حریم شخصی و امنیت نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت کشور ترکیه به خطر افتاده است.کشوری که حدود ۷۵ میلیون نفر جمعیت دارد.افشای این حجم از اطلاعات شخصی مردم می تواند یک چالش امنیتی جدی برای دولت ترکیه هم باشد که در صورت تایید نهایی دو سوم مردم این کشور را در معرض کلاهبرداری های اینترنتی و سرقت هویت قرار می دهد.

برخی منابع خبری و از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس با بررسی داده های منتشر شده در اینترنت وقوع این رویداد را تایید کرده اند، اما هنوز ابعاد واقعی آن مشخص نشده است.

اطلاعات 50 میلیون شهروندان ترکیه هک شد
ازجمله اطلاعاتی که از این طریق در دسترس قرار گرفته می توان به نام و نام خانوادگی افراد، شماره های ملی، آدرس، تاریخ تولد، اسامی والدین و … اشاره کرد. حجم کل اطلاعات هک شده و منتشر شده در اینترنت ۶٫۶ گیگابایت اعلام شده است. گروهی از هکرهای ایسلندی مسئولیت این سرقت را بر عهده گرفته اند و افشا کرده اند با استفاده از یک سرور در کشور رومانی این اتفاق افتاده است. به نظر می رسد هکرهایی که دست به این کار زده اند انگیزه های سیاسی داشته و به دنبال اعلام مخالفت خود با سیاست های اردوغان رییس جمهور ترکیه بوده اند. در پیامی که در صفحه انتشار این اطلاعات منتشر شده اردوغان به تبعیت از ایدئولوژی عقب مانده، پارتی بازی و افزایش افراط گرایی مذهبی متهم شده و همین مساله عامل آسیب پذیری هایی دانسته شده که هک شدن اطلاعات شخصی ۵۰ میلیون شهروند ترکیه را ممکن کرده است. چند ماه گذشته هم، هکرها اطلاعات ۲۲ میلیون نفر از کارکنان یک فدرال آمریکا را هک کرده و مورد سو استفاده قرار دادند. هکرها همچنین از مردم خواسته اند در مورد اردوغان کاری بکنند؛ زیرا وی در حال تخریب اعتبار ترکیه است. دولت ترکیه هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

باج‌گیری اینترنتی از ۱۰ کشور دنیا

باج‌افزارهایی که امروزه در دنیای شبکه اینترنت وجود دارند بسیار پیچیده‌تر از باج‌افزارهای اولیه هستند. این باج‌افزارها با طراحی قوی و پیچیده خود، لایه محافظتی سیستم را دور می‌زنند و می‌توانند هرگونه اطلاعاتی را نابود کنند.

در دو سال گذشته باج‌افزارهایی نظیر TeslaCrypt ،CryptoWall ،TorrentLocker ،Locky و CTB-Locker با ظاهر و عملکردهای گوناگون در دنیای اینترنت مشاهده شده‌اند. باج‌افزارهایی که امروزه در دنیای اینترنت وجود دارند بسیار پیچیده‌تر از باج‌افزارهای اولیه هستند.

ولی اکنون فضای مجازی با نوع جدیدی از باج‌افزارها روبه‌رو شده است. این گونه جدید نسخه پیشرفته باج‌افزار CryptoLocker است. دنیای مجرمان سایبری همیشه در حال سرمایه‌گذاری به‌منظور تولید گونه‌های جدید و خطرناک‌تری از باج‌افزارهاست.

نحوه استفاده باج‌افزار CTB-Locker از TOR به‌منظور حفظ گمنامی و عدمشناسایی آن با دیگر باج‌افزارها تفاوت دارد. نکته دیگری که از باج‌افزار CTB-Locker در برابر شناسایی شدن محافظت می‌کند، استفاده آن از بیت کوین به‌منظور تراکنش‌های مالی است. نسخه جدید باج‌افزار CTB-Locker فقط وب‌سرورها را مورد حمله قرار می‌دهد. با توجه به آماری که شرکت کسپراسکای منتشر نموده است تاکنون نسخه جدید این باج‌افزار توانسته فایل‌های مسیر root مربوط به بیش از ۷۰ وب‌سرور از ۱۰ کشور جهان را به‌طور موفقیت‌آمیز رمز کند. در شکل زیر میزان گسترش این باج‌افزار در کشورهای مختلف جهان نشان داده شده است:

نکته قابل ذکر این است که شکل، میزان گسترش فعلی باج‌افزار را نشان می‌دهد و امکان آلودگی هر وب‌سرور در هر گوشه‌ای از جهان در زمان‌های آینده وجود دارد.


آلوده سازی وردپرس با بات

بر اساس گزارش محققان امنیتی، افرادی که پشت این شبکه قرار دارند در طول سال‌های فعالیت خود، از انتشار فایل‌های اجرایی و روش‌های کلاسیک به روش‌های مدرن امروزی دست‌یافته‌اند. محققان امنیتی توانستند به یکی از سرورهای C&C این بات نفوذ کرده و اطلاعات سرقت شده شامل ایمیل، کوکی و حتی صفحه لاگین مدیریت ( شکل زیر) را به دست آورند. هم‌چنین آن‌ها توانستند ابزارهای معمول که اکثر هکرها استفاده می‌کنند را شناسایی کنند. هم‌چنین کدهای مخرب جاوا اسکریپت شناسایی شد که در کدهای اچ.تی.ام.ال (HTML) پنهان شده بودند تا در ایمیل‌های اسپم استفاده شوند.

 

پس از نفوذ به سرور، محققان امنیتی توانستند کدهای منبع استفاده‌شده در حمله‌های فیشینگ را شناسایی کنند که اکثر آن‌ها مربوط به مدیریت محتوای وردپرس می‌شدند. در شکل زیر لیست وب‌سایت‌های آلوده وردپرس نمایش داده شده است.

 

نقشه ای که فیس بوک برای ده سال آینده جهان کشیده است

در اجلاس سال گذشته اعلام شد که پیام‌رسان فیس‌بوک ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعل دارد. این رقم در ماه ژانویه به ۸۰۰ میلیون رسید و در حال حاضر این رقم به ۹۰۰ میلیون کاربر رسیده است.
مدیرعامل فیس‌بوک خاطر نشان کرد، از زمان ترکیب واتس‌اپ با پیام‌رسان فیس‌بوک، ۶۰ میلیارد پیام به‌صورت روزانه جابه‌جا می‌شود. این رقم ۳ برابر بیشتر از تعداد پیامک‌هایی است که کاربران در طول روز برای یکدیگر ارسال می‌کنند.

همچنین فیس‌بوک نقشه‌ی راه خود در ۱۰ سال آینده را به نمایش گذاشت. بر اساس این راه برد، فیس‌بوک تا ۳ سال آینده تجربه‌ی کار با شبکه‌ی اجتماعی خود را بهبود خواهد داد و تا ۵ سال آینده عملکرد اینستاگرم، واتساپ و مسنجر فیس‌بوک، و دیگر تولیدات این شرکت بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین در ۵ سال دوم نیز، به توسعه واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و ارائه‌ی اینترنت به سراسر دنیا خواهد پرداخت.

 

عامل نفت چگونه عراق را نابود کرد

 

وضعیت امروز عراق برآمده از ۱۰ سال اشغال توسط ایالات متحده است. کشوری که زمانی زیر چکمه‌های سربازان صدام شیره جانش مکیده می‌شد و پس از آن نوبت به آمریکا رسیده بود اکنون تلاش می‌کند تا خود را زیر سایه لشکر خونخوار سوم که همان داعش است نبیند. اما آنچه که عراق را به کشوری برای تاخت و تازهای مکرر بدل کرده، نفت است.

گروه جنگ نرم مشرق- مستند نفت عامل جنگ‌ها و ترورها، ساخته آدری بروهی در سال ۲۰۰۵ و محصول کشور آمریکاست. این مستند به بررسی وضعیت حضور نفت در بروز ترور و جنگ‌ها می‌پردازد که در ابتدا پرزیدنت بوش به صحبت درباره عوامل می‌پردازد و اینکه کشورهای در حال توسعه زیادی را با خود از طریق دادن امکانات به آن‌‌ها همراه ساختند، تا در ۲۰مارس ۲۰۰۳ مغایر با قوانین بین‌المللی بمباران عراق را آغاز کنند. بررسی و بازبینی این مستند کمک خواهد کرد تا وضعیت جنگ عراق را از نگاه یک مستندساز آمریکایی و کسی که تمام عمرش را در این کشور به سر برده بشناسیم.
عامل نفت چگونه عراق را نابود کرد +فیلم و تصاویر // در حال ویرایش

  
ادامه مطلب ...

نقش دانشجویان صهیونیست در توپخانه تبلیغات دروغین اسرائیل

 

این دانشجویان در سالن‌های مجهز موسوم به اتاق‌های جنگ، پشت رایانه می‌نشینند و به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها می‌پردازند. این سالن‌ها از فردای حمله صهیونیست‌ها به غزه افتتاح شدند و اکنون حدود ۴۰۰ دانشجو در آن‌ها فعال هستند.

گروه جنگ نرم مشرق- شماری از دانشجویان
صهیونیستی در یک پروژه رسانه‌ای، وظیفه حمایت تبلیغاتی از اقدامات جنایتکاران ارتش این رژیم علیه مردم غزه را بر عهده گرفته‌اند. این دانشجویان در سالن‌های مجهز موسوم به اتاق‌های جنگ، پشت رایانه می‌نشینند و به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها می‌پردازند. این سالن‌ها از فردای حمله صهیونیست‌ها به غزه افتتاح شدند و اکنون حدود ۴۰۰ دانشجو در آن‌ها فعال هستند.

نقش دانشجویان صهیونیست در توپخانه تبلیغات دروغین اسرائیل // آماده


  
ادامه مطلب ...

گنبد آهنین اسرائیل شکست خورده است

 

در فیلم کوتاهی که توسط حماس تولید شده، خطاب به صهیونیست‌ها گفته می‌شود: «گنبد آهنین نمی‌تواند از شما حفاظت کند. گنبد آهنین یک پروژه شکست‌خورده است. از مردخای شفر (دانشمند صهیونیست مخالف گنبد آهنین) بپرسید. از آنان که در پناهگاه‌ها پنهان شده‌اند بپرسید.»

گروه جنگ نرم مشرق- جنبش
حماس علاوه بر مبارزه جنگی با صهیونیست‌ها به استفاده از ابزارهای جنگ روانی علیه این رژیم نیز روی آورده است.

در همین ارتباط، در روزهای اخیر جنبش حماس فیلم کوتاهی به زبان عبری منتشر کرده که در آن از عبور راکت‌های این جنبش از گنبد آهنین صهیونیست‌ها خبر داده شده است.


  

در این فیلم اعلام شده که صهیونیست‌ها واقعیات را درباره شکنندگی سیستم ضد موشکی موسوم به گنبد آهنین، پنهان می‌کنند و از اعلام تعداد کشته‌های اشغالگران خودداری می‌کنند.

در این فیلم کوتاه خطاب به صهیونیست‌ها گفته می‌شود: «گنبد آهنین نمی‌تواند از شما حفاظت کند. گنبد آهنین یک پروژه شکست‌خورده است. از مردخای شفر (دانشمند صهیونیست مخالف گنبد آهنین) بپرسید. از آنان که در پناهگاه‌ها پنهان شده‌اند بپرسید.»

در ادامه این فیلم،‌ مجری می‌گوید: صهیونیست‌ها مکان‌هایی را که راکت‌های نیروهای مقاومت اصابت کرده، خسارت‌های مالی و جانی را از دید رسانه‌ها پنهان نگاه می‌دارند.
به نظر می‌رسد آن چه که از تخریب‌های ناشی از راکت‌ها از سوی رسانه‌های صهیونیستی منتشر شده، بخش ناچیزی از واقعیات باشد. علت این پنهان‌کاری صهیونیست‌ها آن است که فکر می‌کنند با انتشار این اخبار، نیروهای مقاومت از لحاظ روحی قدرت می‌گیرند اما ما بدون توجه به پنهان‌کاری صهیونیست‌ها به وظیفه خود عمل می‌کنیم و می‌دانیم که راکت‌ها با دقت بالایی به اهداف خود اصابت می‌کنند.

پخش این فیلم مورد توجه صهیونیست‌ها قرار گرفته است که برای کاستن از اثرات هراس‌انگیز آن بر ساکنان مناطق اشغالی، آن را با عنوان «جنگ روانی حماس» خوانده‌اند.

 
ادامه مطلب ...

دروغ‌های واشنگتن پست درباره غزه

 

واشنگتن پست در گزارشی از حمله صهیونیست‌ ها به مسلمانان در مسجد‌الاقصی در روز جمعه، شمار مجروحان فلسطینی را سانسور کرده بود. در حالی که در آن واقعه، ۱۱۰ فلسطینی مجروح و ۱۲ نفر بازداشت شده بودند، واشنگتن پست به گونه‌ای این واقعه را گزارش کرد که گویا فلسطینی‌های معترض، در کمال سلامت به خانه خود بازگشته‌اند.

گروه جنگ نرم مشرق
معروف آمریکایی واشنگتن پست، در روزهای اخیر چند بار رویکرد جانب‌دارانه دیرینه خود نسبت به صهیونیست‌ها را تکرار کرده است؛ اما این بار حمایت‌های این روزنامه از جنایات صهیونیست‌ها آنقدر آشکار و همراه با گاف‌های عجیب بوده که اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی را در آورده است.


  
ادامه مطلب ...

اجماع بر گمراهی ابن تیمیه

وهابیان وامدار افکار و اعتقادات و مروج کتب و تالیفات کسی هستند، که از نظر علمای معاصرش و حتی اشخاصی که سال‌ها پس از او زندگی می‌کرده‌اند، حتی بویی از اسلام نبرده است. به عبارت دیگر ابن تیمیه‌ای که آن‌ها به عنوان شیخ الاسلام از او یاد می‌کنند، به اجماع علمای هم‌عصرش در گمراهی کامل بوده و میانه‌ای با اسلام و تعالیم آن نداشته است.

صحت نزاع در خلافت ابوبکر

بعد وفات پیامبر نزاع‌های داخلی بین مسلمانان بسیار بود و هنوز پیامبر دفن نشده بودند بر سر خلافت نزاع کردند و به زور بر همه تحمیل کردند؛ حال برخی می خواهند ثابت کنند که در زمان خلافت ابوبکر هیچ نزاعی نبوده است، اما طبق بیان داستان های خود اهل سنت بیان شده که نزاع ها در آن زمان در اوج خود بوده و خلافت را به زور به مردم خورانیدند.

روحانی: ارتش جناحی نیست...

 

رئیس جمهور با تاکید بر این که قدرت ایران علیه همسایگان و کشورهای جهان اسلام نیست، گفت: ‌قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خود و قدرتمان را قدرت کشورهای اسلامی می دانیم.

حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک و تهنیت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به ملت بزرگ ایران بویژه فرماندهی کل نیروهای مسلح افزود: در آغاز انقلاب و ماه های اولیه پیروزی انقلاب در هفته های پایانی سال ۵۷ و آغاز سال ۵۸، جامعه و کشور ما با یک توطئه ای روبرو بود که ظاهر آن توطئه با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا کرده بود، گروهک هایی که خود را انقلابی می نامیدند و می خواستند از انقلاب سهم داشته باشند و استکبار جهانی که گاهی از حلقوم آنها و برخی از فریب خورده ها سخن خود را اعلام می کرد، موضوعی آغاز شد و آن انحلال ارتش بود. با این استدلال که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نیاز به یک ارتش مردمی دارند و ارتش موجود باید منحل شود.


  
ادامه مطلب ...

روایت جانباز ۹۹درصد ارتش ...

 

۲۹ فروردین، تنها روز ارتش نیست، روز مردان مدافع کشور و کسانی است که هنوز نفس می‌کشند اما نیمی از جان خود را در جنگ هشت ساله جا گذاشتند.

۲۹فروردین؛ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی یادآور تلاش و ایثارگری دلاورمردانی است که برای حفظ تمامیت ارضی کشور و حفظ انقلاب نوپای اسلامی با گذشتن از خود صحنه هایی از رشادت و غیرتمندی را در طول هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.


  
ادامه مطلب ...

ناگفته‌هایی درباره مغز متفکر داعش

 
ناگفته‌هایی درباره مغز متفکر داعش+تصویر

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت دفاع آمریکا، (پنتاگون)، این سرکرده داعش را “حجی امام” می نامید و ابوعلی الانباری، ابوعلا العفری و الحجی ایمان از جمله نام های سازمانی وی است و همین امر، سرویس اطلاعات آمریکا و دستگاه اطلاعات عراق را متحیر کرده بود، به گونه ای که تصور می کردند این اسامی مربوط به دو تن از سرکرده های داعش است.

بر اساس این گزارش، حتی دانشنامه اینترنتی “ویکیپدیا” نیز از این عضو داعش، دو بیوگرافی و دو عکس متفاوت ارائه کرده که متناسب با شخصیت مبهم و مهم داعش به نام عبدالرحمن مصطفی شاخیلار القادولی بود که در آستانه انتخاب شدن به عنوان نفر دوم داعش بعداز ابوبکر البغدادی، قرار داشت.

ادامه مطلب ...

دستور بازداشت خلبان شیعی کویت به اتهام دفاع از آیت الله العظمی سیستانی

مقامات کویتی خواستار بازداشت خلبان شیعی این کشور به اتهام توهین به مملکت وهابی آل سعود، و دفاع وی از آیت الله العظمی سیستانی شدند.

به گزارش «شیعه نیوز»، برخی فعالان سیاسی دولت کویت خواستار بازداشت «احمد عاشور» خلبان شیعه این دولت شدند، این اقدام به دنبال توهین این خلبان به مملکت وهابی آل سعود و دفاع از مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی سیستانی صورت گرفت.

بنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عربی «البشیر»، این خلبان شیعی در صفحه توئیتر خود، وهابیها و دولت تروریست مآبشان را مورد هدف قرار داده و صراحتاً به شیعه بودن خود افتخار کرده است.

عاشور در یکی از توئیتهای خود نوشته است: ما عاشقان ولایت هستیم. افتخار بزرگ من تشیع و رافضی بودن است.

وی در توئیتهای خود ضمن دفاع از آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع، ایشان را عامل حفظ اسلام و دوام شیعه معرفی کرده اند.

برخی سیاستمداران و نمایندگان کویت بر توقیف مجوز پرواز این خلبان تأکید داشته و خواستار سرعت بحشیدن در محکومیت و بازداشت وی شدند.

«کباب شیشلیک» ثبت ملی می‌شود

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری خراسان رضوی گفت: شیشلیک مهمترین غذای منطقه گردشگری بینالود، طرقبه و شاندیز است که موضوع ثبت این غذای سنتی در فهرست آثار ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

حسین زارع صفت با بیان این مطلب در جلسه تقدیر از اعضاء ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بینالود که در مجتمع تفریحی-گردشگری چالیدره برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بینالود با دارا بودن طبیعت بکر، آب و هوای مناسب و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری است با این حال به نظر می‌‎رسد تنها از ۳۰ درصد این ظرفیت استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد ظرفیت منطقه طرقبه و شاندیز درحوزه توسعه گردشگری به بهره‌برداری نرسیده است، اضافه کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی در این خصوص نسبت به توسعه گردشگری در آینده تصمیمات بسیار خوبی گرفت.

زارع صفت با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” افزود: توسعه گردشگری و تاکید بر افزایش درآمدها از این طریق یکی از راهکارهایی است که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری خراسان رضوی گفت: می‌توان با همدلی و مشارکت بخش دولتی و خصوصی برنامه‌ریزی‌های بسیار مناسبی را در خصوص توسعه گردشگری در این شهرستان انجام داد.

وی گفت: بوم‌گردی و توجه به طبیعت بکر طرقبه و شاندیز یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به توسعه گردشگری در این شهرستان کمک کند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به غذاهای سنتی شهرستان بینالود و منطقه طرقبه و شاندیز گفت: شیشلیک مهمترین غذای این منطقه است که البته موضوع ثبت این غذای سنتی در فهرست آثار ملی نیز از سوی این اداره کل در حال پیگیری است.

طرز تهیه کره خانگی

 

کره یکی از خوراکی های اصلی در سفره صبحانه ما ایرانیان است. با در اختیار داشتن دو ماده در خانه می توان به  راحتی کره‌ای مغذی و مقوی تهیه کرد و از خرید آن بی‌نیاز شد.

کره‌ای که شما از بیرون می‌خرید حاوی شیر پاستوریزه، چربی‌ و مواد نگه دارنده است. اما اگر خودتان در خانه کره  درستکنید، کره‌ای کاملا سالم، مغذی و سرشار از ویتامین خواهد بود. کره خانگی برای سلامت بیشتر قسمت‌های بدن از جمله بافت‌ها، دندان‌ها، پوست و چشم‌ بسیار مناسب است.

مواد لازم برای تهیه کره خانگی:

 خامه سنگین ارگانیک دو فنجان
 نمک دریایی خوراکی به میزان دلخواه

طرز تهیه کره خانگی :
خامه و نمک  را در غذاساز یا همزن بریزید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. در ابتدا خامه هم زده‌ شده ضخیم می‌شود اما بعد از چند لحظه کره و قسمت شیری‌ مانند آن از هم جدا می‌شود. آن دو را از هم جدا کنید. کره را از اطراف آن جمع کنید و در کاسه‌ای تمیز بریزید و از صافی رد کنید تا قسمت شیری آن جدا شود. آن را در آب سرد بگذارید و به‌ آرامی با یک قاشق آن را  جدا کنید. وقتی که کره کاملا تمیز و منسجم شد با یک قاشق کمی آن را فشار دهید تا مایع موجود در آن خارج شود. در آخر می توانید آن را در یک کاسه یا شیشه قرار دهید و در یخچال یا فریزر بگذارید. این کره خانگی  تا چند ماه سالم می ماند و فاسد نمی شود.

حاشیه‌نگاری از دیدار صمیمی رهبر انقلاب و جمعی از مسئولان

 
مدیر روابط عمومی دفتر رهبری حاشیه‌نگاری دیدار منتشر نشده ۹۵/۰۱/۲۴ جمعی از مدیران نظام با رهبر معظم انقلاب را در صفحه کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
 

سپهر خلجی مدیر روابط عمومی دفتر رهبری حاشیه‌نگاری دیدار منتشر نشده ۲۴/۱/۱۳۹۵ جمعی از مدیران نظام با رهبر معظم انقلاب را در صفحه کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد:


  
ادامه مطلب ...

نیمی از تعداد کاربران تلگرام ایرانی شدند!

در خبر آبان ماه ۱۳۹۴ بر اساس محاسبات صورت گرفته از روی سرور مرکزی تلگرام تعداد کاربران ایرانی ۲۳ میلیون شمارش شد. اما امروز بیش از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی روی تلگرام داریم!
 

 

در آن خبر تأیید شد که از ۶۲ میلیون کاربر فعال تلگرام بیش از ۳۸ درصد مربوط به کاربران ایرانی است که با یک محاسبه سرانگشتی به رقم ۲۳ میلیون رسیدیم.

 

  
ادامه مطلب ...

مراحلی که طرح فریز نفتی در این چند ماه گذراند

 
طرح فریز نفتی مراحلی را طی کرد تا به جلسه دوحه ختم شود و عربستان و ایران به توافقاتی برسند.
 

طرح فریز از ابتدای سال ۲۰۱۶ با گفت و گو دو کشور عربستان و روسیه به دلیل کاهش بیش از اندازه قیمت نفت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،تولیدکنندگان نفت طرح فریز نفتی را مطرح کردند که میزان تولیدات خود را به اندازه ژانویه توقف دهند.

اوپک اعلام کرده است ایران در ماه فوریه تولیدات نفتی خود را ۱۸۷ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

قیمت نفت پس از افزایش ۳ ماه با اعلام افزایش تولیدات نفتی  ایران کاهش یافت. ایران برنامه دارد قبل از این که به نوسانات قیمت نفت فکر کند، تولیدات خود را به ۴ میلیون بشکه در روز برساند. ایران ماه فوریه تولیدات نفتی خود را به بیش از ۱۸۷ هزار بشکه در روز افزایش داده است. این بیشترین افزایش ماهانه از سال ۱۹۹۷ داشته است.


  
ادامه مطلب ...

«تیام»؛ تانکی که از دل تجارب فرامنطقه‌ای به ارتش ایران بازگشت


 تانک جدید «تیام» در حقیقت یک برجک جدید برای ام ۴۷ های ایرانی محسوب می‌شود که تفاوت‌هایی خصوصا در بخش حفاظت با «سبلان» دارد. برجک جدید با زره‌های واکنشگر انفجاری پوشیده شده است که هنگام برخورد مهمات ضد زره منفجر و مانع از اصابت گلوله به بدنه تانک می‌شوند.  تعدادی از دستاوردهای جدید دفاعی نزاجا در آستانه ۲۹ فروردین که روز ارتش نامگذاری شده است، روز چهارشنبه با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی و در اختیار یگان های تابعه این نیرو قرار گرفت.که از جمله آنها تانکی با نام “تیام” بود. با توجه به سوالاتی که در مورد شکل و تجهیزات نصب شده روی این تانک و نیز نحوه ورود و عملیاتی شدن “تیام” در نزاجا در بین کاربران مشرق و علاقمندان به دستاوردهای دفاعی ایجاد شده بود، در این گزارش به بیان این موارد پرداخته خواهد شد.تیام که به معنای چشمانم و گرامی در فرهنگ لغات مورد استفاده قرار گرفته، در حقیقت یک ارتقاء بر روی ناوگان قدیمی تانک های ام ۴۷ نیروی زمینی ارتش به حساب می آید. اما ام ۴۷ های از کجا امده و تا به امروز در ایران چه کرده اند؟


تانک تیام
تانک M-47


 
 
ادامه مطلب ...

مشخصات فنی اسلحه‌ای که تحویل تک‌تیراندازهای ارتش شد

 
تک تیراندازهای نیروی زمینی ارتش، سلاح‌های بهینه شده دراگانوف خود را امروز تحویل گرفتند. نیروی زمینی ارتش این سلاح را بهینه‌سازی کرده است اما دراگانوف یا اس‌وی‌دی چه مشخصات فنی دارد؟
 

این اسلحه که در ابتدا در زمان شوروی سابق ساخته و مشهور شد به نام سازنده آن اییووژنی فدروویچ دراگانوف یا با اسم مخفف  SVD از کلمات Snaiperskaya Vintovka Dragunov به معنای اسلحه دوربین‌دار دراگانوف شناخته می‌شود.


  
ادامه مطلب ...