روایت بلوغ فکری نوجوانان دهه ۶۰ در «همه ۱۳ سالگی‌ام»

 روایت بلوغ فکری نوجوانان دهه ۶۰ در «همه ۱۳ سالگی‌ام» .......

جعفریان ادامه داد: این بلوغ را بعد از اسارت طحانیان نیز می‌بینیم. اسم کتاب هم به همین موضوع بر می‌گردد. این مرد در آستانه ۴۵ سالگی از همان بلوغی برخوردار است که در سن ۱۳ سالگی به آن رسیده بود و این بلوغ تغییری پیدا نکرده است و خودش نیز این موضوع را تایید می‌کند.

گلستان جعفریان،‌ نویسنده در گفت‌وگو با ایکنا، درباره کتاب جدیدش با عنوان «همه ۱۳ سالگی‌ام» که به‌تازگی از چاپ بیرون آمده است،‌ عنوان کرد: اگر من هنوز در حوزه ادبیات پایداری مانده‌ام و بعد از ۲۰ سال در این عرصه کار می‌کنم به این دلیل است که به رغم بسیاری از افراد که می‌گویند در این حوزه به تکرار رسیده‌ایم،‌ من این حوزه را این گونه نمی‌بینم؛ چرا که این حوزه به سوال‌هایی که دارم پاسخ می‌دهد.


ادامه مطلب ...

هکرها در سال ۲۰۱۶ چه کارهایی کردند؟

 در سال ۲۰۱۶ مشکلات و مسائل امنیتی بسیار زیادی در زمینه اطلاعات و اینترنت رخ داد که از بدترین آن ها می توانیم به لو رفتن اطلاعات هنرمندان هالیوودی، استفاده دولت انگلستان از اطلاعات شخصی کاربران و بسیاری از نمونه های دیگر اشاره کنیم.
سال ۲۰۱۵ یکی از سال های بد در زمینه امنیت فضاهای سایبری و امنیتی بود، با امید به این که سال ۲۰۱۶ سال بهتری از سال ۲۰۱۵ در این زمینه باشد، باید بگوییم این سال حتی از سال ۲۰۱۵ نیز بدتر بود و در این سال با اتفاقاتی نظیر هک شدن اطلاعات بسیاری از هنرمندان هالیوودی همراه بود.

در سال ۲۰۱۶ مشکلات و مسائل امنیتی بسیار زیادی در زمینه اطلاعات و اینترنت رخ داد که از بدترین آن ها می توانیم به لو رفتن اطلاعات هنرمندان هالیوودی، استفاده دولت انگلستان از اطلاعات شخصی کاربران و بسیاری از نمونه های دیگر اشاره کنیم که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.


   ادامه مطلب ...

۱۰ رمزی که سریع هک می شوند

 یک شرکت مدیریت کلمه رمز در آمریکا اعلام کرده در سال ۲۰۱۶ میلادی «۱۲۳۴۵۶» هنوز هم یکی از پرمصرف ترین کلمات رمز در سال گذشته میلادی بوده است. به شرکت Keeper،  کلمات رمز ۱۰ میلیون نفر از کاربران خود را که طی هک های اطلاعاتی سال گذشته فاش شده بود را بررسی کرد. از هر ۱۰ کلمه رمز، چهار مورد حاوی شش کاراکتر یا کمتر بودند. به عبارت دیگر نرم افزار و سخت افزارهای هک می توانند  فقط طی چند ثانیه این پسوردها را شناسایی کنند.

ادامه مطلب ...

مراکز آموزش تروریست‌های خارجی در پاکستان است

 

 «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در واکنش به اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر حضور مظنون حمله شب سال نو استانبول در افغانستان، اظهارداشت که مراکز تروریست‌های خارجی در پاکستان است. وی افزود: هنوز اظهارنظر درباره ادعاهای مقامات ترکی زود است زیرا روند تحقیق در مورد حادثه استانبول زمان‌گیر است. صدیقی افزود: مسئله وجود شبکه‎های تروریستی در خارج از خاک افغانستان است زیرا این کشور بصورت جدی با تروریست‌ها مبارزه کرده و تلاش همیشگی افغانستان عدم وجود مراکز آموزشی و امن تروریست‎ها در این کشور بوده اما این مراکز آموزشی و گروه‎های تروریستی در خاک پاکستان است. سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که نیروهای امنیتی این کشور برای نظارت بر گروه‎های تروریستی و اعضای این گروه‎ها تلاش زیادی کرده تا نتوانند از هویت افغانستان یا از مدارک هویتی این کشور استفاده کنند اما به هرحال افغانستان با چالش‎ها و تهدیدهایی از سوی گروه‎های تروریستی روبرو است. «واسیپ شاهین» فرماندار استانبول، در خصوص دستگیری مظنون حمله شب سال نو میلادی در این شهر اعلام کرده بود که مظنون فردی به نام «عبدالقادر مشراپوف» شهروند ازبکستانی ملقب به «ابو محمد خراسانی عبدالقوی» در افغانستان آموزش‎ دیده است. وی گفته بود که برخی شواهد نشان می‎دهند که فرد مظنون در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت غیرقانونی وارد روستاهای شرقی ترکیه شده‌ بود. حمله اول ژانویه به یک باشگاه شبانه در شهر استانبول، حداقل ۳۹ نفر کشته شدند.

شهادت ۲ فلسطینی و هلاکت یک صهیونیست در درگیری‌های النقب

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، شهروندان فلسطینی از ساعات اولیه صبح امروز در روستای ام حیران واقع در شمال شرق حوره در النقب واقع در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ جمع شدند تا از تخریب خانه‌های این روستا را جلوگیری کنند.

در همین حال ده‌ها نظامی اسرائیلی به این روستا یورش برده و با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که در پی این تیراندازی، دو جوان فلسطینی به شهادت رسیده و چند شهروند فلسطینی از جمله ایمن عوده نماینده عرب کنست، زخمی شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است که یکی از نظامیانش در جریان زیرگرفته شدن با خودروی یک شهروند فلسطینی، کشته شده است.

با شهادت این دو جوان فلسطینی، شمار شهدای انتفاضه قدس از آغاز تاکنون به ۲۷۸ نفر افزایش یافت.

سرزمین فلسطین از اوایل اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون شاهد آغاز انتفاضه قدس و درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است و رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه قدس با اتخاذ تصمیمات و اقدامات مختلف تلاش کرده است از انتفاضه قدس و موج عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین جلوگیری کند، اما همه این تلاش‌ها به شکست انجامیده است و این انتفاضه همچنان ادامه دارد و خواب راحت را از چشمان مقامات صهیونیست گرفته است.

امروز موشک‌های ایران می‌توانند اهداف دشمن را در هر نقطه به آتش بکشند

 


 سردار سرتیپ حسین سلامی عصر امروز در نخستین کنگره شهدای کارگری استان مرکزی که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی محل تولد یکی از عظیم‌ترین و بی‌نظیر‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام و بشر است و بدون شک پس از وجود شریف و نورانی ائمه اطهار امام خمینی بزرگترین، عظیم‌ترین و شجاع‌ترین شخصیت روحانی تاریخ اسلام و ایران به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) شیرازه نظام کفر و استکبار جهانی را در هم کوبید و استخوان‌های کافران در هم شکست.


   ادامه مطلب ...

پیامک عاشقانه «محمدحسین» برای همسرش

شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی به روایت همسر؛ واقعا به چیزی که می‌گفتم اعتقاد داشتم. می‌دانستم که حسین آن‌جا هم تمام حواسش به ماست و تنهای‌مان نمی‌گذارد. آرام خوابیده بود. امیرحسین را برای خداحافظی آوردیم و روی سینه شهید گذاشتیم. پدر و پسر چند لحظه‌ای در کنار یکدیگر بودند. این آخرین دیدارشان بود. بعد از شهادت محمدحسین، خیلی‌ها از من می‌پرسیدند: چطور می‌توانی این‌قدر آرام باشی؟! در جواب‌شان می‌گفتم: محمدحسین به آرزویش رسیده، چرا ناراحتی کنم؟! خدا این قربانی را بپذیرد! برای خودم هم جالب بود. شاید اگر قبلا این حرف را از کسی توی این موقعیت می‌شنیدم، فکر می‌کردم که داغ است و دارد شعاری صحبت می‌کند، اما این‌طور نبود.

پیامک عاشقانه «محمدحسین» برای همسرش 
واقعا به چیزی که می‌گفتم اعتقاد داشتم. می‌دانستم که حسین آن‌جا هم تمام حواسش به ماست و تنهای‌مان نمی‌گذارد. آخر محمدحسین خیلی مهربان بود. آن‌قدر زیاد که گاهی خودم متعجب می‌ماندم و می‌گفتم مگر می‌شود یک نفر این‌قدر عاطفی باشد و مهر و محبت داشته باشد. توی خط که بود پیام‌های قشنگی برایم می‌فرستاد. یک بار برایم نوشت:
گرچه
با ساعتِ « من»
ثانیه‌ای
بیش نبود…
ساعتی را که
کنار«ت» گذراندم،
خوش بود…

با این روش های ساده در اینترنت از خود محافظت کنید

 

استفاده از پسوردهای تکراری برای حساب‌های مختلف از جمله بی‌احتیاطی‌هایی است که کاربران مرتکب می‌شوند که گاهی زیان‌های جبران‌ناپذیری نیز در پی خواهد داشت.

امنیت آنلاین در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین موضوعات شده است. اگرچه با وجود ماجرای ادوارد اسنودن، هک شرکت سونی، فاش شدن ایمیل‌های خصوصی هیلاری کلینتون، رخنه‌هایی که در یاهو منجر به هک شدن حساب کاربران شده بود و دیگر رخنه‌های امنیتی، هنوز هم کاربران امنیت لازم را برای حساب‌های آنلاین خود اجرا نمی‌کنند.

افرادی هستند که کلمه‌های عبور خود را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک می‌گذارند. اگرچه ممکن است این کار و در اختیار قرار دادن کلمه عبور حساب‌های آنلاین یا شبکه وای-فای به دوستان مورد اعتماد آنچنان هم خطرناک نباشد اما استفاده از پسوردهای تکراری می‌تواند اشتباهی جبران‌ناپذیر محسوب شود.


 
   ادامه مطلب ...

رکورد جدیدی برای اندروید

 

سال ۲۰۱۶ هکرها از اندروید بیشتر به عنوان طعمه استفاده کردند.

در سال ۲۰۱۶ اندروید برای هکرها بازتر از آی.او.اس اپل بود. بیش از ۵۲۳ اشتباه برنامه‌نویسی در اندروید در سال گذشته کشف شد که در مقایسه با رقم ۱۶۱ اشتباه نرم‌افزاری در آی.او.اس، آسیب‌پذیری بیشتری را در برگرفت.

طبق آمار منتشره از سوی CVE Details، با نگاه به ۵۰ حفره پرخطر سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۲۳ آسیب‌پذیری مربوط به اندروید، ۳۱۹ آسیب‌پذیری مربوط به لینوکس (توزیع Debian) و ۲۱۵ آسیب‌پذیری نیز مربوط به مک او اس بود. بنابراین اندروید بیشتر از آی.او.اس در معرض هک قرارگرفته است.

در این میان ۱۷۱ اشتباه برنامه‌نویسی نیز به نام ویندوز ۱۰ و ۱۵۴ اشتباه نیز به نام ویندوز ۸.۱ به ثبت رسید درحالی‌که تعداد اشتباهات برای آی او اس آیفون به ۱۶۱ رسید که در مقایسه با رقم ۵۲۳ اندروید، آسیب‌پذیری کمتری را برای سوءاستفاده هکرها ایجاد کرد.

حفره نرم‌افزاری به‌اشتباه توسط برنامه‌نویس ایجاد می‌شود و کشف کننده با اسکن و یا دستی شکاف را پیداکرده و از روی آن قبل از اینکه دیگران بفهمند، برنامه‌ای ساخته تا بتواند به دیتای شخصی کاربر دست پیدا کند.

نحوه رمزگذاری روی آیپد و آیفون

 

نحوه رمزگذاری روی آیپد و آیفون

در این قسمت نحوه رمزگذاری روی آیپد و آیفون را به شما آموزش می دهیم.

بیشتر ما اطلاعاتی را بر روی رایانه های شخصی و تلفن های همراه خود نگه می داریم که خصوصی و یا شاید بسیار حساس باشند و تمایل نداریم افراد دیگر به آن دسترسی داشته باشند. برای محافظت از اطلاعات خود بر روی دستگاههای مختلف لازم است داده های خود را رمزگذاری کنید. با این کار تقریبا هیچ کس قادر به دسترسی به داده های شما نیست.

رمزگذاری، فرآیند کدگذاری داده ها است به صورتی که تنها افراد مجاز قادر به خواندن آن هستند. داده های رمز گذاری شده برای افرادی که کلید رمز گشایی را نداشته باشند به صورت حروف درهم و ناخوانا به نظر می رسند. بنابراین اگر اطلاعات خود را رمزگذاری کنید، هنگامی که گوشی شما سرقت و یا گم می شود، اطلاعات مورد حفاظت است.

در این قسمت نحوه رمزگذاری روی آیپد و آیفون را به شما آموزش می دهیم.


   ادامه مطلب ...

علت شکست سایبری ارتش اسرائیل

 

برخی کارشناسان اسرائیلی، زوال اخلاقی در بخش‌های مختلف ارتش اسرائیل را، مهم‌ترین علت پیروزی حماس در پیشبرد حمله سایبری اخیر می‌دانند.

چند روز پیش خبر یک حمله سایبری در برخی رسانه‌های جهان منتشر شد که یکی از اخبار رایج این روزها محسوب می‌شود؛ اما تفاوتی که این خبر با انواع مشابه خود داشت، نوع سازمان‌دهی حمله و بهره‌برداری از نقطه‌ضعفی در سازمان‌دهی این حمله بود که قربانیان، حتی فکر آن را هم نمی‌کردند. در این خبر، ادعا شده بود که جنبش حماس، با بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی و ساخت حساب‌های کاربری جعلی با نام‌ها و هویت‌های مختلف دخترانه، به گوشی و لب تاپ‌های نظامیان صهیونیست، نفوذ کرده و موفق به سرقت حجم زیادی از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده ارتش شده‌اند، خبری که در برخی موارد با تکذیبیه‌هایی مواجه شد، اما درنهایت سبب شد تا رسانه‌های صهیونیستی، این خبر را به‌عنوان یک سرافکندگی بزرگ برای اسرائیل و ارتش رژیم صهیونیستی قلمداد کنند.


   ادامه مطلب ...

پرواز از کرخه نور

 درسال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام و در منطقه کرخه نور و در پادگان حمیدیه مستقر شد. بعد از شرکت در عملیاتی در همین منطقه بعد از رشادت‌هایی که از خود نشان داد در کنار چند تن دیگر از همرزمانش به شهادت رسید. سلیمان نژادعین  اول شهریور ماه ۱۳۳۸  در گنبد کاوس متولد شد. پدرش حاج نور محمد نژادعین از افراد مومن محله بهار بود.  در سن پنج شش سالگی به مغازه برادر بزرگترش که خواربار فروشی داشت می‌رفت و در امور مغازه به برادر بزرگتر کمک می‌کرد. از همان کودکی پر جنب و جوش و پرکار بود. سلیمان در سال ۱۳۴۵ برای تحصیلات ابتدایی در مدرسه فردوسی گنبد ثبت نام و تحصیلات خود را آغاز کرد.
پرواز از کرخه نور

   ادامه مطلب ...

قانون امنیت سایبری چین

 

در حالی که چند ماه بیشتر به زمان اجرایی شدن قانون امنیت سایبری چین باقی نمانده، دو تغییر عمده در این قانون صورت گرفته است.

در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۶، دومین نسخه پیش‌نویس قانون امنیت سایبری چین منتشر شد. در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۱۶، این پیش‌نویس تصویب و به قانون تبدیل شد. قانون تصویب شده در تاریخ اول ژوئن ۲۰۱۷ اجرایی خواهد شد. از زمان تصویب دومین پیش‌نویس، دو تغییر عمده در قانون امنیت سایبری چین صورت گرفته است که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

 

ادامه مطلب ...

نا امن ترین مرورگرهای اینترنت کدامند؟

 با توجه به کاربرد بسیار زیاد مرورگرهای اینترنتی لازم است بدانیم کدام مرورگرها امن تر هستند. مرورگرهای اینترنتی پرکاربردترین نرم‌افزار متصل به اینترنت محسوب می‌شوند که  اکثر کاربران بارها در روز از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها به‌نوعی محرم اسرار کاربران محسوب می‌شوند زیرا اکثر فعالیت مبتنی بر اینترنت مانند بسیاری از پرداخت‌های اینترنتی و پست‌های الکترونیک و امثال آن در بستر این نرم‌افزارها انجام می‌شود. بر همین اساس لازم است کاربران از مرورگرهای امن‌تر استفاده کنند تا احتمال دستیابی هکرها به اطلاعات آنها به حداقل برسد.در اینفوگرافیک که برای شما آماده کرده‌ایم خواهید دید که نا امن‌ترین مرورگر اتفاقاً پرطرفدارترین مرورگر نیز هست.

برای دریافت و مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

نا امن ترین مرورگرهای اینترنت کدامند؟ + اینفوگرافی

حملات سایبری و جاسوسی اینترنتی در روابط دولت‌ها چه جایگاهی دارد

آنکارا و پکن، ایالات متحده را به حمله سایبری و جاسوسی اینترنتی متهم می‌‌کنند و واشینگتن تایمز اتهامات مشابهی را به چین وارد می‌کند. پشت پرده بکارگیری این سلاح نامتقارن چیست؟

وزیر انرژی ترکیه حملات سایبری را از سوی مجموعه‌ای که شواهد نشان می‌دهد در خاک آمریکا قرار دارد، عامل قطع برق در استانبول و چند شهر دیگر طی دو هفته گذشته دانست. احتمالاً منظور او تیم فتح الله گولن در پنسیوانیا است اما به هر حال خودداری واشینگتن از تحویل وی می‌تواند نوعی حمایت از چنین اقدامات تلقی شود.

برات البایراک می‌گوید «ما در معرض یک حمله شدید سایبری از سوی خاک ایالات متحده قرار گرفتیم که به صورت کاملاً هماهنگ بخش‌های مختلفی از وزارت انرژی را هدف قرار داد، گر چه ما همه آنها را دفع کردیم.» وی افزود نیروهای تجسس همچنین موفق به کشف خرابکاری در سیم‌های برق در سه منطقه از استانبول شدند.

ادامه مطلب ...

شبکه‌های نا امن؛ بستر تازه‌ی داده‌های امن

 

سازمان دارپا برای حذف محدودیت ارتباطی در مناطق محروم در حال ایجاد سامانه‌ای است که اجازه انتقال داده‌های امن از طریق ابزارهای قابل‌حمل را فراهم می‌کند.

 سازمان دارپا به تازگی اعلام کرد نیروهای نظامی آمریکایی هم‌اکنون در سراسر جهان و در مناطق دور افتاده‌ای حضور دارند. این مناطق معمولاً با محدودیت‌های ارتباطاتی و شبکه برای انتقال اطلاعات همراه هستند. این موضوع سربازان آن‌ها را برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات طبقه‌بندی شده در قالب داده‌های امن، با یکدیگر یا با هم پیمان‌های آن‌ها دچار مشکل می‌کند.

   ادامه مطلب ...

وزرای دفاع و خارجه آمریکا مامور بررسی راهبرد «جنگ هیبریدی» ایران شدند

 کنگره آمریکا قانونی تصویب کرده است که بر اساس آن وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا موظف شدند تا از نحوه استفاده ایران از جنگ هیبریدی در منطقه گزارشی تهیه کنند. کنگره آمریکا، لایحه‌ای جهت صدور مجوز برای تخصیصات سال مالی نظامی ۲۰۱۷ را تسلیم دولت این کشور کرد و چند روز قبل از آغاز سال نو میلادی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، این لایحه بودجه نظامی به مبلغ ۶۱۹ میلیارد دلار را امضا کرد. نکته قابل توجه این لایحه، بخش مربوط به ایران است که در واقع ساختار و
جهت‌گیری جمع‌آوری اطلاعات و همچنین چگونگی روند برخورد آمریکا با فعالیت‌های ایران را مشخص می‌کند که یکی از آن فعالیت‌ها استفاده ایران از جنگ هیبریدی در منطقه است. این در حالی است که ایران از مدت‌ها پیش در معرض جنگ هیبریدی از سوی آمریکا قرار گرفته که آگاه سازی نیز چندی پیش در گزارشی با عنوان «نگاهی به جنگ هیبریدی آمریکا علیه ایران» به این مسئله پرداخته است.

 


کنگره آمریکا برای سال مالی نظامی ۲۰۱۷ بودجه‌ای به مبلغ ۶۱۹ میلیارد دلار تخصیص داد
ادامه مطلب ...

مراسم ترحیم رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد

مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی در حسینیه امام خمینی(ره) 

مراسم ترحیم رفیق دیرین و همسنگر دوران مبارزات و همکار نزدیک دوران جمهوری اسلامی حضرت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی (رحمة الله علیه) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد. در این مراسم که اعضای خانواده و بستگان حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی، رؤسای قوای سه گانه، مسئولان کشوری و لشکری، شخصیتها، سفرا و میهمانان خارجی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، قاریان، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) به مداحی پرداختند. در این مراسم، آیت الله موحدی کرمانی در سخنانی، ایمان به خدا و ایستادگی در راه حق را مهمترین ویژگیِ رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و افزود: ملت قدرشناس ایران هرگز مبارزات آن یار دیرین امام و رهبری در مقابل طاغوت‌های زمان یعنی رژیم پهلوی و جبهه استکبار و همچنین خدمات و مسئولیتهای او در مقاطع مختلفی مانند دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را از یاد نخواهند برد. وی با اشاره به مصلحت مهم حفظ انسجام ملی و حساسیت آن یار صمیمی انقلاب بر حفاظت از مصالح نظام، افزود: در نظام اسلامی، فصل‌الخطاب مقام معظم رهبری است و ایشان نیز همواره تأکید داشت که در مقام عمل، همگی باید رهرو و مطیع رهبری باشیم.

جنجالی‌ترین شهرک‌های رژیم صهیونیستی در کجا ساخته شده‌اند؟

 روز ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۶ (جمعه ۳ دی ۹۵) شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر شهرک‌سازی توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد[۱]. در این قطعنامه تأکید شده که فعالیت‌های این رژیم در زمینه ساخت شهرک و اسکان یهودیان در سرزمین‌های اشغال‌شده، «نقض وقیحانه» قوانین بین‌الملل محسوب می‌شود و «هیچ اعتبار قانونی‌» ندارد. قطعنامه هم‌چنین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا شهرک‌سازی‌ها را متوقف و به عنوان یک «قدرت اشغالگر» به وظایف خود تحت کنوانسیون چهارم ژنو عمل نماید. توضیحات بیشتر درباره قطع‌نامه ۲۳۳۴ و روند تصویب آن را در انتهای همین گزارش بخوانید.

جنجالی‌ترین شهرک‌های رژیم صهیونیستی +تصاویر ماهواره‌ای

ادامه مطلب ...

آتش زدن خانه‌های مسلمانان میانمار + تصاویر ماهواره‌ای

 



تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که منازل بسیاری از روستایان مسلمان روهینگیایی در میانمار، توسط نظامی‌های این کشور به آتش کشیده شده است و اکثر این خانه‌ها به همراه پوشش درخت‌های اطراف آن از بین رفته‌اند. تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که چگونه نظامی‌های میانمار (بـِرمه پیشین) روستاهای محل سکونت مسلمانان روهینگیا را به آتش کشیده‌اند. در روستاهای محل سکونت مسلمانان روهینگیا، صدها خانه نابود شده است.تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از این روستاها در ایالت راخین، حکایت از تخریب بیش از ۴۰۰ ساختمان به همراه پوشش درخت‌های اطراف آن روستا‌ها را دارد.  به دلیل پوشش متراکم درختان، ممکن است که تعداد واقعی ساختمان‌های ویران شده بیشتر باشد.

صدها نفر از روهینگیایی‌ها که مدت طولانی است توسط دولت میانمار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، تلاش کرده‌اند برای فرار از این خشونت به سمت بنگلادش

بروند. حدود یک میلیون مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار زندگی می کنند، اما اکثریت بودایی ساکن این ایالت آنها را “مهاجران غیرقانونی” می‌دانند که از بنگلادش آمده‌اند. این گروه از مسلمانان چند نسل است که در میانمار زندگی می‌کنند، اما دولت میانمار برای آنها حق شهروندی قائل نیست.

شاهدان و فعالان روهینگیایی، نیروهای دولتی را به کشتن مسلمانان، تجاوز به زنان و غارت و سوزاندن خانه‌های خود متهم می‌کنند و دولت میانمار نیز به ناظران بین‌المللی اجازه بررسی این اتهامات را نمی‌دهد.


طرح دوباره اتهامات واهی سایبری علیه ایران

به ادعای شرکت امنیتی پالو آلتوی آمریکا، موج دوم فعالیت بدافزار شمعون ۲، اهداف تازه‌ای را در عربستان مورد تهاجم قرار داده است.

محققان امنیتی شرکت آمریکایی پالو آلتو، به‌تازگی مدعی آغاز به کار موج دوم بدافزار شمعون ۲ شدند. پیش‌ازاین، در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی، برخی شرکت‌های امنیتی از آغاز به کار موج اول بدافزار شمعون ۲ خبر دادند و ایران را به‌عنوان متهم اصلی این حمله، معرفی کردند. بر این اساس، این بدافزار، یک حمله چندمرحله‌ای را برای آسیب زدن به اهدافی در عربستان، تدارک دیده است.

مقامات دولتی در آمریکا نیز، به طرفداری از سعودی‌ها در این زمینه پرداخته‌اند. پیش‌ازاین، در سال ۲۰۱۲، عربستان سعودی با همراهی شرکای غربی خودش، ایران را متهم به حمله سازمان‌دهی شده به شرکت نفت عربستان، آرامکو، با استفاده از نسخه ابتدایی شمعون کردند. البته به اذعان منتشرکنندگان گزارش مذکور، هیچ مدرک مستدلی برای اثبات این اتهام و ادعا وجود ندارد و تنها بر اساس شواهدی که در مورد شمعون ۱ وجود دارد و البته آن‌ها نیز هیچ‌گاه ثابت نشدند، این اتهام متوجه جمهوری اسلامی گردید.

به ادعای برخی از کارشناسان، حتی ممکن است منبع کدهای نرم‌افزاری این بدافزار، توسط گروه‌ها یا سازمان‌های خاصی خریداری‌ شده باشد و برای حمله به عربستان، مورد استفاده قرار گرفته باشد.

ترامپ هدف هکرهای روس قرار گرفت!

هکرهای روس به اطلاعات حساسی درباره «ترامپ» دست‌یافته‌اند.

به گزارش آگاه سازی، شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعلام کرد که مقامات آمریکایی از سند محرمانه اطلاعاتی خبر داده‌اند که از تهدید هکرهای روس مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعاتی حساس درباره «دونالد ترامپ» حکایت دارد. اسنادی که هفته گذشته در اختیار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قرارگرفته است شامل ادعاهایی می‌شد مبنی بر اینکه برخی هکرهای روس اطلاعاتی حساس درباره رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اختیاردارند. بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، این ادعاها درباره اطلاعات حساسی که در اختیار هکرهای روس قرارگرفته است، در گزارش دوصفحه‌ای ضمیمه‌شده به گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا به ترامپ و اوباما درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا مطرح‌شده است. سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی آگاه که نامشان فاش نشد، اعلام کرد، این اطلاعات در اسناد جمع‌آوری‌شده توسط یک عامل اطلاعاتی سابق انگلیسی به‌دست‌آمده است. بر اساس این گزارش، اف‌بی‌آی در حال حاضر مشغول انجام بررسی‌های لازم درباره صحت این ادعاهاست که به‌طورکلی از اطلاعات به‌دست‌آمده از منابع روس نتیجه‌گیری شده است. مقامات اف‌بی‌آی از هرگونه اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده‌اند.

بنابراین گزارش، هشدارها به ترامپ در شرایطی مطرح‌شده است که «جیمز کلپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز درباره نفوذ چندجانبه روسیه و کمپین جاسوسی در اروپا و آمریکا هشدار داده بود. در گزارش محرمانه جامعه اطلاعاتی آمریکا ادعاشده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه شخصاً دستور داده تا برای کمک به افزایش آراء الکتورال ترامپ از طریق بی‌اعتبار سازی کلینتون به‌عنوان رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش شود. بااین‌وجود، «جیمز کامی» مدیر اف‌بی‌آی اعلام کرده بود که روسیه حساب‌های اینترنتی حزب دموکرات را هک کرده است اما هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد هکرهای روس موفق به هک اطلاعات درباره دونالد ترامپ شده‌اند.

افزایش سرمایه گذاری اسرائیل بروی بلاک چین

 

سرمایه‌گذار اسرائیلی می‌گوید تا ده سال آینده، بیش از ۵۰۰ استارت‌آپ در زمینه بلاک‌چین در اسرائیل فعال خواهند بود.

شرکت فلور (The Floor)، یک شرکت شتاب‌دهنده مالی است که در ارتباط دهی استارت‌آپ های اسرائیلی با مؤسسات مالی بین‌المللی فعالیت می‌کند. این شرکت، در ساختمان بازار سهام تل‌آویو قرار دارد. به‌تازگی، غول‌های سرمایه‌گذاری با مویسس کوهن (Moises cohen)، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره این شرکت دیدار کردند تا در زمینه چالش‌ها و موقعیت‌های پیش روی شرکت‌های مالی اسرائیلی اطلاعات کسب کنند.


   ادامه مطلب ...

به یاد «هادی نخعى»؛ تاریخ نگار جنگ تحمیلی

 

درگذشت دکتر هادی نخعی که پس از یک دوره سخت از بیماری اتفاق افتاد؛ پایاتی بر زیست محققانه و دردمندانه او بود. با این حال، آثار او به ویژه در حوزه تاریخ جنگ ایران و عراق و همچنین منش و روشی که از خود به جای گذاشت، همچنان باقی و درس‌آموز است.

دکتر هادی نخعى؛ تاریخ نگار متفکر جنگ ایران و عراق دار فانى را وداع گفت.

 

با شکل‌گیری دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸، فضایی برای توان فکری و عقیدتی سپاه که برآمده از انقلاب اسلامی و الگوی مبارزه علیه رژیم شاه بود، فراهم آمد. با آغاز جنگ در پاییز سال ۱۳۵۹، بخش تاریخ جنگ در دفتر سیاسی به‌منظور جلوگیری از تحریف دفاع سراسری مردم ایران در مقابل تجاوز ارتش بعثی عراق شکل گرفت.

 

ادامه مطلب ...

دست خالی اوباما در پاسخ به مهاجمان سایبری

 

تأخیر طولانی‌مدتی که آمریکا برای پاسخ‌گویی به حملات سایبری دارد، مؤید ضعف ساختاری در سیستم دفاع سایبری و قدرت بازدارندگی در این عرصه است که یقیناً، گریبان دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا را نیز خواهد گرفت.

دیوید سنگر، نویسنده و منتقد آمریکایی، با انتشار یادداشتی به انتقاد از سیاست‌های سایبری اوباما در سال‌های اخیر پرداخت و این سیاست‌ها را، علت گستاخ‌تر شدن دشمنان آمریکا در فضای سایبری قلمداد کرد. به ادعای وی، تعلل آمریکا در پاسخ دادن به مهاجمان سایبری، میراث شومی است که اوباما برای ترامپ بر جای خواهد گذاشت و این، مؤید ضعف ساختاری آمریکا در سامانه‌های دفاع سایبری است. در قسمت‌هایی از یادداشت وی آمده است:


  
   ادامه مطلب ...