چه کنیم از شغلمان لذت ببریم

رضایت از شغل و بهره وری در محیط کار یکی از اصول موفقیت در کار و زندگی است.

رقیه یار احمدی جامعه شناس در گفتگو  با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: معمولا روزانه حدود ۶ ساعت را در محل کار خود به سر برده پس بنابراین باید این ساعات کاری را در طوری سپری کنیم تا باعث پیشرفت و لذت ما از شغلمان شود نه بهانه‌ای برای دل زدگی و کسالت از کارمان باشد.

وی افزود: اولین نکته در لذت بردن از شغل خود و محیط کار این است که سعی کنید احساسات بد را از خود دور نموده و از هر چیزی در محیط کاری لذت ببرید مثلا گپ زدن با دوستان و همکاران، استفاده از تجربیات اطرافیان در پیشرفت کار، آموختن کارهایی که قبلا با آنها آشنایی نداشته و .. باعث ایجاد علاقه در شغلتان خواهد شد.

یاراحمدی تصریح کرد: به جای تلاش برای جلب نظر رئیس خود به دنبال انجام یک کار رضایت بخش بوده و همواره اخلاق گرا باشید و با وجدان کاری به انجام کار خود پرداخته به تفریح مورد علاقه، خوردن غذایی که دوست دارید و … خود را شاد کنید.

این جامعه شناس در پایان گفت: سعی کنید در تمام دوره‌های مهارتی که به شما پیشنهاد شده، شرکت کنید تا با مهارت‌های گوناگون آشنا شوید و هرگز به حرفَ‌های اطرافیان که باعث دلسردی شما از کارتان شود، بی توجه بوده و راه پیشرفت خود را طی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.