ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
فضای حاکم بر شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین ابزارها برای نمود یافتن هویت کاربران آن است.
رضا شفیعی کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فضای مجازی باشکاه خبرنگاران گفت: تا زمانیکه چت کردن با یک شخصیت مجازی در آینه ای از شخصیت خود کاربر انجام میشود شاید خیلی مخرب نباشد.
حتی میتوان گفت چت کردن سالم به خاطر حذف ارتباط چشمی و ارتباطات اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد. اما در شبکه های اجتماعی مثل توئیتر و… که شخصیت پردازی برای کاربر ندارد دیگر ارتباط بر پاپه اطلاعات فرد و یا جذابیت شخصی ایجاد نمی شود.
وی ادامه داد: مبنای ایجاد ارتباط در این شبکه ها مانند جذابیت ظاهری بوده که از روی عکس، موقعیت جغرافیایی (وی چت) افراد را انتخاب می کنند. همچنین با پرداختن به حواشی، ارتباط اجتماعی کاربر تحت تاثیر قرار می گیرد چراکه شخص چیزی برای ارائه کردن ندارد.
شفیعی در ادامه افزود: زمانیکه تلفن برای اولین بار
به عنوان ابزاری برای تماس اظطراری ورود پیدا کرد این موضوع به مرور با گسترش
تکنولوژی به عنوان وسیله ای لوکس تبدیل شد و خیلی از افراد عادت کردند ساعات
بیشتری از وقت خود را جهت تنها نبودن برای صحبت استفاده کنند و متاسفانه امروزه این اخلاق
اشتباه در پیام های کوتاه ها و چت بروز پیدا کرد.
این ابزار ارتباطی برای کارهای ضروری نباید زندگی را تحت شعاع خود قرار دهد. ابزاری
مثل پیامک برای یادآوری و گفتن نکات مهم بود نه وسیله ای برای جک ساختن. می
توان گفت استفاده اشتباه از این ابزار مانند حرکت تلفن کارآیی اولیه خودش
را از دست می دهد.