اطلاعات ۵۰ میلیون شهروندان ترکیه شد

گروهی از هکرها مدعی شده اند که اطلاعات ۵۰ میلیون شهروندان ترکیه را هک کرده اند. به گزارش گرداب؛ این اتفاق در طول تاریخ بی سابقه است و بدان معناست که حریم شخصی و امنیت نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت کشور ترکیه به خطر افتاده است.کشوری که حدود ۷۵ میلیون نفر جمعیت دارد.افشای این حجم از اطلاعات شخصی مردم می تواند یک چالش امنیتی جدی برای دولت ترکیه هم باشد که در صورت تایید نهایی دو سوم مردم این کشور را در معرض کلاهبرداری های اینترنتی و سرقت هویت قرار می دهد.

برخی منابع خبری و از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس با بررسی داده های منتشر شده در اینترنت وقوع این رویداد را تایید کرده اند، اما هنوز ابعاد واقعی آن مشخص نشده است.

اطلاعات 50 میلیون شهروندان ترکیه هک شد
ازجمله اطلاعاتی که از این طریق در دسترس قرار گرفته می توان به نام و نام خانوادگی افراد، شماره های ملی، آدرس، تاریخ تولد، اسامی والدین و … اشاره کرد. حجم کل اطلاعات هک شده و منتشر شده در اینترنت ۶٫۶ گیگابایت اعلام شده است. گروهی از هکرهای ایسلندی مسئولیت این سرقت را بر عهده گرفته اند و افشا کرده اند با استفاده از یک سرور در کشور رومانی این اتفاق افتاده است. به نظر می رسد هکرهایی که دست به این کار زده اند انگیزه های سیاسی داشته و به دنبال اعلام مخالفت خود با سیاست های اردوغان رییس جمهور ترکیه بوده اند. در پیامی که در صفحه انتشار این اطلاعات منتشر شده اردوغان به تبعیت از ایدئولوژی عقب مانده، پارتی بازی و افزایش افراط گرایی مذهبی متهم شده و همین مساله عامل آسیب پذیری هایی دانسته شده که هک شدن اطلاعات شخصی ۵۰ میلیون شهروند ترکیه را ممکن کرده است. چند ماه گذشته هم، هکرها اطلاعات ۲۲ میلیون نفر از کارکنان یک فدرال آمریکا را هک کرده و مورد سو استفاده قرار دادند. هکرها همچنین از مردم خواسته اند در مورد اردوغان کاری بکنند؛ زیرا وی در حال تخریب اعتبار ترکیه است. دولت ترکیه هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.