مادرانی که به ماهواره «نه» گفتند

در حاشیه اکران عمومی مستند «بشقاب‌های خالی»:

«بشقاب‌های خالی» تأثیر مخرب شبکه های ماهواره‌ای بر سبک زندگی را بررسی می‌کند.

«سبک زندگی اسلامی»: همزمان با برگزاری ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اکران عمومی مستندها و فیلم‌های این جشنواره نیز آغاز شد.

اکران‌های عمومی به عنوان  یکی از ارکان اصلی جشنواره عمار حواشی جالب توجهی هم  با خود داشته است؛ از تولید تیزر فراخوان اکران در دو  روستای «خالکیاسر» و «پاپکیاده» شهرستان لنگرود با مردمانش که در طول هشت سال دفاع مقدس، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هنوز هم حجله و تصاویر شهیدانشان را دست نخورده به عنوان بخشی از تاریخ کشور دست نخورده کنار درب منزلشان نگه داشته‌اند تا پخش فیلم با تلویزیون و رایانه در مسجد، مدرسه، دانشگاه، پارک، حوزه علمیه، زندان، تالار عروسی و اتوبوس و قطار همه از اتفاقات جالب است که در کمتر رویداد سینمایی و فرهنگی کشور مثل آن را سراغ داریم.

3884_news.jpg

   «بشقاب‌های خالی» از جمله آثار معرفی شده جشنواره عمار و مستند ۱۸دقیقه ای به تهیه‌کنندگی «سید صالح پرورش» و نویسندگی «سید محمد طباطبایی» است که تأثیرات مخرب شبکه های ماهواره ای بر سبک زندگی و روح و روان کودکان را به صورت روانکاوانه بررسی کرده و تأثیرات عمیق این شبکه‌ها را از لنز دوربین مخفی برای خانواده‌ها عیان می‌کند.

در جریان اکران مردمی این مستند، اولیاء و مربیان کلاس حافظان خردسال خانه قرآن مشکین‌دشت استان البرز، به تماشای مستند بشقاب‌های خالی نشستند.
پس از اکران فیلم با توجه به موضوع این مستند، نظرسنجی پیرامون لزوم داشتن ماهواره و دیگری عدم ضرورت و مخرب بودن ماهواره صورت گرفت که همه شرکت کنندگان در نظرسنجی بدون استثناء، عدم ضرورت و مخرب بودن ماهواره را انتخاب کردند.

3883_news.jpgاکران عمومی مستند «بشقاب‌های خالی» و دیگر آثار جشنواره همچنان ادامه دارد و تمامی فعالان فرهنگی، نیروهای خودجوش مردمی و اقشار مختلف، می‌توانند از طریق مراجعه به تارنمای AmmarFilm.ir به عنوان اکران کننده جشنواره ثبت‌نام کنند. همچنین کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند با ارسال نام شهر خود به همراه عبارت «درخواست اکران» به سامانه پیامک ۳۰۰۰۱۸۰۱، به جمع اکران کنندگان مردمی ششمین دوره جشنواره بپیوندند.

اکران کنندگان پس از هر اکران، گزارش آن را در قالب یک پیامک (نام شهر، نام محل اکران، زمان اکران و فیلم‌های اکران شده) به سامانه ۳۰۰۰۱۸۰۱ یا رایانامه ammarfilmfest@gmail.com ارسال و در صورت امکان، بازخوردها و نظران مخاطبان را نیز از طریقAmmarPortal.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.