تروریست‌ها، اعدام تروریست‌ها را محکوم کردند

  پس از اعدام تعدادی از اعضای گروهک تروریستی «توحید و جهاد» تعدادی از گروه‌های تروریستی مانند کومله و دموکرات کردستان به همراه بعضی از چهره‌ها همچون مولوی عبدالحمید به این اعدام‌ها واکنش نشان دادند و در بیانیه‌ها و سخنرانی‌های خود،  این اعدام‌ها را عقیدتی برشمردند.

 

به گزارش رجانیوز، گروهک تروریستی توحید و جهاد از جمله فرقه‌های سلفی تندرو بود که در فاصله بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ هجری شمسی یعنی تا آخرین دقایق شناسایی و دستگیری، تعداد کثیری از مردم عادی، شخصیت‌های مذهبی، محیط بانان، مأموران و سربازان راهنمایی و رانندگی، نیروهای انتظامی و اطلاعاتی را ناجوانمردانه و بی‌دلیل ترور و قتل عام کر


   

در حالی‌که در پرونده ترور این افراد قتل چند ماموستای سنی مذهب و چند محیط بان سنی و چند شهروند مدنی کردستانی که همگی سنی بودند دیده می شود در بیانیه تروریست‌های حزب دمکرات از آنها به‌عنوان «سنی مذهب‌ها» نام برده شده و تعمداً با این بیانیه قصد داشتند تا چنین القا کنند که این افراد به خاطر عقاید مذهبی سنی‌شان اعدام شده‌اند. 

 

همچنین در تاریخ ۱۳ مرداد سال جاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای فهرستی از فعالیت‌های مسلحانه و حملات گروه “توحید و جهاد” را منتشر کرد؛

 

 

1- توزیع شکلات مسموم بین پرسنل نیروی انتظامی ، نظامی و قضایی شهر سنندج ( خرداد ماه ۸۸)

۲- سرقت مسلحانه از طلا فروشی شهرستان قروه (۱۷ تیر ۸۸، ربایش و قتل طلا فروش)

۳- حمله مسلحانه به ایستگاه پلیس کلانتری ۱۲ سنندج ( ۲۲ تیر ۸۸، مجروح شدن ۳ پلیس)

۴- ترور مسلحانه دادیار دادگستری سنندج بنام مهدی کامیان ( ۱۸ شهریور ۸۸ ، مجروح شدن ایشان)

۵- ترور مسلحانه و شهادت ماموستا برهان عالی از روحانیون اهل سنت (۲۱ شهریور ۸۸ )

۶- ترور مسلحانه و زخمی نمودن قاضی دادگستری بنام حسن داوطلب (۲۵ شهریور ۸۸)

۷- ترور مسلحانه و شهادت ماموستا شیخ الاسلام ( ۲۶ شهریور ۸۸)

۸- درگیری مسلحانه در محله شریف آباد با پرسنل وزارت اطلاعات ( ۵ مهر ۸۸ ، به شهادت رساندن ۱ نفر از پرسنل وزارت اطلاعات، ۱نفر پاسدار بازنشسته و مجروح نمودن یکی دیگر از پرسنل وزارت. در این درگیری ۳تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند)

۹- سرقت مسلحانه خودروی ۴۰۵ و مبلغ ۶ میلیون تومان از شهروند سنندجی (۱۳ مهر ۸۸)

۱۰- درگیری مسلحانه با نیروهای گشت انتظامی سنندج (۲۸ آبان ۸۸ )

۱۱- سرقت مسلحانه و زورگیری ۴ دستگاه خودروی اتومبیل در همدان، زنجان و شمال کشور (سال های ۸۸ و ۸۹ که منجر به قتل یک راننده گردید)

۱۲- سرقت مسلحانه ۵/۴کیلو طلا از طلافروشی در همدان ( ۶ بهمن ۸۸ و مجروح نمودن یک نفر)

۱۳- اقدام ناموفق سرقت مسلحانه در همدان (۰۶بهمن ۸۸)

۱۴- سرقت مسلحانه حدود ۵/۴کیلو طلا از طلافروشی در زنجان (۲۴ بهمن ۸۸ که منجر به قتل شهروند عادی و مجروح شدن ۲تن از پرسنل نیروی انتظامی گردید)

۱۵- درگیری مسلحانه در نزدیکی سنندج با پرسنل وزارت اطلاعات (۵ تیر ۸۹ که منجر به هلاکت یکی از تروریست ها گردید.)

۱۶- درگیری مسلحانه در شهر همدان که منجر به شهادت یکی از پرسنل وزارت اطلاعات گردید (۲۲ خرداد ۸۹)

۱۷- حمله به کیوسک راهنمائی و رانندگی در میدان آزادی سنندج که منجر به شهادت ۴پرسنل نیروی انتظامی ، ۱نفر مردم عادی و مجروح شدن ۱۱ نفر دیگر گردید (۱۵ مهر ۸۹)

۱۸- درگیری با نیروهای وزارات اطلاعات که منجر به کشته شدن ۲نفر تروریست گردید (۲۷ آبان۹۲)

۱۹- به شهادت رساندن ۴ نفر از محیط بانان محیط زیست استان کردستان (۱۳ اسفند ۸۹)

۲۰- درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در نزدیکی سنندج (۱۸ اسفند ۸۹)

۲۱- دو حمله جداگانه به کلانتری ۱۵ و ۱۶ سنندج که منجر به شهادت ۱ نفر و زخمی شدن ۲ نفر دیگر از پرسنل نیروی انتظامی گردید ( ۴ فروردین ۹۰)

۲۲- حمله به گشت نیروی انتظامی محله غفور سنندج (۸ فروردین ۹۰)

۲۳- درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در روستای تجره سنندج ( ۱۵ فروردین ۹۰)

۲۴- درگیری با نیروهای عملیات وزارت اطلاعات که منجر به هلاکت ۴ نفر تروریست گردید (۱ اردیبهشت ۹۰)

 

اما گروهک توحید و جهاد چه گروهی بود؟!

 

این گروهک از جمله فرقه‌های سلفی تندرو بودند که در فاصله بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ هجری شمسی یعنی تا آخرین دقایق شناسایی و دستگیری، تعداد کثیری از مردم عادی، شخصیت‌های مذهبی، محیط بانان، مأموران و سربازان راهنمایی و رانندگی، نیروهای انتظامی و اطلاعاتی را ناجوانمردانه و بی دلیل ترور و قتل عام کردند.

 

در پرونده این افرادی که سه‌شنبه اعدام شدند و از دیروز موج محکومیت اعدام این افراد از سوی گروهک‌های ضد انقلاب کردی به‌خصوص دمکرات و کومله آغاز شده است، سرقت‌های مسلحانه و آدم‌ربایی و تجاوز نیز دیده می‌شود.

 

این گروهک با بمب‌‌گذاری در نقاط مختلف استان کردستان، بارها و بارها موجبات رعب و وحشت عمومی را فراهم آوردند تا به اهداف خود برسند.

 

گرچه با اقدام به‌موقع نیروهای اطلاعاتی و پیگیری دقیق و مستمر، محل اختفای آنها کشف و مقادیر زیادی مواد منفجره، تسلیحات و مهمات مربوطه نیز از آنها کشف شده و تعدادی از این تروریست‌ها نیز در جریان  چند درگیری به هلاکت رسیدند و بقیه نیز بازداشت شده و بعد از محاکمه محکوم به اعدام و حبس های طولانی شدند، اما این تفکر وهابی و تندرو متأسفانه در برخی مساجد استان کردستان همچنان وجود داشته و تعدادی ملانما نیز در حال تبلیغ و ترویج تفکرات افراطی نزدیک به داعش و القاعده هستند که باید آنها نیز شناسایی و قبل از هر اقدامی دستگیر شوند.

 

اما با وجود ادعای پیروان این فرقه تروریستی مبنی بر روشن بودن اهداف‌شان، ترورهای کور و بی‌هدف در طول سال‌های گذشته بارها و بارها در برنامه کاری آنها دیده شد! آنهم ترورهایی که بیشتر افرادی را هدف قرار می داد که از مردم عادی و بومی منطقه بودند.

 

آخرین خانه تیمی این گروه در محله حسن‌آباد سنندج زیر ضربه قرار گرفت و عوامل آن در همان سال ۱۳۹۰ دستگیر شدند.

 

تعداد ۱۰۲ نفر از عناصر و هواداران گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد شناسایی شدند و مورد پیگرد اطلاعاتی و عملیاتی و قضایی قرار گرفتند که از این افراد تعدادی در درگیری مسلحانه با نیروهای انتظامی و امنیتی به هلاکت رسیدند و تعدادی دستگیر که برخی از آنها محکوم به اعدام و تعدادی نیز به حبس محکوم شدند که عاملین اصلی سه شنبه هفته جاری به دار مجازات آویخته شدند.

 

“کاوه شریفی”فرمانده این گروهک تروریستی که سال ۱۳۹۰ دستگیر شده بود در یک برنامه تلویزیونی که با عنوان «دست شیطان» در سیمای مرکز کردستان پخش شد اعترافاتی تکان‌دهنده داشت.

 

تروریست کاوه شریفی سرکرده گروهک جماعت توحید و جهاد

او در یکی از اعترافاتش در خصوص گناه ماموستا برهان عالی که توسط گروه مزبور ترور شد گفته بود:

 

“یکی از هم‌دسته‌ها پیشنهاد داد حالا که ترورها را شروع کرده‌ایم ماموستا برهان عالی را هم بکشیم. من هم قبول کردم! !و برای یکی از افراد گروه اسلحه‌ای تهیه کرده و به او گفتم که محل زندگی برهان عالی را پیدا کند و او رفت و وی را به قتل رساند. البته به کمک شخص دیگری این کار را انجام داد. به این صورت که آن شخص با پرسش یک سؤال شرعی ماموستا برهان عالی را مشغول می‌کند و دیگری در فرصت مناسب به سوی او تیراندازی می‌کند و سپس متواری می‌شوند.”

 

شهید ماموستا برهان‌عالی

 

اما این تنها ترور علمای سنی کردستان توسط این گروهک نبود.

 

«طالب ملکی» یکی دیگر از اعضای بازداشت شده گروهک می گوید:

 

«اسلحه‌هایی را که انبار می‌کنیم به هر شکل شده استفاده کنیم بهتر است تا اینکه بدون انجام هیچ گونه تروری دستگیر شویم، چون در هر صورت حکم ما محارب است و اعدام می‌شویم.»

 

پیروان گروهک تروریستی نام برده شده، بر این باورند که کشتن انسان‌هایی که به زعم آنها کافر هستند موجب نزدیکی به خدا و رسیدن به درجات بالاتر بهشت می‌شود! (کافر هم از نظر آنها افرادی هستند که خط مشی این جماعت را قبول نداشته و مخالف سیاست‌های القاعده و داعش هستند!)

 

لقمان امینی نیز یکی از اعضای همین گروهک جنایتکار بود.

 

نامبرده «شهید ماموستا شیخ‌الاسلام» نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را در تاریخ ۲۶ شهریور ماه سال ۸۸ ترور کرده بود.

 

تروریست لقمان امینی

 

لقمان امینی در بخشی از اعترافاتش در خصوص ترور این ماموستای مطرح و محبوب سنندجی‌ها گفت:

 

کشتن ماموستا شیخ‌الاسلام را کار خیر می‌دانستم! چراکه به ما گفته بودند وی یکی از سران کفار است و موجب گوشهنشینی اهل سنت شده است. در مسجد کمین کردم تا ماموستا و خادم مسجد بیرون آمدند. از پشت سر به آنها نزدیک شده و وی را صدا زدم. به محض اینکه رویش را به سمت من برگرداند با اسلحه‌ای که از قبل آماده کرده بودم به سمت او شلیک کردم. می‌خواستم در جمع کردن خیرات از بقیه پیشی بگیرم”!

 

شهید ماموستا شیخ‌الاسلام

 

به باور این تروریست‌های مورد حمایت حزب دمکرات کردستان ایران، کومله، حزب کمونیست کارگری و دیگر گروهک‌های ضد انقلاب، اگر مسلمانی به اشتباه هدف گلوله آنها قرار بگیرد هم به بهشت می‌رود!

 

لقمان امینی در این رابطه در اعترافاتش گفته:

 

“ما می پنداشتیم که کفار را می‌کشیم، اما اگر به اشتباه مسلمانی هم کشته شد برای ما عذر است و برای او اجر.”

 

اوج ددمنشی این تروریست‌ها قتل عام سربازان بی گناه راهنمایی و رانندگی سنندج بود.

 

در مهر ماه سال ۱۳۸۹ در ادامه قتل های کورکورانه و بی هدف این گروهک، دو نفر از اعضای «جماعت توحید و جهاد» «ادریس نعمتی» و «امجد پیوند»،در میدان آزادی سنندج (میدان اقبال) مردم رهگذر و عادی، و همچنین چند ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را به رگبار می‌بندند که در این حمله ناجوانمردانه متاسفانه تعداد ۵ نفر شهید و ۹ تن دیگر مجروح می‌شوند.

 

ماجرای ترور محیط‌بانان  

 

مقارن ساعت ۹:۳۰ روز جمعه ۱۳ اسفندماه ۱۳۸۹، چهار محیط‌بان به نام های «شهید مسعود علیخانی»، «شهید محمود احمدی نژاد»، «شهید معمر مرغوبی» و «شهید کمال حسین پناهی» که جهت انجام امور گشت زنی به اطراف روستای «چشمه کوچک» از توابع «دوشان» استان کردستان مراجعه کردند و پس از ساعت‌ها بی‌خبری از آنها، جسد بی جانشان توسط یک کوهنورد پیدا و به اداره آگاهی استان گزارش  می شود.

 

خودروی «پیکاپ» آنان نیز پس از شهادت، به داخل یکی از دره‌های اطراف منطقه انداخته شد و اجساد آنها نیز در میان جنگل رها گردید!

 

ادریس نعمتی که پس از این عملیات توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شد در اعترافات خود در این باره می گوید:

 

“در جاده‌ای کمین کردیم و پس از رسیدن خودروی محیط‌بانی اقدام به تیراندازی به سوی آنها کردیم و همگی آنها را به قتل رساندیم.”

 

قاتل طلافروش قروه ای نیز مختار رحیمی بود. او در اعترافاتش در همین ارتباط می گوید؛

 

“صاحب مغازه را با چشم بسته و دستبند بیرون آورده سوار ماشین کردم و او را به خارج از شهر انتقال دادیم. در آنجا او را از خودرو پیاده کرده و به محل خلوتی بردیم و من با شلیک چند گلوله به زندگی او پایان دادم ضمن آنکه طلاهای او را نیز با خود بردیم.”

 

اما آخرین اقدام گروهک توحید، در چهارم فروردین سال ۱۳۹۰ هجری شمسی رقم خورد که طی آن تعدادی از اعدام شدگان اخیر، مردم و پلیس را در بازار اصلی سنندج به رگبار بسته، ۲ نفر را شهید و ۳ تن دیگر را مجروح می‌کنند!

 

لقمان امینی از عاملین قتل‌ها توصیه‌ای هم به هم‌فکرانش داشت:

 

“به جوان‌های هم سن و سال خودم توصیه می‌کنم مثل من گرفتار دام تکفیر نشوند، چون من تبدیل به تروریستی جنایت‌کار شده‌ام با جرائم دیگری چون سرقت و آدم‌ربایی و مجازات اعدام در انتظارم است.”

 

اما توصیه بشیر شاه‌نظری دیگر عضو گروهک جنایتکار و بی دین «توحید و جهاد» به همفکرانش:

 

“دانشجویان فریب ظاهر دینی و نام مقدس این گروه‌ها را نخورند چون باطن قضیه چیز دیگری است”

 

تروریست بشیر شاه‌نظری

 

 

ساعاتی پس از این اعدام ها موج محکومیت ها نسبت به اعدام این افراد وهابی-داعشی، از سوی گروهک‌های تروریست کردی و ضد انقلاب آغاز شد!

 

اولین واکنش رسمی را حزب منحله دمکرات کردستان ایران شاخه مصطفی هجری که خود از تروریست‌های شناخته شده و قاتل مردم کردستان هستند داشتند! تروریست‌ها که از اعدام تروریست‌ها به‌شدت عصبانی و خشمگین بودند بیانیه ای در این ارتباط صادر کردند.

 

آنها در بیانیه خود بدون اشاره به جنایات این گروهک، به‌خصوص از قبیل قتل عام محیط بانان کرد، سربازان وظیفه، مردم حاضر در میدان آزادی کردستان، علمای سنی مذهب شناخته شده و محبوب کردستان و… از آنها بعنوان “حزب دمکرات کردستان ایران، اعدام دسته‌جمعی جوانان کرد آزادیخواه توسط جمهوری اسلامی را محکوم می کند” نام برد!

 

متن کامل بیانیه تروریست‌های دمکرات در دفاع از قاتلین بی‌رحم شهروندان کردستانی که در سایت کوردستان میدیای این گروهک منتشر شده است را از اینجا بخوانید.

 

سایت ایران گلوبال رسانه شناخته شده دیگر گروهکهای کرد ضد انقلاب نیز از یکی از عاملین اصلی این گروهک تروریستی که بخشی از جنایات آنها در این گزارش منتشر شد از یکی از آنها بعنوان”زنده یاد” نام برد!

 

 

ایران گلوبال در تیتر اول خود ضمن ابراز ناراحتی از اعدام قاتلین شهروندان کردستانی، در خصوص شهرام احمدی یکی از اعدام‌شدگان چنین نوشت؛

 

در روز ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، دست‌کم ۱۰ زندانی سیاسی کرد سنی، به دست رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، در زندان “رجایی شهر” کرج اعدام شدند.

 

رادیو کوردانه نزدیک به گروهک کومله نیز اعدام این تروریستها را زیر سوال برده و از آنها بعنوان جوانان انقلابی متدین نام برده و در گزارشی به قلم رسول پور یکی از نویسندگانشان نوشته که جرم این افراد،سنی بودن و کرد بودنشان بوده است. این گزارش را از اینجا بخوانید.

 

هم‌نوایی مولوی عبدالحمید با گروهک‌های کرد ضدانقلاب

 

مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز همسو با گروهک‌های کرد ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین اعدام ترورویست گروهک جهاد و توحید را محکوم کرد و از آن به عنوان شهروندان سنی مذهب یاد کرد.

 

 

عبدالحمید، با انتقاد شدید از اعدام این عوامل تروریستی از آن به «اعدام زندانیان اهل سنت» تعبیر کرد و گفت: شریعت اسلام در مورد اعدام جانب احتیاط را مد نظر قرار داده است.

 

وی در واکنش به اعدام‌های اخیر گروهک تروریستی توحید و جهاد در زندان رجایی‌شهر اظهار داشت: در موضوع اعدام‌های اخیر عده‌ای از هموطنان کُرد اهل ‌سنت ما در زندان رجایی‌‌شهر کرج، مسائل زیادی مطرح است، بنده نیز می‌‌ خواهم در این مورد مطالبی عرض کنم. امیدواریم در این مورد اعتدال و میانه‌روی رعایت شود!

 

امام جمعه اهل ‌سنت زاهدان با اشاره به “تبعات منفی اعدام” گفت: اعدام تبعات منفی بسیار زیادی دارد. با اعدام یک نفر، علاوه بر اینکه زن و فرزندانش بی‌ سرپرست می‌شوند و مشکلات زیادی برای آنان به ‌وجود می‌آید، سبب ایجاد کینه و کدورت در دل‌ها نیز می‌شود. البته اعدام‌ها تبعات منفی دیگری نیز دارند که بیان همه آنها در این فرصت ممکن نیست.

 

مدیر دارالعلوم زاهدان  در ادامه ضمن ابراز مخالفت شدید با قانون اعدام و اعدام های اخیر تروریستهایی که دستشان به خون دهها شهروند آلوده بود، تاکید کرد: شریعت اسلام با توجه به پیامدهای ناگواری که مجازات اعدام دارد، همواره تلاش کرده است تا اعدام‌ها به حداقل برسند. ایشان فرمودند: بنده به عنوان یک هموطن و شهروند ایرانی معتقدم برخی از قوانین جزایی در کشور باید مورد تجدید نظر قرار گیرند و اعدام‌ها کاسته شوند و به حداقل برسند.!

 

امام جمعه اهل‌ سنت زاهدان حتی پارافراته گذاشته و ضمن ناعادلانه خواندن روند دادگاه مجرمان و تروریستهای اخیر،خواستار محاکمه متهمان در “دادگاه‌های علنی و عادلانه” شد و گفت: ممکن است یک فرد یا گروهی مرتکب تندروی و افراط‌ گرایی شود، کما اینکه امروزه جهان مملو از افراط‌گرایی است و در کشور ما نیز در بین شیعه و سنی افراد تندرو و افراط ‌گرا وجود دارند. ما معتقدیم وقتی چنین افرادی دستگیر می‌شوند، اگر مباشرت در قتل داشته‌ و مرتکب آن شده‌اند، جرم آنها باید در دادگاه‌های عادلانه و علنی که در قانون اساسی آمده است، به اثبات برسد!

 

عبدالحمید با اشاره به اعدام‌های اخیر، آنها را “به ‌دور از دوراندیشی و سعه ‌صدر” دانستند و اظهار داشت: در خصوص مسأله‌ی اخیر نیز گلایه‌ای که ما داریم این است که در آن، شرایط حساس منطقه در نظر گرفته نشده است.

 

امام جمعه اهل ‌سنت زاهدان در پایان خطاب به اهل ‌سنت به ‌ویژه اعضای خانواده و بستگان اعدام‌ شدگان تروریست گفتند: توصیه ما به اهل سنت بالاخص کسانی که در این مسأله متألم شده‌اند، آن است که احساسات خود را کنترل کنند و آرامش‌ خودشان را حفظ کنند!

 

این اولین باری نیست که شاهد همسویی عجیب و قابل تامل مولوی عبدالحمید با گروههای ضد انقلاب و تروریستی هستیم، اما متأسفانه دستگاه‌های امنیتی با این موضوع برخوردی نکرده اند!

 

نکته عجیب‌تر اینکه نهادهای بین المللی و سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر از جمله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این اعدام ها را محکوم کردند و آن را بی‌عدالتی فجیع خواندند!

 

اتحادیه اروپا و برخی از دولت‌های غربی نیز از اعدام تروریست‌ها به‌عنوان”اعدام زندانیان اهل سنت” نام برده و آن را محکوم کردند.

 

سایت‌های ضد انقلاب نیز ده‌ها مطلب و گزارش در خصوص قاتلین محیط بانان کردستان و شهروندان کردستانی نوشته و اعلام کرده‌اند که؛ اهل سنت و به‌خصوص بلوچها و کردها به نسبت جمعیت بالاترین تعداد اعدامی ها در کشور را دارند!

 

گروهک‌های ضدانقلاب و اربابان‌شان بدون آنکه کوچک‌ترین اشاره‌ای به قتل‌ها و ترورهای ناجوانمردانه این تروریست‌ها داشته باشند، اعدام‌ها را عقیدتی نامیده و به افکار عمومی چنین القا می کنند که این افراد به‌خاطر کرد بودن و سنی بودن‌شان اعدام شده‌اند.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.