ده‌ها هزار شاغل بیسواد در مراکز دولتی عربستان و افزایش بیکاری میان جوانان

 

به گزارش روزنامه سعودی ‘عکاظ’ از یک گزارش دولتی پرده برداشت که نشان می دهد شمار کارکنان بیسواد در مراکز دولتی این کشور بیش از ۷۶ هزار نفر است.

به نوشته عکاظ، در این گزارش آمده است : شمار کارکنان مرد و زن بی سواد در ادارات دولتی که بالای ۱۵ سال سابقه کار دارند٬ به ۷۶هزار و ۴۵۹نفر بالغ می شود.

حدود پنج میلیون کارمند مرد و زن در ادارات دولتی عربستان مشغول فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش، شمار کارکنان مرد بیسواد در سال ۲۰۱۳ میلادی ۷۰ هزار نفر وکارکنان زن بی سواد در همان سال ۶ هزار و۴۹۸ نفر بوده است.

این گزارش که به بررسی تحصیلات کارکنان با سابقه ۱۵ سال و بیشتر پرداخت٬نشان داد که ۳۶۴ هزار و ۷۹۱ کارمند مرد ادارات عربستان دارای تحصیلات ابتدایی، ۵۴۲ هزار و۲۷۶ نفر دارای تحصیلات راهنمایی، یک میلیون و ۴۸۹هزار و ۲۹۱ نفر تحصیلات متوسطه ، ۳۵۸ هزار و۲۴۴ نفر دیپلمه و۹۲۳ هزار و۴۸۵ نفر دارای مدرک لیسانس هستند.

به نقل از ایرنا، در مورد زنان کارمند با ۱۵ سال سابقه وبیشتر نیز مشخص شد که ۱۵ هزار و۷۹۷ نفر تحصیلات ابتدایی، ۱۷ هزار و۷۷۶ نفر راهنمایی، ۷۹ هزار و ۵۱۵ نفر دبیرستان ، ۱۰۲ هزار و۸۳ نفر دیپلمه و۴۷۷ هزار و۴۶۸ نفر تحصیلات لیسانس دارند.

یکی از مهم ترین مشکلات عربستان افزایش بیکاری در این کشور است.

چندی پیش یک فارغ التحصیل رشته پزشکی در این کشور مدرک دانشگاهی خود را در اعتراض به بیکاری خود آتش زد .

انتشار فیلم این اقدام این جوان عربستانی بازتاب گسترده ای در داخل و خارج از عربستان داشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
مجتبی چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 11:19 http://m-z2016.blogsky.com/

خجالت بکش از این گزارشت / از خدا بتر س وقتی ایران بیکاری 20 درصد و تو عرستان 5 درصد و تو ایران تمام ادارت بازنشت ها کار میکنن اونوقت در مورد عربستان مینویسی

با سلام به شما هموطن با غیرت!!!، نمیدونستم که کشور عربستان با این همه جنایت که بر علیه شیعیان داشته یه همچین طرفدار با تعصبی داره....
آقای محترم شما اگه به هر دلیلی نتونستی کار برای خودت پیدا کنی، دلیل نمیشه از کشور جنایتکاری مثل عربستان طرفداری کنی، معضل بیکاری تو همه جای دنیا وجود داره ولی تو این مملکت بخاطراین انقدر زیاد شده که من و توی ایرانی بجای همایت از تولید کننده خودمون میریم جنسای کشورای دیگه رو میخریمو بعدش به دولت و نظام انتقاد میکنیم، قرار نیست همه کارا رو دولت انجام بده اگه کسی غیرت داشته باشه دستشو رو زانوی خودش می زاره، یا علی میگه... نه اینکه منتظر بمونه تا دیگران براش کار جور کنن....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.