آمریکا دوست داعش است یا دشمن آن؟

 اگر آمریکا می‌خواست تشکیلات شبه‌نظامیان داعش را نابود کند، این کار را به راحتی با بمباران گسترده کامیون و خودروهای حامل تروریست‌های داعش زمانی که از مناطق مرزی سوریه به منظور اشغال موصل وارد عراق می‌شدند باید انجام می‌داد.

صحرای سوریه منطقه‌ای باز و نامحدود است که با کمک جنگنده جت‌های F15, F22 Raptor, CF-18 آمریکا می‌توانست پیش از ورود شبه نظامیان داعش به عراق در عملیاتی ضربتی اثری از آنان بر جا نگذارد.


آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

 



ادوارد اسنودن: گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شد

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» نقش داشتند و در عملیاتی با نام “لانه زنبور” گروه داعش را تشکیل دادند.

وی فاش کرد: گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات “لانه زنبور” تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به‌سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.

 

آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

 

اسنودن همچنین فاش کرد: سرکرده داعش دوره فشرده‌ای را به‌ مدت یک سال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته است؛ وی در این دوره آموزش‌های نظامی و سخنوری را دیده است.

نکاتی جالب در مورد آمریکایی‌ها و دوستان تکفیری‌شان

1. آمریکا حدود نیم قرن یعنی از زمان اتحادیه جماهیر شوروی سابق، القاعده و سازمان‌های وابسته به آن را مورد حمایت خود قرار داده است.

2. در خلال سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۲مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا”سیا” به منظور آموزش ۳۵هزار نیروی تروریستی از ۴۳ کشور اسلامی جهت استخدام در گروه‌های جهادی مقابل نظامیان شوروی در افغانستان اردوگاه‌های آموزش نظامی فراوانی را در پاکستان فعال کرد. مسئولان دستگاه‌های امنیتی آمریکا با انتشار آگهی‌های جذاب که هزینه آنها از سوی سیا پرداخته می‌شد تلاش کردند با ترغیب و تشویق‌های مالی در کشورهای مسلمان نیروهای جهادی برای اعزام به افغانستان استخدام کنند.

3. پس از روی کار آمدن دولت ریگان در آمریکا، رهبران واشنگتن شبکه‌های تروریستی اسلامگرا را مورد حمایت خود قرار دادند. از این رو، رونالد ریگان رئیس‌جمهور وقت آمریکا اینگونه تروریست‌ها را “جنگجویان آزادی” خواند و مقامات کاخ سفید ضمن تامین جنگ‌افزار و کمک‌های نظامی برای تشکیلات شبه‌نظامیان اسلامگرا چنین طرحی را ابزاری مناسب برای تغییر نظام در اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین تلاش برای ایجاد دولتی سکولار در افغانستان تلقی کردند.

 

آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

 

4. دانشگاه “نبرسکا” به اقدام به انتشار کتاب‌هایی برای گروه‌های تروریستی اسلامگرا کرد. رهبران واشنگتن با هدف آموزش و القای چهره خشن از اسلام و همچنین آموزش تعالیم اسلامی شبه‌نظامی میلیون‌ها دلار برای تامین و انتشار اینگونه کتب در مدارس افغانستان هزینه کردند.

5. مقامات سیا در سال ۱۹۷۹ و در روزهای آغازین جنگ افغانستان با شوروی سابق به منظور حمایت از گروه‌های تروریستی علیه کرملین، اسامه بن لادن موسس شبکه القاعده را شناسایی و استخدام کردند. وی در آن زمان ۲۲ سال داشت و در کمپ‌های آموزش‌های نظامی چریکی مورد حمایت سیا آموزش دیده بود.

6. داعش که اساسا نهادی وابسته به القاعده است از سوی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و با حمایت MI6 انگلیس، موساد اسرائیل، تشکیلات امنیتی استخبارات عربستان سعودی تشکیل شد.

 

آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

 

7. مقامات ناتو و آمریکا با هدف حمایت از داعش جهت سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه اقدامات شبه‌نظامیان آنها را تحت پوشش خود قرار دادند.

8. از اولین روزهای درگیری‌های سوریه در مارس ۲۰۱۱، مقامات ترکیه و ناتو مسئول عملیات جذب نیرو برای مزدوران جبهه‌النصره و داعش در سوریه بودند. بر اساس اظهارات منابع اطلاعاتی اسرائیل ابتکار ایجاد داعش شامل موارد زیر بود:

ایجاد کمپین پیوستن هزاران نفر از مسلمانان کشورهای مختلف خاورمیانه و دیگر نقاط جهان به شبه‌نظامیان مستقر در سوریه. در این راستا، ترکیه نیز مسئولیت اسکان، آموزش و امنیت رفت و آمدهای داوطلبان پیوستن به نیروهای شورشی را برعهده گرفت.

 

آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

 

9. شماری از نیروهای نظامی زبده و گروه‌های ضربتی کشورهای غربی و دستگاه‌های امنیتی اینگونه کشورها همکاری خود را با داعش آغاز کردند که از این رو می‌توان به همکاری نیروهای ویژه انگلیس و MI6 در آموزش نیروهای جهادی در سوریه نام برد.

10. متخصصان نظامی غربی نیز به منظور آموزش تروریست‌ها جهت استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی با پنتاگون قراردادهایی منعقد کردند. یک مقام ارشد و شماری از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در گفتگویی با C.N.N گفتند: “آمریکا و شماری از متحدان اروپایی این کشور با استفاده از پیمانکاران نظامی و دفاعی به تروریست‌ها در سوریه چگونگی استفاده از ذخایر شیمیایی و نظامی را آموزش دادند.”

11. عملیات سر بریدن گروگان‌ها توسط داعش به عنوان بخشی از برنامه‌های آموزش تروریستی مورد حمایت آمریکاست که عربستان سعودی و قطر آموزش داده شده است.

12. شمار زیادی از شبه نظامیان داعش از زندانیان سابق در بازداشتگاه‌های عربستان سعودی بودند که مشروط بر پیوستن به نیروهای داعش از اینگونه مراکز آزاد شدند. به موجب انتشار مطالب محرمانه از سوی وزارت داخلی عربستان سعودی، رهبران ریاض اینگونه زندانیان اعدامی که قرار بود با بریدن سرشان اعدام شوند را به منظور پیوستن به نیروهای جهادی به سوریه اعزام کرده‌اند.

 

آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

 

13. اسرائیل نیز شبه نظامیان داعش و جبهه‌النصره را خارج از منطقه بلندی‌های جولان حمایت می کند. این نیروهای تروریستی تاکنون با رهبران نظامی تل‌آویو و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کرده‌اند و تصاویری از حمایت‌های فرماندهان ارشد دفاعی اسرائیل از نیروهای جهادی در سوریه را می‌توان در برخی از رسانه‌ها مشاهده کرد که در آنها نتانیاهو و موشه یعلون با یکی از مجروحان داعش در بیمارستانی در بلندی‌های جولان در مرز با سوریه دیدار و گفتگو می‌کند.

14. تروریست‌های داعش را می‌توان نیروهای پیاده نظام ائتلاف نظامی غرب توصیف کرد که هدف اصلی آنان ایجاد رعب و وحشت وتخریب در سوریه و عراق با حمایت نظامیان آمریکایی توصیف می‌شود.

15-جان مک کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکا نیز با رهبران جهادی در سوریه دیدار کرده است.

16. داعش که براساس طرح مبارزه با تروریسم، ظاهرا از اهداف مورد نظر بمباران ناتو و آمریکا به شمار می‌رود همچنان از حمایت‌های پنهان کاخ سفید برخوردار است و رهبران واشنگتن و متحدان آمریکا به حمایت‌های نظامی خود از داعش نیز ادامه می‌دهد.

 

آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

پرتاب محموله‌های کمک‌رسانی آمریکا برای تروریست‌های داعش با چتر نجات

17. جنگنده‌های آمریکایی و ناتو تروریست‌های داعش را بمباران نمی‌کنند؛ بلکه در عملیات هوایی؛ هواپیماهای آمریکایی و غربی زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی عراق و سوریه شامل تاسیسات مهم و پالایشگاه‌های نفت را بمباران می کنند.

18. موضوع تاسیس خلافت اسلامی داعش بخشی از دستور کار سیاست خارجی آمریکا در ایجاد مناطق خلیفه‌گری سنی و جمهوری شیعی در سوریه و عراق است.

19. جنگ علیه تروریسم جهانی به برخورد تمدن‌ها که جنگ بین ارزش‌ها و ادیان تبدیل شده است. در حالی که جنگ علیه تروریسم باید بر اساس اهداف اقتصادی و راهبردی و تلاش برای تسلط و مهار تروریسم انجام شود.

20. دسته‌های ترور القاعده که از سوی آمریکا و ائتلاف غرب حمایت می‌شود در کشورهای مالی، لیبی، نیجر، نیجریه، جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی و یمن گسترش یافته است.

 

آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

 

نهادهای حقوقی وابسته به القاعده در خاورمیانه، صحرای آفریقا و کشورهای قاره آسیا مورد حمایت‌های مالی و اطلاعاتی امنیتی آمریکا قرار دارند. هدف رهبران واشنگتن از ایجاد و هدایت و مدیریت اینگونه تشکیلات شبه نظامی، ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی داخلی در حاکمیت ارضی کشورهای مورد نظر است.

21. بوکو حرام در نیجریه، الشباب در سومالی، گروه مبارزین اسلامی در لیبی، القاعده در مغرب، جماعت اسلامی در اندونزی و شماری دیگر از سازمان‌های وابسته به القاعده به طور مخفیانه مورد حمایت شدید ائتلاف غرب قرار دارند.

22. آمریکا نیز از سازمان‌های وابسته به القاعده در منطقه خودمختار اویغورهای شینجیانگ حمایت می‌کند. هدف اصلی این گروه ایجاد بی‌ثباتی‌های سیاسی در مناطق غربی چین است. براساس گزارش‌ها، نیروهای جهادی چینی به منظور اجرای عملیات تروریستی در چین زیر نظر نظامیان داعش آموزش می‌بینند.

23. در حالی که آمریکا معمار پنهان تاسیس داعش است؛ باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور به منظور حفاظت از کشورش خود را به مقابله با داعش متعهد کرده است.

 

آمریکا - داعش؛ دوستی یا دشمنی؛ مسئله این است + تصاویر

 

24. تهدیدات تروریست‌های خانگی ساختگی است. در چنین صورتی به نظر می‌رسد هدف از اشاعه و گسترش رعب و وحشت‌های داعش از طریق رسانه‌های غول‌پیکر، تلاش برای ایجاد نوعی دولت پلیسی و تضعیف آزادی‌های شهروندی افراد به شمار می‌رود. گفته می‌شود هدف اصلی از تقویت اقدامات مقابله با گسترش داعش این است که میلیون‌های شهروند آمریکایی باور کنند که رهبران واشنگتن به منظور حمایت و حفاظت از جان شهروندان به هر وسیله‌ای برای سرنگونی داعش باید متوسل شوند.

25. کارزار مبارزه با تروریسم داعش سبب بدنامی مسلمانان شده است؛ به گونه‌ای که افکار عمومی در غرب تصور می‌کنند هر روز شمار بیشتری از مسلمانان به نیروهای تروریستی می‌پیوندند.

حال باید پرسید آمریکا دوست داعش است یا دشمن آن؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.