تلاش دیکتاتورها در بازنویسی تاریخ

ریاست دانشگاه کالیفرنیا در « دیویس» بیش از صد هزار دلار برای بهبود چهره آن دانشگاه در شبکه جهانی به مشاوران پرداخت کرد. یک شرکت بهبود چهره، ۱۵ هزار دلار در ماه دریافت کرد.

به نقل از اسپوتینک، دانشگاه کالیفرنیا سعی می کند اعتبار خود را پس از  قضیه سال ۲۰۱۱ میلادی احیا کند. در سال ۲۰۱۱ ، پلیس  از اسپری  فلفل برای پراکنده کردن  میتینگ نشسته دانشجویان استفاده کرد.  این قضیه  موج نارضایتی را در شبکه اجتماعی دامن زد.  دانشجویان سابق  اعلام کردند که  به خاطر دانشگاه خود شرمسار هستند. اعتبار  دانشگاه تا حدی صدمه دید که ریاست  دانشگاه  بیش از ۸۰ هزار  دلار به شرکت های  تبلیغاتی پرداخت  تا  بتواند به  توازن رضایت بخش  نتایج  مثبت  جستجو در شبکه جهانی دست یابند». شرکت های تبلیغاتی  قول دادند  تمام نتایج منفی را خنثی کند  و کلمات  و موضوعات کلیدی را  معین کنند. آرون گوپتا خبرنگار  این کار را تلاشی برای بازنویسی تاریخ می داند. وی متذکر شد: «  دانشگاه ۱۷۵ هزار دلار پرداخت تا اینترنت از  نظرات منفی  در رابطه با قضیه  کاربرد اسپری فلفل بر علیه دانشجویان پاک شود. همانا دیکتاتورها به این شکل عمل می کنند.  آنها سعی می کنند تاریخ را بازنویسی کنند.  به عقیده من  تأثیر این کار برای  دانشگاه و ریاست آن بر عکس خواهد بود». در اعلامیه رسمی دانشگاه  آمده است که  افزایش سرمایه گذاری  به بهبود چهره  دانشگاه کمک کرده است.  اما به عقیده آرون گوپتا،  مسائل بیشتری  بروز کرده است. « اعتبار  دانشگاه  با خبرهایی که ریاست دانشگاه برای بهبود  چهره  آن مبالغ هنگفتی به شرکتهای تبلیغاتی پرداخت کرده است  تیره تر شد.  شاید دانشگاه برای رفع این مشکل از خدمات  شرکت دیگری در عرصه روابط عمومی استفاده کند.  دانشگاه مبدل به یک کورپراسیون  بزرگ شده است.  با وجوداینکه دانشگاه به  بخش غیر تجاری  تعلق دارد  ولی مبدل به وسیله ای برای کسب درآمد شده است.  امیدوارم این قضیه مردم را وادار کند به  سیستم آموزشی  آمریکا و  مسائل  موجود در این سیستم بیاندیشند».
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.